AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Vet jo at mange bruker luktesansen til å lukte seg til om noe har blitt bedervet. Men gjør du det når det gjelder veldig krydrede retter som allerede lukter mye og den nettopp har begynt å bli dårlig? Jeg har egentlig veldig god luktesans, men usikker på om jeg alltid klarer å lukte meg til ting. Anonymkode: 1c45e...617
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Jeg se, lukter og smaker. Man blir ikke dausyk av en liten smak. Aldri blitt matforgiftet. Anonymkode: c9903...a00
Rumle Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Man kan jo ikke alltid lukte seg til at mat er dårlig, men jeg bruker jo den metoden til dels jeg også, men ikke med enkelte matvarer, feks kylling/pølser osv, der forholder jeg meg til merking på pakken. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Spiste kald domino pastarett en gang, smakte og luktet helt fint, jeg ble skikkelig matforgiftet fordi en skal visst gjennomvarme sånn tomatsausrett. Lærte det etterpå. Anonymkode: e3046...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Kjøtt sjanser jeg ikke på. Der er det datoen som gjelder, med mindre kjøttet har vært fryst. Alt annet ser, lukter, smaker jeg på. Egg har ofte overraskende lang holdbarhet i forhold til datostemplingen. Bruker flytetesten, og dersom det flyter rett opp, så kaster jeg. Dersom det tar litt tid før det synker, så knekker jeg det, og lukter. Anonymkode: 9c69f...74e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøtt sjanser jeg ikke på. Der er det datoen som gjelder, med mindre kjøttet har vært fryst. Alt annet ser, lukter, smaker jeg på. Egg har ofte overraskende lang holdbarhet i forhold til datostemplingen. Bruker flytetesten, og dersom det flyter rett opp, så kaster jeg. Dersom det tar litt tid før det synker, så knekker jeg det, og lukter. Anonymkode: 9c69f...74e Egg kan flyte opp selv om de er helt fine over datoen, det lærte jeg her, det danner seg luft i de etter en stund og det betyr ikke at de er dårlige. Jeg har kokt mange egg som har flytt opp til overflaten i gryta og de har vært helt fine. Min erfaring er ar dårlige egg LUKTER dårlige egg lang før du i det hele tatt tenker på å lage de 😄 Anonymkode: e3046...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Det faktum at mennesker ikke kan spise bedervet kjøtt er et bevis på at vi er naturlige planteetere 🙂 Sjakkmatt, kjøttetere 😉 Anonymkode: 1174f...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det faktum at mennesker ikke kan spise bedervet kjøtt er et bevis på at vi er naturlige planteetere 🙂 Sjakkmatt, kjøttetere 😉 Anonymkode: 1174f...ff8 Men nå var det ikke det som var spørsmålet i HI. Anonymkode: ae6fa...818 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det faktum at mennesker ikke kan spise bedervet kjøtt er et bevis på at vi er naturlige planteetere 🙂 Sjakkmatt, kjøttetere 😉 Anonymkode: 1174f...ff8 Vi kan ikke spise råtne planter heller... Anonymkode: b6f62...304 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det faktum at mennesker ikke kan spise bedervet kjøtt er et bevis på at vi er naturlige planteetere 🙂 Sjakkmatt, kjøttetere 😉 Anonymkode: 1174f...ff8 Mener du å si at du spiser bedervede planter? Muggent korn f.eks.? Det ville jeg aldri gjort. Vips: bevis for at vi ikke er ment å spise planter. Som svar på det ts spør om; Ja, jeg greier alltid å lukte meg fram til om maten er trygg å spise. Anonymkode: 78f8f...38e 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 Nei. Jeg hadde korona (omikron) i januar og etter det så er luktesansen min ikke helt grei, mye lukter vondt og mye lukter «dårlig egg» feks egg og kjøttdeig lukter alltid bare vond nå. Anonymkode: 89fba...d81
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mener du å si at du spiser bedervede planter? Muggent korn f.eks.? Det ville jeg aldri gjort. Vips: bevis for at vi ikke er ment å spise planter. Som svar på det ts spør om; Ja, jeg greier alltid å lukte meg fram til om maten er trygg å spise. Anonymkode: 78f8f...38e Jeg har bakt knekkebrød med korn som var dårlig, de fikk skikkelig vond bismak. Anonymkode: 89fba...d81
Alauda Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 Nei. Ustekt kyllingfilet f.eks. lukter bestandig dårlig. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 8.25): Egg kan flyte opp selv om de er helt fine over datoen, det lærte jeg her, det danner seg luft i de etter en stund og det betyr ikke at de er dårlige. Jeg har kokt mange egg som har flytt opp til overflaten i gryta og de har vært helt fine. Min erfaring er ar dårlige egg LUKTER dårlige egg lang før du i det hele tatt tenker på å lage de 😄 Anonymkode: e3046...1ac Jeg skulle steke meg et egg en gang. Det var dårlig. Så det når jeg knakk det, innholdet stinket og så ut som oppkast 🤢 Anonymkode: bbaba...6ce
Djungelvrål Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 16.23): Det faktum at mennesker ikke kan spise bedervet kjøtt er et bevis på at vi er naturlige planteetere 🙂 Sjakkmatt, kjøttetere 😉 Anonymkode: 1174f...ff8 Å....så vi kan spise bedervede grønnsaker og frukt uten å bli syke?? Ja vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå