Gå til innhold

Hva er det verste en medstudent har gjort mot deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan starte. En student har av en eller annen grunn en personlig vendetta mot meg og bruker alle virkemidler hun kan til å forsøke å ødelegge karrieren min. Jeg klarer å le litt av det fordi det er helt absurd, men samtidig er det helt fryktelig som gjør at jeg gråter store deler av dagen. Jeg vet at jeg har mitt på det tørre, men det er den lille tvilen som skaper angst og usikkerhet, ikke minst er det grusomt å bli behandlet så dårlig. 

Don't leave me hanging. Gjerne del deres historier. :troest:

Anonymkode: 773f7...94e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En medstudent drakk pilsen min engang. Helt jævlig.

Anonymkode: 8688a...adf

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gruppeoppgave, der vi skrev om hvert vårt emne. Denne studenten kopierte og limte inn fra Wikipedia. Jeg og en til sa fra til foreleser, som kunne bevise 99 % plagiat. Alle på gruppa fikk beskjed om dette på epost. Hva gjorde denne medstudenten? Jo, begynte en epostkrangel med foreleser. Flaut.

Anonymkode: 5ed33...2b1

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun spredte rykte og senere konfrontere meg med at hun mente jeg løy om at mamma hadde kreft. Hun døde ca to mnd etterpå. Jeg knakk fullstendig sammen og hylgråt da hun prøvde å få meg til å innrømme løgn. Det var jo ikke løgn

Anonymkode: 187bb...1d9

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun spredte rykte og senere konfrontere meg med at hun mente jeg løy om at mamma hadde kreft. Hun døde ca to mnd etterpå. Jeg knakk fullstendig sammen og hylgråt da hun prøvde å få meg til å innrømme løgn. Det var jo ikke løgn

Anonymkode: 187bb...1d9

Så forferdelig! Skulle så gjerne ha gitt deg en klem, håper du hadde støtte rundt deg. 

AnonymBruker
Skrevet

en student påstod at jeg visstnok hadde "stjålet" noe elektronikk fra henne. Men når jeg spurte henne hva slags merke hennes saker hadde vært, så visste det seg at hennes saker var av ett helt annet merke enn de tingene jeg brukte. Men etterpå forandret hun på forklaringen sin, og påstod at hennes saker var av nøyaktig samme merke som hennes eiendeler. 

men etter hvert visste det seg selvfølgelig at alt tullet hennes var 100 prosent løgn og oppspinn. Hun hadde lagt igjen sakene sine hos en venninne, og deretter glemt dette i mange dager. Men selv om tingene kom til rette igjen, og det visste seg selvfølgelig at hun hadde tatt helt feilt, så NEKTET hun fremdeles å innrømme "ok, jeg tok visst feil og jeg beklager!" eller noe sånn. Hun gikk fremdeles rundt og påstod at jeg visstnok var en "forbanna tyv" som hadde stjålet fra henne, i stedet for å ta ansvar for seg selv.

hvorfor hun egentlig "tente på alle plugger" når det gjaldt akkurat meg, har jeg heller ingen "peiling" på. Jeg var selvfølgelig ikke den eneste som har med meg blant annet mobiltelefon og datamaskin / nettbrett (og annet elektronisk utstyr) med meg til skolen. Hun kunne jo selvfølgelig valgt å gå etter nærmest hvem som helst, av de hundrevis av studentene ved hele skolen.      

Anonymkode: 660fc...af2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

en student påstod at jeg visstnok hadde "stjålet" noe elektronikk fra henne. Men når jeg spurte henne hva slags merke hennes saker hadde vært, så visste det seg at hennes saker var av ett helt annet merke enn de tingene jeg brukte. Men etterpå forandret hun på forklaringen sin, og påstod at hennes saker var av nøyaktig samme merke som hennes eiendeler. 

men etter hvert visste det seg selvfølgelig at alt tullet hennes var 100 prosent løgn og oppspinn. Hun hadde lagt igjen sakene sine hos en venninne, og deretter glemt dette i mange dager. Men selv om tingene kom til rette igjen, og det visste seg selvfølgelig at hun hadde tatt helt feilt, så NEKTET hun fremdeles å innrømme "ok, jeg tok visst feil og jeg beklager!" eller noe sånn. Hun gikk fremdeles rundt og påstod at jeg visstnok var en "forbanna tyv" som hadde stjålet fra henne, i stedet for å ta ansvar for seg selv.

hvorfor hun egentlig "tente på alle plugger" når det gjaldt akkurat meg, har jeg heller ingen "peiling" på. Jeg var selvfølgelig ikke den eneste som har med meg blant annet mobiltelefon og datamaskin / nettbrett (og annet elektronisk utstyr) med meg til skolen. Hun kunne jo selvfølgelig valgt å gå etter nærmest hvem som helst, av de hundrevis av studentene ved hele skolen.      

Anonymkode: 660fc...af2

For noe svada. Fatter ikke hvorfor folk er sånn. Jeg har også blitt anklaget for å stjele en BRUKT barberhøvel. Ja, EN BRUKT engangshøvel. Hun tok til og med kontakt med en medstudent av meg for å spørre om jeg hadde tatt denne høvelen. Jævla kleint. 

Godt det ordnet seg, men det å si at man tok feil og beklage for det sitter skikkelig langt inne for enkelte. Uansett kjedelig at du ble dratt inn i dette kaoset hennes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var på videregående, ikke det verste men jeg var på gruppe med ei som sa at alle mine forslag til eksempler vi kunne bruke var teit, og latterliggjorde så og si alt jeg sa. Meeeen når vi skulle ha den muntlige presentasjon så brukte hun mitt eksempel selv som hun mente var så utrulig dumt… 

Anonymkode: c0fcb...bc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare teit, men jeg og vennegjeng på studie hadde en gruppeoppgave (vi var en vennegjeng med mye samvær på fritiden), også sitter vi å idemyldrer på problemstillingen til oppgaven, jeg kommer med et forslag, som med en gang ble nedstemt som et teit forslag. 3 minutter etterpå kommer ei anna ei med ordrett akkurat samme problemstilling. Å det var genialt. Kjempeforslag. Da prøver ei anna ei å si at det var jo akkurat det jeg hadde kommet med i sta. Noe alle bare ignorerte.

Jeg kan jo godt ta creds for at det var jo mitt forslag. Og var jo et bra forslag. Men det føltes ikke greit. Enda værre var det når jeg etterpå sakte ble uttrykt fra gjengen. Og de ikke ble vennene mine lengre.

Hun ene hadde også stukket fra meg på fest, når jeg hadde drukket for mye, og ikke klarte meg selv. Fordi hun ville gjøre noe morsomt. Heldigvis var det andre snille folk der som hjalp meg.

Studietiden kan være jævlig og tøff til tider.

Anonymkode: 64377...d16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo bare teit, men jeg og vennegjeng på studie hadde en gruppeoppgave (vi var en vennegjeng med mye samvær på fritiden), også sitter vi å idemyldrer på problemstillingen til oppgaven, jeg kommer med et forslag, som med en gang ble nedstemt som et teit forslag. 3 minutter etterpå kommer ei anna ei med ordrett akkurat samme problemstilling. Å det var genialt. Kjempeforslag. Da prøver ei anna ei å si at det var jo akkurat det jeg hadde kommet med i sta. Noe alle bare ignorerte.

Jeg kan jo godt ta creds for at det var jo mitt forslag. Og var jo et bra forslag. Men det føltes ikke greit. Enda værre var det når jeg etterpå sakte ble uttrykt fra gjengen. Og de ikke ble vennene mine lengre.

Hun ene hadde også stukket fra meg på fest, når jeg hadde drukket for mye, og ikke klarte meg selv. Fordi hun ville gjøre noe morsomt. Heldigvis var det andre snille folk der som hjalp meg.

Studietiden kan være jævlig og tøff til tider.

Anonymkode: 64377...d16

Jeg synes ikke det er teit. Du ble jo ikke hørt, selv om noen påpekte det. Det er ingen god følelse. Venner gjør jo ikke sånt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gruppearbeid, vi var 3 stk. Jeg gjorde stort sett de tekniske analysene, og de to andre skulle skrive teorien. Hun ene kjente ei som tok faget året før, og fikk besvarelsen fra hennes gruppe.  De skreiv på norsk, vi på engelsk. Da hun leverte sin del rett før innlevering, var det en direkte oversettelse av det som ble levert året før. Ord for ord. Jeg konfronterte henne med dette, og hun mumlet noe om at det var vel ikke noe problem. 

Hun har i dag en ganske høy stilling i en ettertraktet bedrift. Men jeg ser for meg at holdningene hennes er like dårlige 😛 

Anonymkode: bd29d...38d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kicket ut av en gruppe (gruppearbeid) fordi jeg var blitt gravid og var mye dårlig. Fortalte de andre at det ikke var noe problem at jeg gjorde min del hjemme, da jeg har jobbet slik i grupper tidligere, men det ble et blankt nei. Og dette var etter at jeg hadde skrevet 6/10 temaer vi hadde i innleveringen, noe som de selvfølgelig leverte inn som sitt eget verk.

Anonymkode: 899a8...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en gruppeoppgave som skulle presenteres foran klassen. Jeg har sosial angst og sa jeg hadde problemer med fremlegg. Alle på gruppen hadde forståelse for dette og vi bestemte at jeg skulle styre presentasjonen med å klikke frem sidene i presentasjonen. Da jeg gjorde en feil fordi jeg var nervøs begynte han ene på gruppen og latterliggjøre meg foran plenum. Da han senere skulle snakke om et emne sa han plutselig at nå kunne jeg ta over og snakke videre om dette. Jeg ble helt uvel av dette, hadde jo stolt på at vi hadde en avtale. Jeg er ganske flink å skrive oppgaver og da han senere ville ha meg med på et nytt gruppearbeid for å utnytt den egenskapen sa jeg nei og fant meg en annen gruppe. 

Studerte med en som snakket og skrev veldig dårlig norsk. En kveld vi satt på grupperom sammen og jobbet med en oppgave brøt hun sammen i gråt og sa hun ikke ante hvordan hun skulle klare dette. Valgte å hjelpe henne med å skrive, og utover i studiet var vi ofte på gruppe sammen når det var gruppearbeid og så hjalp jeg henne litt. Desverre ble det veldig mye klipp og lim fra internett uten skikkelige kildehenvisninger når hun skulle forsøke å bidra med egne innlegg i gruppeoppgaver. Da vi hadde levert i bachelor (vi skrev bachelor hver for oss) var jeg veldig overrasket da hun hadde fått en god karakter. Da jeg leste igjennom oppgaven så jeg at hun hadde brukt en del av teksten fra en tidligere oppgave som jeg hadde skrevet. Uten å angi kilde. Hun hadde fått mye skryt om at den delen av bacheloroppgaven var så bra skrevet . Jeg lot det fare siden vi var venninner, men da hun ble fratatt autorisasjonen noen år etter pga lite fagmessig kunnskap tenkte jeg at jeg kanskje ikke burde hjulpet henne så mye.

Anonymkode: 0200f...5f7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...