Gå til innhold

Møtt en bra mann, men tør ikke binde meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært gjennom 3 samboerskap som har endt dårlig først og fremst fordi mannen forandrer seg og blir lat etter et par år sammen, sliter jeg med å orke det samme på nytt. Jeg sliter også veldig med å tørre å dedikere meg selv ordentlig til en mann, etter å ha blitt såret, spesielt i mitt lengste forhold. Jeg gir mye av meg selv når jeg først gjør det, og er rett og slett lei av prosessen med å bli håpefull, få følelser, bli glad i noen og vant til å ha dem i hverdagen, for deretter at det ikke går veien etter flere år sammen. Og man må plukke opp bitene av seg selv etterpå...

Nå treffer jeg en mann som antakelig passer meg bedre enn mine ekser gjorde meg, og som ønsker en fremtid med meg. Jeg kjenner selv jeg holder han på en avstand der han får bli kjent med meg, men opptil en grense der jeg selv ikke tillater meg å utvikle sterkere følelser. Nesten slik at jeg synes det er enklere å holde meg selv på et jevnt nivå følelsesmessig, enn disse toppene og dalene jeg tidligere har erfart. At jeg bare antar det samme gjentar seg. Jeg er ikke en person som er avhengig av en kjæreste, og synes det er befriende å være alene, så det at jeg trives så godt med å være singel hjelper heller ikke. 

Flere som er slik etter flere forhold man har hatt ordentlig tro på, der man han investert så mye av seg selv, men blitt så skuffet og ødelagt etter brudd at man nesten har mistet troen på at ekte kjærlighet finnes? Eller å tillate seg selv å oppleve det igjen? 

Anonymkode: ae1fd...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er hensikten med å date da hvis du ikke vil binde deg?? Du må jo være alt menn på dating sider ønsker seg. Forhold uten press eller venner med fordeler type ting du ser etter..

Anonymkode: 00eff...50f

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å være kjærester uten å bo sammen. 

Antar at det først og fremst er økonomi som gjør at noen flytter sammen tidlig i et forhold. 

Nyt kjærligheten uten å gi slipp på friheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er hensikten med å date da hvis du ikke vil binde deg?? Du må jo være alt menn på dating sider ønsker seg. Forhold uten press eller venner med fordeler type ting du ser etter..

Så du skjønner ikke at folk kan være redd for ting de vil ha? 

Anonymkode: 454ed...3af

AnonymBruker
Skrevet

Har du gått gjennom 3 samboerforhold hvor alle har endt dårlig, samtidig som du legger all skyld på mannen så har man særdeles dårlig selvinnsikt.

Du står fritt til å tro på det narrative om at det kun er mannens feil, men vi som er vitner til slik ansvarsfraskrivelse rister bare på hodet av slikt. 

Det er i grunn ikke mer å si om det. 

Anonymkode: 5b848...134

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør at du ikke fanger opp dette tidligere? 

At man er lat skinner gjennom, uansett hvor hardt man prøver i datingfasen. Du ser jo de små tingene hjemme hos han som viser at han ikke helt vet hvordan han vasker ett bad, eller ikke tar unna løpende, eller ikke ser detaljene. Du merker jo om det er en og annen glipp når det kommer til tidspunkt og avtaler, eller en liten løgn som skurrer. 

Eller så kan det være som allerede påpekt, at du går feil inn i det, endrer forventninger underveis, eller går fra å bære alt, til plutselig å kreve. 

Anonymkode: 70eb0...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte som deg, men så skjønte jeg at cluet er å GÅ NÅR man ser tegn og røde flagg til at det blir som før. 

Om du tenker deg om så tipper jeg at du som meg, så røde flagg hos eksene dine før det var gått noen år og de ble late, vi bare enten ikke så dem skikkelig eller overså dem..

Anonymkode: 00954...a53

Skrevet

Synes ikke det er noe rart at han blir lat når du ikke legger så mye i det. 

Skrevet

Det er helt naturlig at man blir mer forsiktig, og (heldigvis) prøver å bruke mer fornuft når man har blitt brent noen ganger. Du har erfart at de endrer seg med tiden, alle gjør det til en viss grad, man selger jo inn sine beste sider, og i forelskelsen så overser man gjerne tegn på at man egentlig ikke passer sammen. Det er helt greit å ta det rolig. Ikke flytt sammen før dere har vært sammen noen år og kjenner hverandre godt. Bruk fornuft: viser han at han har de egenskapene jeg ønsker meg i en mann? Er han omsorgsfull, snill, prioriterer meg (osv i forhold til hva du syns er viktig)? Hvordan viser han det? Får han meg til å føle meg trygg og elsket? Når du har positive svar på alle disse spørsmålene så er du på rett veg. 🙂

Trenger du å ta det rolig så vær ærlig ovenfor han om det, og hvorfor. Er han riktig mann for deg så vil ikke det være noe problem. Men du må slippe han gradvis nærmere, de færreste holder ut å bli holdt på avstand til evig tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE bli samboer, da varer forholdet lenger... :) 

Anonymkode: bec4f...736

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle innspill. Jeg sier selvsagt ikke at det kun er mine ekser som har ansvaret, men i alle tilfelle er det jeg som har gjort det slutt, og de som har tryglet om at jeg skal bli og plutselig vil gjøre en helomvending for at vi skal være sammen likevel. Gjerne etter at jeg har gjort mange forsøk på at forholdet skal reddes og bli bra, i lang tid, før jeg ikke orker mer når mannens oppførsel gjør at jeg mister alle følelser. 

Jeg er ikke interessert i å ha noen fuckfriend, aldri hatt, og klarer ikke tenne på noen uten at følelser er der. 

Jeg tror at for meg ligger problemet i at jeg er så redd for å føle meg avvist når jeg gir så mye av meg selv, ikke i den form at de faktisk avviser meg, men på den måten jeg har blitt såret i andre forhold ved at jeg opplever at jeg blir tatt for gitt når man har vært sammen en stund. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takker for alle innspill. Jeg sier selvsagt ikke at det kun er mine ekser som har ansvaret, men i alle tilfelle er det jeg som har gjort det slutt, og de som har tryglet om at jeg skal bli og plutselig vil gjøre en helomvending for at vi skal være sammen likevel. Gjerne etter at jeg har gjort mange forsøk på at forholdet skal reddes og bli bra, i lang tid, før jeg ikke orker mer når mannens oppførsel gjør at jeg mister alle følelser. 

Jeg er ikke interessert i å ha noen fuckfriend, aldri hatt, og klarer ikke tenne på noen uten at følelser er der. 

Jeg tror at for meg ligger problemet i at jeg er så redd for å føle meg avvist når jeg gir så mye av meg selv, ikke i den form at de faktisk avviser meg, men på den måten jeg har blitt såret i andre forhold ved at jeg opplever at jeg blir tatt for gitt når man har vært sammen en stund. 

Ts

Men ta lærdom av det da vel. Ta det gradvis, ikke gå «all in» med en gang. Sørg for at det er balanse i forholdet. Sett pris på deg selv og la ham få gjøre like mye for deg som du gjør for ham.

(Og vent for Guds skyld med å få barn med den historikken du har).

Anonymkode: e8a50...d9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bubo skrev (3 timer siden):

Det går fint an å være kjærester uten å bo sammen. 

Antar at det først og fremst er økonomi som gjør at noen flytter sammen tidlig i et forhold. 

Nyt kjærligheten uten å gi slipp på friheten. 

Da har man jo bundet seg til kjæresten selv om en ikke bor sammen. Er verre å ikke binde seg syns jeg. Ja du er fri selv men tanken på at den andre holder på med andre samtidig er ikke god den heller. Men helt enig hadde foretrukket kjæreste uten samboerskap 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta det gradvis, ikke gå «all in» med en gang. Sørg for at det er balanse i forholdet.

Nettopp.  

Følg med fra første stund. Blir ikke totalen en berikelse av ditt eget liv, så ta det opp. Virker ikke korreksjon rimelig fort, så gå. 

Anonymkode: b4312...fcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men ta lærdom av det da vel. Ta det gradvis, ikke gå «all in» med en gang. Sørg for at det er balanse i forholdet. Sett pris på deg selv og la ham få gjøre like mye for deg som du gjør for ham.

(Og vent for Guds skyld med å få barn med den historikken du har).

Anonymkode: e8a50...d9c

Ja, barn har jeg det ikke travelt med, og vil heller være uten barn enn å ende opp som alenemor.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...