Gå til innhold

Barn tidlig med partner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboeren har vært sammen nå i snart 5 mnd, og begge ønsker å vær «unge» foreldre. Er det noen her som planla å få barn fort med partner? Og hvordan reagerte familie på det? Begge har fast jobb og har levd livet noen år og ønsker noe mere. 

Anonymkode: e39c1...20f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri tatt sjansen, ville reagert negativt om noen fikk barn så tidlig. Du kjenner  ikke partneren godt nok enda.

Anonymkode: 1664a...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😅

Anonymkode: b0695...eed

AnonymBruker
Skrevet

Husk at dette er en fyr som skal være far til barnet ditt. Rollemodell, en trygghet osv. Du kjenner såvidt fyren, og om det skulle skjære seg med dere må dere mest sannsynlig (om han ikke stikker fra deg og ungen) ha kontakt med hverandre LIVET ut. Jeg synes det er jævlig uansvarlig med folk som får barn med en de ikke kjenner GODT! Vent hvertfall to år, dere aner jo ikke en drirt om hvordan dere er med hverandre når nyforelskelsen er over. Et barn er MYE ansvar!!! 

Anonymkode: bbaf7...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Husk at dette er en fyr som skal være far til barnet ditt. Rollemodell, en trygghet osv. Du kjenner såvidt fyren, og om det skulle skjære seg med dere må dere mest sannsynlig (om han ikke stikker fra deg og ungen) ha kontakt med hverandre LIVET ut. Jeg synes det er jævlig uansvarlig med folk som får barn med en de ikke kjenner GODT! Vent hvertfall to år, dere aner jo ikke en drirt om hvordan dere er med hverandre når nyforelskelsen er over. Et barn er MYE ansvar!!! 

Anonymkode: bbaf7...de3

Helt enig! Men samtidig sp kan det skje uhell og. Man vet aldri!

Men akkurat hva andre mener hadde jeg virkelig ikke brydd meg om! 

Anonymkode: 30071...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Å vente til dere har gått igjennom noen kriser sammen og den «blinde» forelskelsen er dempet, er så uendelig mye viktigere enn et ønske om å bli unge foreldre, trust me!

Anonymkode: 7fece...2b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå for det dere to vil og ønsker for deres liv og gi en lang dag i andres meninger. Man har bare ett liv. 

Anonymkode: f0cb0...9f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jan Fredrik Karlsen og Janne Formoe var vel ikke unge, men hun ble gravid bare etter noen mnd. Og de er jo sammen nå snart 20 år senere, selv om det har blitt slutt 7-8 ganger i mellomtiden.

Anonymkode: 70530...011

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å dra på en ferie sammen før dere bestemmer dere for om dere skal få barn sammen. En ordentlig ferie. Og så gjerne en hvor dere besøker hverandres respektive familier. Tipper dere vet bedre om dette er en god ide når sommeren er over. 

Forøvrig så ble min samboer og jeg gravide etter å ha vært sammen i halvannet år. Vi er sammen fremdeles, og fått enda flere barn. Men noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg hadde så hastverk... Var vel ikke direkte ung mor, 27 når første barnet kom. 

Anonymkode: 92491...3e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å vente til dere har gått igjennom noen kriser sammen og den «blinde» forelskelsen er dempet, er så uendelig mye viktigere enn et ønske om å bli unge foreldre, trust me!

Anonymkode: 7fece...2b8

Ja!!

Anonymkode: 88653...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som dere vil, men snakk ordentlig sammen. 

- fremtidig økonomi, fordeling av økonomi. Giftemål og felles økonomisk ansvar? Eierskap av bolig ved samboerskap?

- fordeling av fødselspermisjon?

- barneoppdragelse

- barnas seksualitet - hvordan møter dere det når den tid kommer, er dere ca på nett?

- hva hvis barnet har spesielle behov?

- hva gjør dere hvis dere går fra hverandre (dere vet ikke egentlig, men snakk om det, hvis en av dere mener "sårer du meg så tar jeg ungene og flytter langt vekk" så bør du faktisk vurdere å drite I det, for det er en sjanse for at dere ikke klarer det. Det er et sjansespill å få barn så tidlig).

Jeg kjenner flere "voksne" som har hatt dårlig tid på å få barn. Noen holder sammen, noen ikke, men de jeg kjenner som har ekstremt konfliktfylt forhold til eksen er gjerne folk som har vært mindre realistiske og mer drømmende når de startet familie.

Anonymkode: 459a4...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en skikkelig dårlig idè, tilbring minst en uke hos hans foreldre deretter tilsvarende hos dine. Gjør en real oppussing over flere måneder. Mist en venn, opplev en krise av noe slag. 

Man kjenner virkelig ikke hverandre etter fem måneder. 

Anonymkode: 664a6...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått gjennom en oppussing eller MINST en tur på ikea der dere må måle opp, velge ut, hente og sette sammen et komplisert nok møbel før dere får barn. Det kan være ganske intenst. 

Anonymkode: dd4d4...e3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En barndomskompis av av meg ble først sammen med moren til barna sine like før førstemann ble født. De er i dag lykkelig gift med tenåringer, så man kan aldri si aldri. 

Jeg ville hvertfall vert bombesikker på at jeg og partner ville klare å samarbeide om barnet uansett hvordan det går med forholdet før jeg hadde planlagt noen graviditet. Og jeg ville for sikkerhet meg om at partner hadde samme verdier når det kommer til oppdragelse og lignende. får du ørst barn så må du forholde deg til den andre parten resten av livet. 

Anonymkode: c4138...697

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn med mannen etter to år og i etterkant var det altfor fort.

Man kjenner hverandre rett og slett ikke godt nok.

Det handler ikke nødvendigvis bare om at man skal klare å holde sammen som par men at man virkelig kjenner den andre sine verdier og ønsker i livet.

Anonymkode: 17641...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...