Gå til innhold

Bestiller time på mine fridager.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar tar datteren våres 3 ganger i uken. Hun bor fast hos meg, han har kun samvær.

Barnefar har dårlig tenner og fisker tennene sine. De 3 siste ukene bestiller han timer på mine fridager og såpass så seint at han ikke for hatt datteren våres før det da blir legge tid om et par timer. 

Jeg bestilte meg frisør time for noen dager siden og har time imorgen, barnefar sender meg melding nå kl 22:00 om at han skal til tannlegen imorgen kl 15:00 Da jeg har time.

Men sånn ellers i hans fridager drar han ikke til tannlegen. 

Så nå er jeg lei og gledet meg til timen min. Så hva burde jeg si her?

Anonymkode: 15442...981

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er optatt så han må ta henne

Anonymkode: ca920...05b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at du har stilt opp for han ved flere anledninger, så nå er det hans tur. Si du har en avtale og at det er avtalt at han skal ha samvær. Ny time ordner han seg, han er jo en voksen mann. 

Anonymkode: fa285...0dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt det opp med han? Eller har det bare blitt en vane at du rydder egen timeplan slik at han mulig ikke ser på det som et problem en gang? 

Jeg ser ikke at det kan være et spørsmål fra deg hva du skal svare en gang. Han har samvær, du har en avtale. 

Anonymkode: db94a...3a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fridag?

Anonymkode: 74d4e...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Gi det inn med teskje:

"Beklager, men da har jeg en timeavtale hos frisøren. Denne kan jeg ikke droppe da jeg uansett må betale for den. Så du må enten finne noen andre til å hjelpe deg med å passe eller flytte tannlegetimen din. Til neste gang er det enklere for deg å bestille timee når du ikke har X, da du ikke kan satse på at jeg har fri uten å spørre meg. Jeg legger alle mine ærender til den tiden X er hos deg."

Anonymkode: 82296...fe1

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har en for løs avtale. 

Avtalen bør være ufravikelig med mindre en av dere er innlagt på sykehus eller arrestert. Hans dag er hans dag. Punktum. Da må selvsagt det samme bli motsatt vei også. Skal han hente 15 så er det 15. Ikke 1530 eller 1545, men 15.  Ufravikelige avtaler gir mer stabilitet og trygghet. Og alt kan fikses. Det er bare lysten det står på. Stod norsk tipping på døren med en million i cash så hadde han løpt hjem på sekundet og kommet til tiden. Hadde han mistet jobben om han ikke dukket opp til en tid så hadde han klart det. Det er spørsmål om vilje for å få det til. Tannlegen gir time stort sett når det passer kunden. 

Kort fortalt så saboterer han og gir deg problemet fordi han vet at du tar ansvar for barnet og ordner opp. 

Anonymkode: 4cd4e...f01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så hva burde jeg si her?

Anonymkode: 15442...981

At du er opptatt? 🤷‍♂️

Anonymkode: 5fa36...a99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...