Gå til innhold

Alene på tur til en storby som er rimelig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt lyst til å ta meg en tur i sommer til en storby og har sett litt på Vilnius, men litt usikker på om det er noe for meg.

Jeg er ikke interessert i å gå ut på byen, men interessert i god mat, kultur, museum og litt shopping kanskje.

Har også vurdert noe med strand i nærheten, men orker ikke den typiske strandferien.

Jeg har ikke så veldig mye penger så ønsker at det skal være litt rimelig. Har også sett på Berlin, men det er vel ikke akkurat rimelig? Lurer også på Gdansk eller Praha kanskje?

Anonymkode: 6f3ca...1c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja Ikke til de baltiske landene nå..... Ville valgt praha av de du nevnte :) Var i frankfurth, det var fint, ikke storby kanskje, men billigere enn berlin.

Anonymkode: e2471...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Lisboa. Trygt, rimelig og muligheter for strand.

Anonymkode: 1f905...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Berlin er rimelig sammenlignet med Paris og London, men kanskje ikke med Vilnius. Hvis det Berlin er innenfor budsjettet ditt hadde jeg absolutt dratt dit. Det er en del sjøer i nærheten du kan bade i. Massevis av god mat, jeg bruker å følge med Berlin Food Stories, jeg har vært på flere av disse. Folk er behagelige, ikke innpåslitne men heller ikke arrogante. Noen kan kanskje være litt vel opptatte av regler.

Anonymkode: 14cae...95b

• Liker 1
Skrevet

Vil absolutt anbefale Gdansk! Gode muligheter for shopping, nydelig gamleby, muligheter for båttur på kanalen, besøke 2.verdenskrig museet og det er veldig rimelig der. Kan lett kombineres med noen dager i Sopot en 15 min togtur unna, hvor det er sandstrand og nærmest syden-stemning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vilnius er fin for ei langhelg. For ei uke i sommer ville jeg valgt noe annet med tilgang på havet.
Ingen fare å reise alene. Den har kultur og shopping. Billig. Fin by med barokk arkitektur. 

Anonymkode: 27414...c79

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Budapest?

Anonymkode: 9763a...c33

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Berlin er helt OK dyrt og jeg tror absolutt det kan være noe for deg! Masse kunst, kultur og historie, god mat og bra shoppingområdet. 
Følte meg også veldig trygg da jeg var der alene. Og mulighet for rimelige flybilletter. 
Ellers er Lisboa og Amsterdam kule byer. 

Anonymkode: 625a3...65e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Det blir nok ikke Berlin eller Lisboa nå. Siden jeg har vært treig med å bestille så var billettene dit veldig dyre fra her jeg bor.

Vurderer Gdansk siden jeg da kan kombinere det med Sopot, men har hørt at maten ikke er noe særlig der. Aner ikke om det stemmer, men synes det er litt viktig at man finner gode spisesteder lett.

Ser også at man kan kombinere Vilnius med Palanga så det er også en mulighet. 

Jeg vurderer også Praha, men har lest at det kan bli veldig varmt der om det er hetebølge. Det blir det vel egentlig for øvrig i alle byer om sommeren :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Krakow? Billigste byen jeg har vært i, veldig vakker og livlig, og mange utrolig bra restauranter. Rimelig overnatting! Man kan hive seg på bussturer til f.eks. Auschwitz eller saltgruvene, men det er også mye fint å se hvis man blir i byen.

Det er ingen strandby, men det skal finnes innsjøer i nærheten med gode bademuligheter.

Anonymkode: 20a30...bf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært flere ganger i Gdansk, og har alltid funnet masse bra spisesteder. Anbefales, likte meg også veldig godt i Sopot. Dra på spa på Sheraton-hotellet!

Anonymkode: 68d9f...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært flere ganger i Gdansk, og har alltid funnet masse bra spisesteder. Anbefales, likte meg også veldig godt i Sopot. Dra på spa på Sheraton-hotellet!

Anonymkode: 68d9f...35d

Er det «trygt» å reise alene der?☺️dumt spørsmål, men sliter med angst og reiselyst samtidig🙈

Anonymkode: 89c1c...654

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 14.46):

Hva med Krakow? Billigste byen jeg har vært i, veldig vakker og livlig, og mange utrolig bra restauranter. Rimelig overnatting! Man kan hive seg på bussturer til f.eks. Auschwitz eller saltgruvene, men det er også mye fint å se hvis man blir i byen.

Det er ingen strandby, men det skal finnes innsjøer i nærheten med gode bademuligheter.

Det ble Krakow. Veldig mange flotte hotell til en rimelig pris. Det er også masse jeg har lyst til å se der så dette blir bra tror jeg :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 23.13):

Hva med Budapest?

Anonymkode: 9763a...c33

Signerer Budapest! Billig der nå, særlig med svak forint. Var der nettopp - vi spiste ute fire stykker, inkludert forrett til tre, dessert til tre og endel alkohol, til ca 1200kr til sammen. 
Det er masse flotte utendørsbad der (sjekk Palatinus på Margitøya), blir litt som å dra på sydenferie midt i storbyen. Varme kilder = spaland! Vannet på Palatinus stammer også fra varme kilder, det er helt herlig! 

Anonymkode: e9a73...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Krakow er flott!

Anonymkode: 8a6c7...d96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene på tur i Vilnius og likte den godt. Fin for en langhelg med mye å Se. Spiste godt og billig og shoppa litt. Men anvefwler også Praha eller Budapest. 

Anonymkode: 312e1...776

AnonymBruker
Skrevet

God tur til Krakow! :)  Flott by, og alle jeg møtte der var så vennlige :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

God tur til Krakow! :)  Flott by, og alle jeg møtte der var så vennlige :)

Takk :) Det høres bra ut. Gleder meg.

• Liker 1
Gjest Handyhedmark
Skrevet

Tromsø 🙂 Helt fantastisk by

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...