Gå til innhold

Havregrøt kokt på vann ekkelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jajaja.

Det forandrer ikke stort på det faktum at havregryn kokt på vann, havre og cashewnøtter er forsvinnende likt havregrøt kokt på havre og vann, og ikke under noen omstendigheter så ulikt at det første kan karakteriseres som godt, og det andre som ekkelt. Det framstår rett og slett som selvmotsigende og absurd, og det var alt jeg påpekte før kveruleringen begynte.

Tråden handler om havregrøt kokt på melk vs. vann. Cashewnøtter, havregryn og vann likner mye mer på havre og vann enn det likner på melk. Du koker havregrøt på vann, men synes havregrøt kokt på vann er ekkelt, kort oppsummert. 

Anonymkode: a792b...7c0

Med andre ord dømmer du utenom har prøvd selv. Og nei jeg er ikke dum og jeg forstår hva du egentlig vil med kommentaren din😉

Anonymkode: 96177...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (På 3.6.2022 den 20.21):

koker med vann i mikroen. syns det blir mer delikat konsistens i mikroen enn i gryte. I gryte blir den så limaktig

Hvordan lager du den i mikro? Mengde gryn og vann for en person? Har du salt i? Andre ting? Trenger tips til lunsj på jobb og der har vi mikro.

Anonymkode: 04af2...7d1

Skrevet

Klarer ikke havregrøt med vann. Kun melk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan lager du den i mikro? Mengde gryn og vann for en person? Har du salt i? Andre ting? Trenger tips til lunsj på jobb og der har vi mikro.

Anonymkode: 04af2...7d1

tror ca 1 dl gryn og 2 dl vann ish. En liten klype salt. 

Skrevet

Jeg vil ikke dra det så langt som å kalle det ekkelt, men stusselig er det. Pleier alltid å tilsette melk, og et lite saltdryss. Jeg liker at det smaker noe av det jeg spiser. ;) 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var bedre kokt på vann en på melk. Tror det blir ofte til frokost framover på grunn av dårlig råd noen måneder og prisøkning.

Anonymkode: 3dc52...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 1/4 av væsken som melk.

Anonymkode: d9124...aba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Syns det var bedre kokt på vann en på melk. Tror det blir ofte til frokost framover på grunn av dårlig råd noen måneder og prisøkning.

Se det TS! :tommelsmil: 

Godt vi som har argumentert for dette i tråden fikk deg over på the dark side. :lur: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se det TS! :tommelsmil: 

Godt vi som har argumentert for dette i tråden fikk deg over på the dark side. :lur: 

😀👍

AnonymBruker
Skrevet

liker best havregrøt med litt melk i.

Anonymkode: 99d41...ef9

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes havregrøt ser litt ekkelt ut om den er for tynn. 

AnonymBruker
Skrevet

koker kun grøt på H-melk. Grøt på vann er grusomt, men jeg kunne nok spist det om alternativene var enten sulting eller frityrstekt junkfood.

Anonymkode: e3370...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koker ofte havresaft, eller suppe. Vann og havregryn med litt sukker og salt. Ganske tyntflytende, så den kan drikkes. Godt og mettende😊 

Eller jeg spiser havregryn med kald melk på, og litt sukker og syltetøy😚

Jeg er ikke så glad i grøt, synes den blir kvalmende, og særlig om den er kokt med melk...

Anonymkode: ce893...104

• Liker 1
Skrevet

Vassgraut har vore kvardagskosten til forfedrene dine. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 21.12):

Jeg tenkte jeg skulle begynne å koke på vann i stedet for melk da det går en del melk til dette når jeg lager det hver morgen. Men blir konsistensen ekkel?

pleier du å koke på vann eller melk?

Havregryn har sin egen «melk» (det er dette som er havremelk). Om du tilsetter «ekstra» melk fra havre, ris, ku, geit eller kokos eller lar være å tilsette ekstra melk? Ingen merker forskjell. Om de påstår seg å gjøre det? Utsett dem for en helt normal blindtest. Jeg garanterer at de ikke vil ha noen anelse.

Anonymkode: b42fb...93d

Annonse
Skrevet
Nattens rytter skrev (På 25.4.2023 den 17.04):

Vassgraut har vore kvardagskosten til forfedrene dine. 

De hadde ikke noe valg. Det har vi nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...