AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg tenkte jeg skulle begynne å koke på vann i stedet for melk da det går en del melk til dette når jeg lager det hver morgen. Men blir konsistensen ekkel? pleier du å koke på vann eller melk? Anonymkode: 3dc52...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 1. juni 2022 #2 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte jeg skulle begynne å koke på vann i stedet for melk da det går en del melk til dette når jeg lager det hver morgen. Men blir konsistensen ekkel? pleier du å koke på vann eller melk? Anonymkode: 3dc52...dca Jeg synes ikke konsistensen blir ekkel, men grøten blir mer smakløs og mindre fyldig. Jeg forsøkte det en periode, men kompromisset med meg selv og koker nå på 2/3 vann og 1/3 melk. Det funker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 1. juni 2022 #3 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg koker alltid på vann. Prøv med litt vaniljeproteinpulver oppi, smaker sååå godt!😍 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luna Llena Skrevet 1. juni 2022 #4 Del Skrevet 1. juni 2022 Ekkelt er det ikke, men havregrøt kokt på vann smaker ikke godt. Bruker alltid melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 1. juni 2022 #5 Del Skrevet 1. juni 2022 Bruker kun vann (og smør og salt). Syns det blir for mektig og kvalmende med melk, og konsistensen med vann er helt fin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 1. juni 2022 #6 Del Skrevet 1. juni 2022 Er bare å prøve 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #7 Del Skrevet 1. juni 2022 Må ha i litt salt. Bruker alltid vann. Anonymkode: cf4a7...f13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 1. juni 2022 #8 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg bruker 50/50 melk og vann:) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Del Skrevet 1. juni 2022 Kokt på vann er best, lettere og renere i smaken. Anonymkode: a792b...7c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Del Skrevet 2. juni 2022 Bruker vann. Men heller bare gryn og vann på et glass kvelden før. Så er konsistensen grei dagen etter, og man sparer både tid og oppvask. Topper med litt bær. Anonymkode: 09a20...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Del Skrevet 2. juni 2022 Som student kokte jeg alltid havregrøten på vann i mikro hver morgen, det var null problem. Nå hiver jeg i en skvett melk også (kanskje en dl?) når jeg koker på komfyren, og blander i litt cottage cheese på slutten. Anonymkode: f872f...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg tenker at du må prøve selv. Som noen skriver synes de den blir smakløs, mens for andre er det standard å koke med vann. Prøv å kjenn på smaken. Du kan som noen skriver prøve å dele opp i litt vann og litt melk, teste deg frem til noe du synes er godt. Anonymkode: 644a1...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg bruker ofte å koke på vann. Tar gjerne ett par spiseskjeer yoghurt oppi. Kanskje du skal prøve med mer eller mindre vann neste gang. Uansett er jo mat smak og behag. Anonymkode: 9494f...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Del Skrevet 2. juni 2022 Ekkelt. Det blir tamt og smakløst. Jeg koker grøt på et hjemmelaget plantebasert alternativ til melk som jeg lager av cashewnøtter og havregryn Anonymkode: 96177...f15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Del Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 12.00): Ekkelt. Det blir tamt og smakløst. Jeg koker grøt på et hjemmelaget plantebasert alternativ til melk som jeg lager av cashewnøtter og havregryn Anonymkode: 96177...f15 Hehe, som om det skulle være så veldig annerledes? Når man likevel vil lage grøten melkefritt er det jo helt sprøtt å kalle havregrøt kokt på vann (slik din egen også er!) for smakløs, tam og ekkel. PS: Cashewnøtter, havregryn (!) og vann blir ikke melk selv om man kaller det for melk, vet du. Det blir ikke noe annet enn nøtter, gryn og vann. Anonymkode: a792b...7c0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 2. juni 2022 #16 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg koker havregrøt av "steel cut" havregryn, vann, eplebiter, kardemomme og kanel. Varierer litt med andre typer frukt etter sesong, andre smakstilsettinger som vanilje og sitronskall bl.a. Steel cut er grovere og må koke lenger, derfor koker jeg en gang i uka og setter ferdige skåler med lokk i kjøleskapet. Siden det er kokt uten melk holder det seg veldig fint, og jeg har ferdig frokost i kjøleskapet. Jeg spiser det kaldt med litt syltetøy, men det kan også varmes i mikro f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg synes ikke den er spiselig da, men for all del. Noen liker den slik. Vassgraut kaller min farmor det, passende betegnelse 😜 Anonymkode: ef684...2d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 2. juni 2022 #18 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) Mooria skrev (På 1.6.2022 den 21.22): Jeg bruker 50/50 melk og vann:) Er sånn her jeg husker vi lærte å lage det på barneskolen. Endret 3. juni 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Del Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes ikke den er spiselig da, men for all del. Noen liker den slik. Vassgraut kaller min farmor det, passende betegnelse 😜 Anonymkode: ef684...2d8 Vassgraut er noe annet, DET er tamt, og smaker som papp. Anonymkode: 798b6...a08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg koker på vann med chiafrø, knuste linfrø og gresskarkjerner i. Legger alt i bløt kvelden før. Spiser den med kanel, bær og økologisk (uten sukker) peanøttsmør på.😋 Anonymkode: c9aa8...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå