Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Da jeg gikk på barneskolen hadde vi en sang som var veldig artig... den gikk slikk Oppe på berget bor det troll...... (Så husker jeg ikke mer, husker det var noe om olle bolle eller noe..) Noen som kan teksten????
Ottine Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Oppe på berge der bodde det tre trolle; Trollefar og trollemor og lille olle bolle. BØ sier Trollefar, bø sier Trollemor, men den lille olle bolle sier bare bø Så varierer "lydstyrken" på de tre "bøene" slik at på ollebolle er det nesten bare en hvisken.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Favorittsangen til lillegutt på to... Jeg synger, helt frem til siste lille bø - den sier han, og så ler han seg ihalvt ihjel!!
Tulips Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 Hjemme hos oss er denne varianten veldig populær: Oppe på loftet der bor det tre spøkelser spøkefar og spøkemor og lille lommetørkle BØ sier spøkefar, Bø sier spøkemor mens det lille lommetørkle sier bare Aatsjooo. 1
Gjest mzluze i.i Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 svigermor synger begge, som vers, for alle sine barnebarn, men det ser ut som spøkelses-verset er det mest gøye....av en eller annen grunn....
Pimbila Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Jeg har lært Oppe på fjellet der bor det tre trolle...
Gjest vimse Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Oppe på fjellet der bor det tre trolle, har jeg også lært.
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2005 #9 Skrevet 11. november 2005 Oppe på fjellet der bor det tre trolle, har jeg også lært. ← Jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 eller denne:Nede på gården der bor det tre griser,grisefar og grisemor og lille grise fise! nøff sier grisefar,nøff sier grisemor,men den lille grisefise sier bare(lag prompelyd!)
Gjest Kålungen Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Har en variant til jeg : Nede i vannet der bor det tre fisker, fiskefar og fiskemor og lille fiskebolle Blupp sier fiskefar blupp sier fiskemor Men den lille fiskebolle sier bare..... (liten ploppelyd med munnen)......
-Tone- Skrevet 11. november 2005 #12 Skrevet 11. november 2005 Jeg har også lært oppe på FJELLET... Så er det jo en til; Inne i bingen der går det tre griser, grisefar og grisemor og lille grisefiiiise... Snork (sånn griselyd vet dere) sier grisefar, snork sier grisemor, Men den lille grisefise sier bare Prrrr (ut med tunga lag fiselyd). Vanskelig å beskrive lydene her, men!
Gjest vimse Skrevet 11. november 2005 #13 Skrevet 11. november 2005 Har en variant til jeg : Nede i vannet der bor det tre fisker, fiskefar og fiskemor og lille fiskebolle Blupp sier fiskefar blupp sier fiskemor Men den lille fiskebolle sier bare..... (liten ploppelyd med munnen)...... ← Jeg har også lært oppe på FJELLET... Så er det jo en til; Inne i bingen der går det tre griser, grisefar og grisemor og lille grisefiiiise... Snork (sånn griselyd vet dere) sier grisefar, snork sier grisemor, Men den lille grisefise sier bare Prrrr (ut med tunga lag fiselyd). Vanskelig å beskrive lydene her, men! ← :grine2: :grine2:
Thomasine Skrevet 11. november 2005 #15 Skrevet 11. november 2005 Jeg har også lært oppe på FJELLET... Så er det jo en til; Inne i bingen der går det tre griser, grisefar og grisemor og lille grisefiiiise... Snork (sånn griselyd vet dere) sier grisefar, snork sier grisemor, Men den lille grisefise sier bare Prrrr (ut med tunga lag fiselyd). Vanskelig å beskrive lydene her, men! ← Denne foretrekker lillegutt på 2,5 også...
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2005 #16 Skrevet 11. november 2005 Så morsomme varianter her *notere*
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #18 Skrevet 14. november 2005 Er det noen som kan legge inn melodien, jeg tror jeg husker den men er ikke sikker...
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #19 Skrevet 14. november 2005 Noen nye versjoner her ja *noterer*
Charmina Skrevet 14. november 2005 #20 Skrevet 14. november 2005 Jeg har også lært oppe på fjellet der bor det ........ Mange artige varianter her - strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå