AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Ikke at det er noe negativt, er jo bra for de, men allikevel noe jeg stusser over😅 Mine venninner er pene og smarte damer, allikevel tviler de på seg selv. Ikke pen nok, ikke fin nok kropp, ikke smart nok, ikke god nok mor osv… Men de mennene jeg har vært med, inkludert min egen mann….strutter av selvtillit. Selv om mange av de er helt normale menn. Min mann kan si ting som «nå følte jeg meg fin, du er jammen heldig som har meg». «Jeg kjører bedre bil enn de fleste» «sangstemmen min er jo bra». «Jeg holder meg godt synes jeg. Andre som har observert det samme. Helt normale menn som strutter av selvtillit. Er jo bra for de, men litt rart å høre på🙈 Anonymkode: 1c4a0...0a5 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 For menn har fra de er gutter fått høre at de er ‘så tøffe’ og ‘gutter er gutter’, fått gjøre mye som de vil. Ikke ofte de har måtte ta ansvar for sine handlinger. Kvinner har gjennom oppveksten fått tilbakemeldinger som går på utseende, ikke personlige egenskaper. Det blir også stilt høyere krav og forventninger til jenter, de skal være ‘snille’, stille og ta ansvar for oppgaver de har fått i hjemmet. Ikke grise seg til ved lek og slikt var også viktig. ‘Flink pike’ har sine røtter fra et sted for å si det sånn. Håper dagens foreldre oppdrar barna sine mer likeverdig. Anonymkode: b5fbc...e99 12 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For menn har fra de er gutter fått høre at de er ‘så tøffe’ og ‘gutter er gutter’, fått gjøre mye som de vil. Ikke ofte de har måtte ta ansvar for sine handlinger. Kvinner har gjennom oppveksten fått tilbakemeldinger som går på utseende, ikke personlige egenskaper. Det blir også stilt høyere krav og forventninger til jenter, de skal være ‘snille’, stille og ta ansvar for oppgaver de har fått i hjemmet. Ikke grise seg til ved lek og slikt var også viktig. ‘Flink pike’ har sine røtter fra et sted for å si det sånn. Håper dagens foreldre oppdrar barna sine mer likeverdig. Anonymkode: b5fbc...e99 Jeg er enig i at gutter blir oppdratt til å være tøffe. Man skal tåle en smell og hvis man får en kommentar om kroppen (og det får gutter hele tiden) skal man riste det av seg. Kvinner kommenterer kroppen til mannen sin. Kompiser spøker med hverandres kroppsbygning. Vi er oppdratt til å tåle det og vi tåler det. Jenter blir oppdratt til å være sårbare. De er offer for omgivelsene. Hvis de får en kommentar om vekta har de lært at det er veldig alvorlig og skadelig. Dermed blir det alvorlig. Anonymkode: 888d3...844 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Det der er vel en sånn fake till you make it-greie. Jeg synes den offentlige oppdragelsen av gutter, barnehage og skolen de siste 20 årene har vært å neddempe såkalt maskulinitet. Gutter skal lære seg å snakke om følelser, ikke ta så mye plass, ikke være så konkurransedrevet. De har jo fått et taperstempel så fort de ikke når opp til normen. Jenter får jo ikke taperstempel hvis de ikke når opp til normen, de blir heller et offer. Anonymkode: 0cf2e...e0c 2
Flintis Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke at det er noe negativt, er jo bra for de, men allikevel noe jeg stusser over😅 Mine venninner er pene og smarte damer, allikevel tviler de på seg selv. Ikke pen nok, ikke fin nok kropp, ikke smart nok, ikke god nok mor osv… Men de mennene jeg har vært med, inkludert min egen mann….strutter av selvtillit. Selv om mange av de er helt normale menn. Min mann kan si ting som «nå følte jeg meg fin, du er jammen heldig som har meg». «Jeg kjører bedre bil enn de fleste» «sangstemmen min er jo bra». «Jeg holder meg godt synes jeg. Andre som har observert det samme. Helt normale menn som strutter av selvtillit. Er jo bra for de, men litt rart å høre på🙈 Anonymkode: 1c4a0...0a5 Hadde du vært med mannen din om han ikke hadde selvtilit? Mulig det er noe genetisk attraktivt der. Sårbare damer som vil ha menn med selvtillit og omvendt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 testosteron is one hell of a drug😎😁 Anonymkode: 1f374...6db 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er vel en sånn fake till you make it-greie. Jeg synes den offentlige oppdragelsen av gutter, barnehage og skolen de siste 20 årene har vært å neddempe såkalt maskulinitet. Gutter skal lære seg å snakke om følelser, ikke ta så mye plass, ikke være så konkurransedrevet. De har jo fått et taperstempel så fort de ikke når opp til normen. Jenter får jo ikke taperstempel hvis de ikke når opp til normen, de blir heller et offer. Anonymkode: 0cf2e...e0c Er det en uting å snakke om følelser altså? Tenker at de må ikke nødvendigvis snakke om dem hele tiden, men oppmuntres til å ha kontakt med egne følelser og håndtere/regulere dem på en hensiktsmessig måte. Mange menn ble før lært opp til at bare noen typer følelser var innafor å ha som mann, stort sett sinne og denslags. Men menn har selvfølgelig et rikt spekter av følelser de også. Jeg kan bare ikke være enig i at det er sunt og bra å lære gutter til at følelser er uakseptable å ha. Anonymkode: 65e46...41e 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Det er dunning kruger-effekten. Og menn er mest utsatt for denne effekten fordi de jevnt over er dummere enn kvinner. Anonymkode: 9ed4f...913 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en uting å snakke om følelser altså? Tenker at de må ikke nødvendigvis snakke om dem hele tiden, men oppmuntres til å ha kontakt med egne følelser og håndtere/regulere dem på en hensiktsmessig måte. Mange menn ble før lært opp til at bare noen typer følelser var innafor å ha som mann, stort sett sinne og denslags. Men menn har selvfølgelig et rikt spekter av følelser de også. Jeg kan bare ikke være enig i at det er sunt og bra å lære gutter til at følelser er uakseptable å ha. Anonymkode: 65e46...41e Det er ingen som sier at gutter ikke skal ha følelser. Men kravet om at de skal snakke om dem hele tiden, kan være et press som de ikke takler. Er det ikke sånn at gutter ligger etter jenter i modenhet? Da bør man heller ikke stille så harde krav til dem å være like flinke som jenter i å snakke om følelser. Anonymkode: 0cf2e...e0c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 En mann uten selvtillit forblir singel og jomfru. Anonymkode: ce513...aff 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er dunning kruger-effekten. Og menn er mest utsatt for denne effekten fordi de jevnt over er dummere enn kvinner. Anonymkode: Jeg tror i grunnen dere har nok selvtillit. Anonymkode: 888d3...844 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: For menn har fra de er gutter fått høre at de er ‘så tøffe’ og ‘gutter er gutter’, fått gjøre mye som de vil. Ikke ofte de har måtte ta ansvar for sine handlinger. Kvinner har gjennom oppveksten fått tilbakemeldinger som går på utseende, ikke personlige egenskaper. Det blir også stilt høyere krav og forventninger til jenter, de skal være ‘snille’, stille og ta ansvar for oppgaver de har fått i hjemmet. Ikke grise seg til ved lek og slikt var også viktig. ‘Flink pike’ har sine røtter fra et sted for å si det sånn. Håper dagens foreldre oppdrar barna sine mer likeverdig. Anonymkode: b5fbc...e99 Gutter får høre at de må være tøffe det er en forskjell. I psykologien snakker man om at menn med lav markedsverdi er de som er "sårbare" eller sutrete på vanlig språk. Veldig få kvinner som tenner på det. Anonymkode: 528dd...c81
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 Det henger vel igjen fra gammelt av, at mannen påstås å være skapning nr. 1 på Jorden: ingen over, ingen ved siden. Han ser seg som evolusjonens suksess, selve Mennesket, eller bildet på Gud. Det var menn som fant ut at det var sånn, så da ble det jammen sånn også. Det har blitt et slags selvoppfyllende profeti. Et slikt ideal må jo leves opp til, og det gjøres enklest med å anse seg selv som super rett og slett fordi man er mann. Anonymkode: 2141b...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 Fordi menn er slemme og kvinner er gode og flinke. Forøvrig er det jo et sinnsykt press på at menn skal ha nettopp høy selvtillit, så litt rart å klage på det 😀 Anonymkode: cdac6...538
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er dunning kruger-effekten. Og menn er mest utsatt for denne effekten fordi de jevnt over er dummere enn kvinner. Anonymkode: 9ed4f...913 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det henger vel igjen fra gammelt av, at mannen påstås å være skapning nr. 1 på Jorden: ingen over, ingen ved siden. Han ser seg som evolusjonens suksess, selve Mennesket, eller bildet på Gud. Det var menn som fant ut at det var sånn, så da ble det jammen sånn også. Det har blitt et slags selvoppfyllende profeti. Et slikt ideal må jo leves opp til, og det gjøres enklest med å anse seg selv som super rett og slett fordi man er mann. Anonymkode: 2141b...7c2 Disse to er sikkert moroklumper i sosiale lag! De bitreste innleggene jeg har lest i dag hvertfall. 😂 Anonymkode: ce513...aff 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #16 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse to er sikkert moroklumper i sosiale lag! De bitreste innleggene jeg har lest i dag hvertfall. 😂 Anonymkode: ce513...aff Dagens incel! 😄 Megger, faktisk... Anonymkode: f414d...00f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #17 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Disse to er sikkert moroklumper i sosiale lag! De bitreste innleggene jeg har lest i dag hvertfall. 😂 Anonymkode: ce513...aff Det er jo sant. Står i Bibelen og greier Familiens overhode og konens overordnede, osv. Anonymkode: 65e46...41e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #18 Skrevet 1. juni 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo sant. Står i Bibelen og greier Familiens overhode og konens overordnede, osv. Anonymkode: 65e46...41e Det verste er at det brukes i dag også. https://www.nrk.no/norge/espen-ottosen_-mener-kvinnen-bor-underordne-seg-mannen-i-ekteskapet-1.15978940 Anonymkode: 528dd...c81
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #19 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det verste er at det brukes i dag også. https://www.nrk.no/norge/espen-ottosen_-mener-kvinnen-bor-underordne-seg-mannen-i-ekteskapet-1.15978940 Anonymkode: 528dd...c81 Ja, men det er veldig få som er enige i det i dag. Seriøst så tror jeg selvtilliten til menn er en ganske overfladisk ting som har med kjønnsroller å gjøre. Menn snakker og ter seg litt annerledes uten at det sier så mye om hva som skjer bak maska. Anonymkode: 888d3...844
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dagens incel! 😄 Megger, faktisk... Anonymkode: f414d...00f Feil ab-kode? Ser ikke det står noe om megger i posten min. Jeg måtte bare si at de to hyggelige menneskene jeg quotet virker som ålreite folk 👌 Vet du egentlig hva incel betyr? Jeg hadde sex forrige helg så prøv litt hardere 😂 Anonymkode: ce513...aff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå