AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Hvordan er dette hos dere andre? To barn her på 2 og 6 år. Begge snakker i ett kjør, avbryter konstant (enda vi er strenge og irettesetter HVER gang), det er lek og hyling når barna krangler om leker. Vi voksne kan ALDRI snakke sammen når barna er våkne, for vi hører ikke hva det andre sier eller blir avbrutt. Er dette normalt? Blir dønn sliten av dette, får hodepine nesten hver eneste ettermiddag. Anonymkode: c9885...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Helt vanlig, har en på 11 og en på 3 🙄 Anonymkode: 7f074...c71 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Samme støy her til tider, dvs hver dag. Hyl og skrik, Krangler, ler sammen, eller plager hverandre😅😅 Barna er 3 og 8. Heldigvis er de i mye større grad venner og leker sammen, om vi er ute på noe, eller sammen med mange andre. De krangler og skriker mest når de er hjemme. Kampen for oppmerksomheten, eller rivalisering, er det vel noe som heter 😁 Anonymkode: 651b0...150 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Godt å lese at vi er flere i samme båt 😅 mine er 8 og straks 4, krangel, hyl, skrik og skravling daglig.. Anonymkode: ae44e...607 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Her er vi en familie. Kjeft, irettesettelse straff er ikke nødvendig, dog konsekvenser på brudd har vi. Barn bryter sjelden en avtale to to ganger, masing på butikk = rett hjem Krangling i baksetet = ikke noe kjøre Je får en sjanse til å og oppøre seg. For de vet fra tidlig alder at jeg tar konsekvensen helt ut .Det skal lønne seg å oppføre seg pent. forstår også at barn er barn, hvis barna er fels i selskap foret på sukker så er det noe de ikke kan noe for og prøve å drive med oppdragelse da er bare idiotskap. Da er det bare å sende de ut så de får løpt fra seg. Anonymkode: 74d46...ae8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 19.09): Hvordan er dette hos dere andre? To barn her på 2 og 6 år. Begge snakker i ett kjør, avbryter konstant (enda vi er strenge og irettesetter HVER gang), det er lek og hyling når barna krangler om leker. Vi voksne kan ALDRI snakke sammen når barna er våkne, for vi hører ikke hva det andre sier eller blir avbrutt. Er dette normalt? Blir dønn sliten av dette, får hodepine nesten hver eneste ettermiddag. Anonymkode: c9885...2aa Barna dine høres ikke ut som om de blir nok stimulert. Det er helt umulig for voksne å følge med barns tempo og en 6 åring blir ikke underholdt tilstrekkelig av en 2-åring. Hva med å hente litt senere i barnehagen/sfo? Da kan de slite seg ut der, så får dere en rolig ettermiddag hjemme. Har dere god økonomi kan dere jo ta med barna på morsomme aktiviteter i helgene. Hvis dere har dårligere økonomi, kan dere jo spørre en klassekamerat om å bli med på tur i skogen også bare gå og gå. Ta med bæremeis så får yngstemann avlaste seg når hn blir sliten. Da skal du se det blir rolig. Kjefting og konsekvenser fungerer ikke. Det er få barn som er vanskelig, de fleste blir bare ikke møtt på sine behov. Anonymkode: dcbfa...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Jeg gjemmer meg i trappa eller sitter på gulvet bak kjøkkenøya etc. Når ungene (3 og 5) er alene, så kommuniserer de fint med hverandre og har det greit. Når de ser meg, så krangler de om oppmerksomheten min. Eneste å gjøre er at mamma gjemmer seg litt. De er ikke like intense med far. God far, men han er litt mye med nesa telefonen. Anonymkode: 4839e...1c1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Her er det mest støy når barna er a) understimulert/vært inne eller på skjerm for lenge, eller b) trøtte. Før leggetid blir det lett konflikter. Ellers er gutten på 9 generelt veldig høylytt og skravlete. Han sitter og roper til iPaden når han spiller og skravler i ett kjør. Det blir litt bedre når jeg irettesetter, men må gjøre det igjen og igjen og igjen... Anonymkode: 06a89...b12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 11.17): Her er vi en familie. Kjeft, irettesettelse straff er ikke nødvendig, dog konsekvenser på brudd har vi. Barn bryter sjelden en avtale to to ganger, masing på butikk = rett hjem Krangling i baksetet = ikke noe kjøre Je får en sjanse til å og oppøre seg. For de vet fra tidlig alder at jeg tar konsekvensen helt ut .Det skal lønne seg å oppføre seg pent. forstår også at barn er barn, hvis barna er fels i selskap foret på sukker så er det noe de ikke kan noe for og prøve å drive med oppdragelse da er bare idiotskap. Da er det bare å sende de ut så de får løpt fra seg. Anonymkode: 74d46...ae8 Hvor gamle er barna? Og hvordan gjør du det i hverdagen, f.eks. krangling om en leke etter barnehagen? AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 11.22): Barna dine høres ikke ut som om de blir nok stimulert. Det er helt umulig for voksne å følge med barns tempo og en 6 åring blir ikke underholdt tilstrekkelig av en 2-åring. Hva med å hente litt senere i barnehagen/sfo? Da kan de slite seg ut der, så får dere en rolig ettermiddag hjemme. Har dere god økonomi kan dere jo ta med barna på morsomme aktiviteter i helgene. Hvis dere har dårligere økonomi, kan dere jo spørre en klassekamerat om å bli med på tur i skogen også bare gå og gå. Ta med bæremeis så får yngstemann avlaste seg når hn blir sliten. Da skal du se det blir rolig. Kjefting og konsekvenser fungerer ikke. Det er få barn som er vanskelig, de fleste blir bare ikke møtt på sine behov. Anonymkode: dcbfa...c0c Er enig i at man bør aktivisere barna med tur i skogen, til lekeplassen o.l., men det er jo ikke så lett å få til det i hverdagen. Det er jo trist om barna må være enda i barnehagen og er utslitt når de kommer hjem (og utslitte barn krangler også lett). -------------------------------------------------- TS, tror det er helt vanlig. Mine to på 2,5 og 5,5 har høyt støynivå og krangler mye. Har i tillegg en baby på 3 måneder, og det er krevende. Tenker også de er i en alder hvor de fort glemmer seg bort, spesielt 2-åringen. Det som fungerer best her, er å gi dem litt oppmerksomhet, spille spill, bygge togbane med dem o.l. Kims lek er også populært. Vi øver også mye på å vente på tur, la den andre snakke ferdig o.l. Prøv etter beste evne å ikke kjefte. Noen ganger må jeg skille dem, la dem leke i hvert sitt rom eller hver sin del av stua. En toåring liker ofte å hjelpe til, enten det er å ta ut/inn/sette på vaskemaskinen, helle i, røre i gryta etc. Andre ganger sender jeg dem eller en av dem i ut i hagen. En gang ble pappaen i huset så lei av skriking ved matbordet at han gikk og åt middagen på terrassen. Da ble det stille ved bordet, for å si det slik. Noen ganger (litt for ofte) må vi ty til skjermen, og kanskje må de sitte i hver sin stol/sofa. Anonymkode: 2a6a0...f54 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Ikke her. Her er det innestemme i stua. På rommet kan de bråke så mye de vil. Hører de ikke etter blir de sendt ut uansett vær. Avbryter de på tlf får de beskjed om å vente og jeg går ut av rommet. De får pent nøtt til å rette seg etter det. De skal tross alt fungere på skolen og i hverdagen med andre. De er 5 og 8. Anonymkode: 3d981...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå