Gå til innhold

Forstoppet!! Hvordan få fart på magen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Rå grønnsaker og masse vann

Anonymkode: 51171...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for mange gode råd! Vært på apoteket i dag. Brukte microlaks og har kjøpt noen tabletter med lactolose. Fremdeles ikke helt bra igjen 🙈

Anonymkode: 5be95...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

svisker eller rosiner?     

og aktiviteter / trening kan også hjelpe. Aktiv kropp = mer aktive indre organer.  

Anonymkode: 82f5c...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bevegelse er også viktig, gå en litt bratt tur. Det pleier å hjelpe meg.

Anonymkode: a0500...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I akuttfasen microlax og selvsagt drikke nok. 

Hvis jeg får forstoppelse tar jeg en vannkur. Dvs drikker en halv liter vann på styrten og så sper på med en halv liter  i løpet av en times tid.   Da får jeg skylt ganske godt gjennom systemet, men ikke så mye vann at det er farlig.   Ofte hjelper det slik at jeg ikke behøver microlax.  For å forebygge spiser jeg hver dag 2 ss  hele chia eller linfrø som har ligget i vann eller yoghurt.  Jeg må innrømme jeg synes begge deler er pyton, men jeg tvinger det ned. 

Anonymkode: 691c2...9a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Million skrev (På 1.6.2022 den 20.46):

eller sitte på huk som man gjør i skogen, får fart på bæsjingen. Det står i boka.

Det er kanskje det som er forklaringen på at jeg alltid blir forstoppet når jeg er på ferie i utlandet (og benytter vanlige doer), men aldri når jeg er på telttur (og må sitte på huk)? Da får jeg det gjort 1-2 ganger daglig som vanlig, mens det på ferie ellers ofte bare blir 1-2 ganger i uken.

Anonymkode: 24160...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 18.46):

Sliter med irritabel tarmsyndrom og har nå blitt forstoppet. Kan ikke huske sist jeg var på do med nummer to! Noen som har gode tips til hvordan man kan få fart på magen med noe man har hjemme? Rekker ikke apoteket i dag……..

Anonymkode: 5be95...a35

Yoghurt naturell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...