Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som har sendt Nipt-test til Danmark - har dere tatt UL før dere tar blodprøven til Nipt?

Endret av Silkepels
Feil emne
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min blei sendt til Sverige, men ja. Dei må vite om det er eit barn eller feks tvillinger når dei gjer analysa, så må ha ultralyd først. 

Anonymkode: 756bb...bb9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tok ultralyd først i Norge.

Anonymkode: 6331e...c74

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tok UL i uke 7 for å sjekke at det var på riktig sted så da visste jeg også at det var bare ett foster.

Anonymkode: 70875...051

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nødvendig å ta UL for å bekrefte at det er liv, at det bare er ett foster, og svangerskapslengde (at man er langt nok på vei når NIPT-blodprøven tas). Om du tar NIPT offentlig i Norge blir det samtidig med ultralyd for fosterdiagnostikk uke 12. Om du vil ta NIPT privat i Danmark regner jeg med du må ordne privat UL i Norge selv først. 

Anonymkode: c5cb2...334

AnonymBruker
Skrevet

Man må ta UL før man tar blodprøvene ja, som flere sier.  Jeg skal ta UL på privat klinkikk og så får jeg fastlegen til å ta blodprøvene jeg skal sende til analyse.

Anonymkode: 90223...38f

Skrevet
Silkepels skrev (3 timer siden):

Dere som har sendt Nipt-test til Danmark - har dere tatt UL før dere tar blodprøven til Nipt?

.an må vel det først. Spiller det noen rolle?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er absolutt å anbefale.

Første gang jeg var gravid (2017) dro jeg til Ultralydkliniken i København, og Nipt-testen der inkluderte en utvendig ul før de tok blodprøven. 

Andre gang tok jeg ul i Norge før jeg dro til København,men da de tok ny ul der viste den en missed abortion. Betalte da kun 1000kr og dro hjem.

Tredje gang var under koronatiden og sendte derfor etter testkit fra Ultralydkliniken i København. Jeg fikk tatt en ul på Volvat før jeg rett etterpå tok blodprøvene jeg trengte for å sende til analyse. 

Anonymkode: 94079...90d

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (35 minutter siden):

.an må vel det først. Spiller det noen rolle?

Det er 17.000kr rett i dass hvis det ikke er liv, så man må nesten sjekke at det er liv først. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er 17.000kr rett i dass hvis det ikke er liv, så man må nesten sjekke at det er liv først. 

ja ååh var ikke det jeg mente. Jeg lurte på hvorfor det dpilte noen rolle for ts om hun måtte ta ul først. På meg hørtes det ut som hun ville slippe UL først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...