Gå til innhold

Kjennes ut som at huden min brenner av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nødt til å poste et bilde av ansikt siden det ikke vises om jeg ikke gjør det. Jeg er rødhåra og blir veldig lett rød i huden, men dette er nytt. Smurte på meg en fuktighetskrem som egentlig skulle være på hendene i ansiktet. Kjente ingenting først men etter hvert begynte det å brenne mer og mer. Nå er jeg helt knallrød i nedre halvdel av ansiktet og det er en etsende smerte i ansiktet 24/7. har gått to døgn nå uten bedring, har smurt meg med parfymefri fuktighetskrem konstant uten noe lindring. Skal til legen i morgen tenker jeg. Er det noe annet jeg kan prøve i mellomtiden? 

E1EE2896-62E9-47CE-80CD-0BC31073043B.jpeg

Anonymkode: a0d86...e7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du reagerte på en krem, og så har du smurt masse av en annen krem siden? Er du sikker på at du ikke har blitt solbrent? Antar du vasket deg godt etter den første kremen?

Anonymkode: 90a6b...368

Skrevet

Vask deg godt og kjøp en krem på apoteket. Spør de om hjelp.

Hvilken krem brukte du?

Sikker på at du ønsker å legge ut bilde av deg selv her?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken håndkrem brukte du? Jeg tenker på ingredienser i den.

Det kan se ut som om du har blitt kraftig solbrent. 

Håndkremer kan inneholde mye fett  og det er ikke helt gunstig å ha i ansiktet i sola.

Anonymkode: c8019...121

AnonymBruker
Skrevet

Vask vekk kremen! Har du forsøkt alovera eller melk eller noe? Eller å ikke smøre på noe som helst? Anbefaler deg å stikke innom et apotek asap så kan de gi litt midlertidig veiledning frem til legetimen. 

P.s neste krem du forsøker bør du kun stryke på et lite område for å se om du reagerer. 

Lykke til! 😊

Anonymkode: 2f590...ca1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilken håndkrem brukte du? Jeg tenker på ingredienser i den.

Det kan se ut som om du har blitt kraftig solbrent. 

Håndkremer kan inneholde mye fett  og det er ikke helt gunstig å ha i ansiktet i sola.

Anonymkode: c8019...121

Ganske sikker på at det ikke er solbrenthet siden det først i går var sol her. Ja innser at det var en stor tabbe å putte på håndkrem i ansiktet men jeg blir knusktørr etter jeg dusjer så måtte ha noe i ansiktet når jeg var tom for vanlig fuktighetskrem.  Jepp det var denne: 

D9789CAC-BCB8-4B02-BAEB-7EBB9F3B11BD.png

14AC7DA9-040C-469B-BB28-C2A1F7E976C9.png

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanligvis ikke noe farlig å bruke håndkrem i ansiktet, men du har sikkert reagert på en ingrediens?
Sikkert lurt å høre på apoteket. Lykke til :) 

Anonymkode: 9329e...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: er svimmel, tror jeg har fått en allergisk reaksjon, skal til legen i morgen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask ansiktet i lunket vann og vask bort kremen. Hvis huden din er rød og irritert  er den sår, og kan reagere på krem. 
lykke til hos legen, håper de finner ut av det 

Anonymkode: ead0c...e51

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering: er svimmel, tror jeg har fått en allergisk reaksjon, skal til legen i morgen. 

Har du antihistamin? For eksempel Zyrtec? Vær obs viss du blir "tett/hoven" i hals/luftveier.

Skrevet

Dra til legevakten om ille.

Ellers ; lykke til hos fastlegen imorgen!

Hold oss gjerne oppdatert🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...