Gå til innhold

Ofte stappfulle tissebleier når henter i bhg, mistenker feil info om bleiebytting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en sånn app hvor slikt registreres. Står f.eks at bleie ble byttet kl. 10 og kl. 14. Men likevel stappfull tissebleie når jeg henter rundt 15.45.

I dag veide jeg bleien på kjøkkenvekta, 363 gram. Er der virkelig rimelig å anta at hun (2 år gml) kan ha tisset så mye på så kort tid? Det skjer litt for ofte, synes jeg. Burde jeg spørre og be dem sjekke bleien i 15-tiden eller deromkring?

Anonymkode: dab0f...f70

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som samme Espira barnehage som min går i. Ofte fulle bleier og sår rumpe. 🙄🤨

Anonymkode: 68f15...556

AnonymBruker
Skrevet

Så om barnet har fått skifter bleie kl. 14, og har stappfull tissebleie kl. 15.45, kan du enkelt sjekke om det er innenfor normalen til barnet på helgene/fridagene. Da lar du jo selvsagt barnet drikke som normalt, og gjerne at hn har en drikkeflaske lett tilgjengelig så hn får drikke ved behov. 

Om barnet ikke har stappfull tissebleie innenfor dette tidspunktet når du sjekker (etter noen forsøk, selvsagt), vet du at det ikke er normalt for barnet ditt.

Anonymkode: 37bba...acb

• Liker 9
Skrevet

De skifter vel ofte til faste tider. Så kan jo hende barnet bare har tisset litt kl 14. Men tisset mer rett før du henter? De har vel et fruktmåltid med drikke ofte rett før henting. Så den drikken skal jo ut igjen også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, etter mange år i barnehage har jeg flere ganger opplevd det samme. Ganske tung bleie ved først bleieskift, men ikke særlig tung ved det andre - og da kommer det naturlig nok en god del ikke så lenge etterpå.

Det er mye mulig at bleia er byttet klokka 14, men at barnet ikke hadde tømt blæra skikkelig før det.

Hvis barnet blir sår eller noe, så ville jeg jo bedt dem sjekke. Eventuelt kjenne på bleia selv kl 14 og heller vurdere å utsette det byttet til nærmere kl 15.

Anonymkode: b7d46...e6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt er det mulig. De spiser å drikker etter bleieskift 

Anonymkode: f6865...dda

• Liker 3
Skrevet

Når barnet skiftet bleie kl 14 er det fullt mulig at den er full ved henting to timer senere, hvis det er et barn som drikker og tisser mye. Men selv om barnehagen har faste tider hvor de skifter bleie på alle barna, må de likevel skifte bleier ved behov utenom. Hvis du stadig vekk opplever at barnet ditt har full bleie ved henting, bør du si ifra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så om barnet har fått skifter bleie kl. 14, og har stappfull tissebleie kl. 15.45, kan du enkelt sjekke om det er innenfor normalen til barnet på helgene/fridagene. Da lar du jo selvsagt barnet drikke som normalt, og gjerne at hn har en drikkeflaske lett tilgjengelig så hn får drikke ved behov. 

Om barnet ikke har stappfull tissebleie innenfor dette tidspunktet når du sjekker (etter noen forsøk, selvsagt), vet du at det ikke er normalt for barnet ditt.

Anonymkode: 37bba...acb

Det har aldri vært i nærheten av noe sånt hjemme på så kort tid. Eneste ganger bleiene har vært tilsvarende fulle er på morgenen, når de har vært på i 12 timer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når du veier bleiene burde du roe ned et par hakk. Hun kan ha tisset 10 minutter før du kom. Hun kan ha hvert I en lek sånn at de ansatte ikke ville forstyrre. 

Du veit faktisk ikke om hun tisset 14.01 eller 15.45 f.eks 🤷‍♀️

Anonymkode: 0d2ec...962

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er en sånn app hvor slikt registreres. Står f.eks at bleie ble byttet kl. 10 og kl. 14. Men likevel stappfull tissebleie når jeg henter rundt 15.45.

I dag veide jeg bleien på kjøkkenvekta, 363 gram. Er der virkelig rimelig å anta at hun (2 år gml) kan ha tisset så mye på så kort tid? Det skjer litt for ofte, synes jeg. Burde jeg spørre og be dem sjekke bleien i 15-tiden eller deromkring?

Ja, det er rimelig å anta.

Anonymkode: 8319d...309

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at de skifter bleier før maten, noe som jo da vil si at bleiene ofte blir fulle igjen 1 times tid etter mat.

Si i fra at du ofte opplever veldig fulle bleier ved henting. 

Så får de sjekke bleiene litt oftere. 

Anonymkode: b6a1b...7dc

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at når du veier bleiene burde du roe ned et par hakk. Hun kan ha tisset 10 minutter før du kom. Hun kan ha hvert I en lek sånn at de ansatte ikke ville forstyrre. 

Haha, jeg må bare si meg så utrolig enig i denne. Når man begynner å veie bleier, er man i overkant ivrig!!

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette!

Anonymkode: 67cb5...0e3

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Virker som at de skifter bleier før maten, noe som jo da vil si at bleiene ofte blir fulle igjen 1 times tid etter mat.

Si i fra at du ofte opplever veldig fulle bleier ved henting. 

Så får de sjekke bleiene litt oftere. 

Anonymkode: b6a1b...7dc

Hva med at forelderen som henter bytter bleie ved henting? Vi alle vet at bleier blir fulle på et visst punkt. Lurer på om TS pleier å veie bleiene i helgene også, for å gå seg selv i sømmene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn som har lite tiss i bleien ved skift etter soving, ca kl 14. Så kommer det masse en stund etter frukt. Hvis så barnet blir hentet før vi tar en sjekk ca 15.30 +-, så kan bleien være full. Barn som lett blir sår har vi ekstra sjekk på. Før ut, før soving, rett etter soving og ca hver halve time. Barna får mye drikke, og nå vet de hvor de skal sitte seg om de vil ha mer drikke. 

Ikke alltid tiden stemmer i appen. Hender at det blir lagt inn når en sitter sovevakt. Men vi krysser og av inn på badet. 

Anonymkode: bb5ac...a15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig 

Anonymkode: f6865...dda

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den bleia byttes nok kl. 14. Sånn har man rutine på.

Jeg jobber selv på småbarn og har flere som får ny bleie kl. 14, (og da er den ganske full), og så er den full igjen etter kort tid fordi de tisser ganske mye når de først tisser. Men det er da godt at de får i seg nok vann! 

Jeg ville sagt i fra til barnehagen at du vet at de bytter bleie kl. 14, men om de kan sjekke igjen kl. 15 om hun må ha skift igjen, for hun tisser så mye på ettermiddagen. Så ordner de sikkert det.

Anonymkode: 17a5a...d64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problemer hos mitt barn iallfall å fylle godt opp en bleie på ett par timer. Kommer litt an på hva det har drukket. Nettopp fylt 3..

Anonymkode: 48975...f14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker at den bleia byttes nok kl. 14. Sånn har man rutine på.

Jeg jobber selv på småbarn og har flere som får ny bleie kl. 14, (og da er den ganske full), og så er den full igjen etter kort tid fordi de tisser ganske mye når de først tisser. Men det er da godt at de får i seg nok vann! 

Jeg ville sagt i fra til barnehagen at du vet at de bytter bleie kl. 14, men om de kan sjekke igjen kl. 15 om hun må ha skift igjen, for hun tisser så mye på ettermiddagen. Så ordner de sikkert det.

Anonymkode: 17a5a...d64

Verdt å prøve å ta det opp på sivilisert vis først ja. Ikke gå hardt ut og beskylde dem for å ikke skifte.

Anonymkode: f6164...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen problemer hos mitt barn iallfall å fylle godt opp en bleie på ett par timer. Kommer litt an på hva det har drukket. Nettopp fylt 3..

Anonymkode: 48975...f14

3 åring med bleie? 🤔 noen diagnoser? 

Anonymkode: 9f0e4...b0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...