AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Hvor er kjærligheten i det å være utro mot den du påstår det elsker? For meg henger dette ikke på greip. Hvordan kan man si at man elsker han el hun der hjemme såååå mye men går likevel bort og er utro? Å elske, innebærer ikke det å respektere, å ønske det beste for hverandre, å gjøre det beste for hverandre, å ære og støtte og være tilstede for, å ha lyst til å være nær, fysisk og mentalt... Kan en som er utro virkelig mene at h*n elsker, når det grunnleggende er blåst bort? Og hvorfor påføre et annet menneske noe så smertefullt og som kan føre til store konsekvenser... Hvis kan elsker så gjør man jo ikke det? Jeg forstår det ikke! Anonymkode: cd47d...6b3 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Man kan gjøre feil selv om man elsker noen. Det skal bare en uventet fristelse til. Det er mennesklig å feile. Anonymkode: 3491a...7d1 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Noen mennesker har et ganske avstumpet forhold til sex. Da er ikke utroskap noe problem. Anonymkode: 744e1...6a6 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan gjøre feil selv om man elsker noen. Det skal bare en uventet fristelse til. Det er mennesklig å feile. Anonymkode: 3491a...7d1 Ja det er menneskelig, men å feile tre-fire-ti ganger og likevel hevde at du elsker? Ett feiltrinn ja.. Men når du gjør det gang på gang.... Elsker man da? Jeg klarer ikke forstå det. Anonymkode: cd47d...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan gjøre feil selv om man elsker noen. Det skal bare en uventet fristelse til. Det er mennesklig å feile. Anonymkode: 3491a...7d1 Det er ingenting uventet ved utroskap. Det er et valg personen tar fra starten. Totalt manglende respekt for partner, og sånne mennesker elsker kun seg selv, ikke andre. Anonymkode: 2856f...722 9 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen mennesker har et ganske avstumpet forhold til sex. Da er ikke utroskap noe problem. Anonymkode: 744e1...6a6 Men utroskap er ofte mer enn sex. Det kan være følelser, emosjonelt og fortrolig... Elsker man den andre da? Anonymkode: cd47d...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 Tror ikke utro folk vet hva å elske betyr hvis de mener at de elsker kjæresten! Anonymkode: 41196...3fa 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Når man er utro elsker man ikke personen nei, hadde man ikke klart å være utro. Anonymkode: bf26a...f21 1
Gjest lurven Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 Folk flest elsker vel seg selv og ikke andre
Blåjojo Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 Enig med de over her. Man elsker ikke sin partner om man er utro. Kanskje har man ikke skjønt hva det å elske er, men sier det fordi det er forventet. Om man virkelig elsker noen, så overser man evt. fristelser som kommer i ens vei. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er menneskelig, men å feile tre-fire-ti ganger og likevel hevde at du elsker? Ett feiltrinn ja.. Men når du gjør det gang på gang.... Elsker man da? Jeg klarer ikke forstå det. Anonymkode: cd47d...6b3 Du klarer ikke å forstå det fordi det ikke er deg. Det er ikke dine følelser og det er kanskje ikke noe som du kunne gjort. Det er vanskelig å forstå tankegangen til en som tenker helt annerledes enn deg. At vedkommende hevder at h*n elsker, betyr heller ikke nødvendigvis at det er sant. Kanskje h*n tror at h*n elsker, eller kanskje h*n lyver om det, later som, eller kanskje det er sant. Bare h*n kjenner sine egne følelser, og om det er slik h*n føler, så er det ikke noen som kan si at det ikke stemmer. Uansett hvor umulig de mener det er. Umulig for dem, kanskje, ja, umulig for mange kanskje, men ikke for alle. Folk er forskjellige, også når det gjelder ting som følelser, personlighet og impulskontroll, og også når det kommer til forståelse for andre er det en del som sliter. Ofte fordi de sammenlikner med seg selv og hvordan de selv tenker og agerer. Anonymkode: f53b5...469 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 Jeg hadde et temmelig sort/hvit syn på dette før jeg havnet i en situasjon selv hvor jeg fikk følelser for en gift mann mens jeg selv var i et forhold. Ikke mitt stolteste øyeblikk men det skjedde på et tidspunkt hvor vi begge var langt nede og opplevde mye avvisning og likegyldighet fra partner. Ting skjer, hjerter banker plutselig og det er ikke alt man man kontrollere eller bestemme av følelser. Anonymkode: e82df...de8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke utro folk vet hva å elske betyr hvis de mener at de elsker kjæresten! Anonymkode: 41196...3fa Tror ikke du vet hva du snakker om. Å elske sin partner - og det å ha sex har forøvrig liten sammenheng. Ganske mange setter ikke likhetstegn mellom kjærlighet og sex slik mange usikre individer her inne gjør. Anonymkode: 9ef4b...1b0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke du vet hva du snakker om. Å elske sin partner - og det å ha sex har forøvrig liten sammenheng. Ganske mange setter ikke likhetstegn mellom kjærlighet og sex slik mange usikre individer her inne gjør. Anonymkode: 9ef4b...1b0 Men så er det heller ikke forskjellen på kjærlighet og sex som er tema. Det vi snakker om her er hvorvidt det kan kalles å elske noen når man bedrar dem og viser dem null respekt. Fortell meg hvor kjærligheten er i det? Hvordan kan man hevde å elske men samtidig være så hinsides respektløs og stygg mot den man bor med eller altså sier at man elsker. Da vet man ikke hva elske er.... Anonymkode: cd47d...6b3 1 2
Katten.2.0 Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 Kjærlighet og seksualitet henger ikke nødvendigvis sammen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #16 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde et temmelig sort/hvit syn på dette før jeg havnet i en situasjon selv hvor jeg fikk følelser for en gift mann mens jeg selv var i et forhold. Ikke mitt stolteste øyeblikk men det skjedde på et tidspunkt hvor vi begge var langt nede og opplevde mye avvisning og likegyldighet fra partner. Ting skjer, hjerter banker plutselig og det er ikke alt man man kontrollere eller bestemme av følelser. Anonymkode: e82df...de8 Du er litt utenfor tema for du snakker om hvorfor utroskap kan skje. Ja det kan skje av de grunner du forteller men det forsvarer det jo ikke. Det jeg spør om er.. Elsket du din kjære når du var utro mot han? Og kan du med hånda på hjertet si nettopp det, og likevel går du all in og er respektløs med viten og vilje? Anonymkode: cd47d...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #17 Skrevet 1. juni 2022 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Kjærlighet og seksualitet henger ikke nødvendigvis sammen. Nei ikke alltid men ofte er det følelser der. Men kjærlighet og det å ha respekt for partner, det henger vel sammen? Anonymkode: cd47d...6b3 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #18 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du klarer ikke å forstå det fordi det ikke er deg. Det er ikke dine følelser og det er kanskje ikke noe som du kunne gjort. Det er vanskelig å forstå tankegangen til en som tenker helt annerledes enn deg. At vedkommende hevder at h*n elsker, betyr heller ikke nødvendigvis at det er sant. Kanskje h*n tror at h*n elsker, eller kanskje h*n lyver om det, later som, eller kanskje det er sant. Bare h*n kjenner sine egne følelser, og om det er slik h*n føler, så er det ikke noen som kan si at det ikke stemmer. Uansett hvor umulig de mener det er. Umulig for dem, kanskje, ja, umulig for mange kanskje, men ikke for alle. Folk er forskjellige, også når det gjelder ting som følelser, personlighet og impulskontroll, og også når det kommer til forståelse for andre er det en del som sliter. Ofte fordi de sammenlikner med seg selv og hvordan de selv tenker og agerer. Anonymkode: f53b5...469 Jeg forstår mer enn jeg avslører her. Jeg er ute etter å forstå andre og meg selv dette. Anonymkode: cd47d...6b3
Katten.2.0 Skrevet 1. juni 2022 #19 Skrevet 1. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ikke alltid men ofte er det følelser der. Men kjærlighet og det å ha respekt for partner, det henger vel sammen? Anonymkode: cd47d...6b3 Point being: Det å ha sex med andre sier ikke nødvendigvis noe om ens følelser for partneren. Nå har jeg kun hatt åpne relasjoner (og er i et åpent forhold) i 6 år, så for meg og de jeg har vært med er det helt naturlig å ville oppleve seksualitet med andre uten at kjærligheten blir påvirket. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 Katten.2.0 skrev (59 minutter siden): Point being: Det å ha sex med andre sier ikke nødvendigvis noe om ens følelser for partneren. Nå har jeg kun hatt åpne relasjoner (og er i et åpent forhold) i 6 år, så for meg og de jeg har vært med er det helt naturlig å ville oppleve seksualitet med andre uten at kjærligheten blir påvirket. Men da er du jo ikke utro. Sex med en annen er ikke tillittsbrudd Anonymkode: 41196...3fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå