Anonym-bruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Har lest flere steder at SAS sannsynligvis vil kansellere flere flyvninger i sommer. Jeg har billett til Paris midt i juli med SAS, men begynner nå å vurdere seriøst å velge et annet flyselskap. Flere her inne som planlegger å reise i sommer? Hva hadde dere tenkt?
Blue Berry Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Anonym-bruker skrev (38 minutter siden): Har lest flere steder at SAS sannsynligvis vil kansellere flere flyvninger i sommer. Jeg har billett til Paris midt i juli med SAS, men begynner nå å vurdere seriøst å velge et annet flyselskap. Flere her inne som planlegger å reise i sommer? Hva hadde dere tenkt? Fløy med de i fjor og de kansellerte begge veier, og flyttet med flere dager. Ekstremt kjipt. Valgte og bli 4-5 dager ekstra på vei hjem og de betalte meg for hotellet etter jeg klagde da jeg kom hjem
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Hvis det er veldig viktig for deg å rekke noe, og du ikke tåler forsinkelse eller kansellering, ville jeg sett meg om etter alternativer. Anonymkode: 7377a...b1d 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 I motsetning til SAS og Norwegian har KLM gått som en klokke gjennom hele pandemien. Så i år som i fjor og forfjor, er det der sommerferien er bestilt. Anonymkode: a70c6...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 Hadde aldri flydd med SAS, du leser vel kundeomtaler og avisa? Det regner kritikk av det selskapet, og ikke er den behjelpelige eller særlig gode på kundeservice heller. Ikke lenge til det selskapet går helt konkurs, eneste grunnen til at de ikke er konkurs er jo fordi de får statsstøtte. Hvis det er en måte å endre billettene på, eller kansellere mot å få penger tilbake hadde jeg gjort det fort. Anonymkode: 6d40d...95e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I motsetning til SAS og Norwegian har KLM gått som en klokke gjennom hele pandemien. Så i år som i fjor og forfjor, er det der sommerferien er bestilt. Anonymkode: a70c6...0c9 Jeg har bare gode erfaringer med Norwegian under pandemien og også nå i mai. KLM kansellerte en avgang fra Tyskland under pandemien, men ble satt opp på et fly som gikk 3 timer før. Anonymkode: 831bd...5ef
Jdz Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I motsetning til SAS og Norwegian har KLM gått som en klokke gjennom hele pandemien. Så i år som i fjor og forfjor, er det der sommerferien er bestilt. Anonymkode: a70c6...0c9 Har du sett hva som skjer på Amsterdam Schiphol om dagen??? KLM og BA er de siste selskapene jeg ville valgt slik situasjonen er akkurat nå. KLM er ellers greit nok, men de har ofte høye priser, dårlig bonusprogram og til dels en gammel flyflåte med relativt dårlige seter. Den brutale virkeligheten er at alle flyselskap og mange flyplasser sliter med underbemanning om dagen. Det er null reservekapasitet å hente og dersom det oppstår problemer med materiell eller mannskap, risikerer man å bli stående. SAS har vært og forblir nok mitt foretrukne flyselskap på innenriks og en del internasjonale ruter, rett og slett fordi de har det beste produktet. Jeg har hatt en del endringer på noen av mine reiseruter i sommer, men SAS har i all hovedsak vært svært hjelpsomme og fleksible i forhold til å finne gode alternativer både på egne ruter og med andre flyselskaper. SAS har fått mye dritt de siste månedene, mye av det også fortjent, men min erfaring fra de siste 10 årene som relativt lojal SAS-kunde er at de rydder opp når irregulære hendelser oppstår. På tross av at jeg har 10 ganger flere flyreiser med SAS enn med Norwegian, har jeg flere ubehagelige opplevelser med Norwegian. Norwegian har også oversolgt og må leie inn kapasitet der de kan. Om jeg skulle satset på et annet selskap enn SAS ville jeg gått for Flyr, da de i motsetning til SAS og Norwegian tilsynelatende ikke har et overambisiøst sommerprogram. Endret 1. juni 2022 av Jdz 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Jdz skrev (1 time siden): Har du sett hva som skjer på Amsterdam Schiphol om dagen??? KLM og BA er de siste selskapene jeg ville valgt slik situasjonen er akkurat nå. KLM er ellers greit nok, men de har ofte høye priser, dårlig bonusprogram og til dels en gammel flyflåte med relativt dårlige seter. Den brutale virkeligheten er at alle flyselskap og mange flyplasser sliter med underbemanning om dagen. Det er null reservekapasitet å hente og dersom det oppstår problemer med materiell eller mannskap, risikerer man å bli stående. SAS har vært og forblir nok mitt foretrukne flyselskap på innenriks og en del internasjonale ruter, rett og slett fordi de har det beste produktet. Jeg har hatt en del endringer på noen av mine reiseruter i sommer, men SAS har i all hovedsak vært svært hjelpsomme og fleksible i forhold til å finne gode alternativer både på egne ruter og med andre flyselskaper. SAS har fått mye dritt de siste månedene, mye av det også fortjent, men min erfaring fra de siste 10 årene som relativt lojal SAS-kunde er at de rydder opp når irregulære hendelser oppstår. På tross av at jeg har 10 ganger flere flyreiser med SAS enn med Norwegian, har jeg flere ubehagelige opplevelser med Norwegian. Norwegian har også oversolgt og må leie inn kapasitet der de kan. Om jeg skulle satset på et annet selskap enn SAS ville jeg gått for Flyr, da de i motsetning til SAS og Norwegian tilsynelatende ikke har et overambisiøst sommerprogram. Du har fått med deg at det er innsjekk og sikkerhetskontroll? Har flydd transfer gjennom Schiphol flere ganger de siste ukene. Null problem. Anonymkode: a70c6...0c9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du har fått med deg at det er innsjekk og sikkerhetskontroll? Har flydd transfer gjennom Schiphol flere ganger de siste ukene. Null problem. Anonymkode: a70c6...0c9 Helt klart et mindre problem dersom reisen er innenfor Schengen, men det er også underbemanning i passkontroll og for få stuere, så det er ikke sikkert du kommer fram med bagasje. Anonymkode: 80ca3...9f1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I motsetning til SAS og Norwegian har KLM gått som en klokke gjennom hele pandemien. Så i år som i fjor og forfjor, er det der sommerferien er bestilt. Anonymkode: a70c6...0c9 KLM kansellerer like mye som SAS for tiden. I tillegg til mye forsinkelser. Vi får håpe det bedrer seg snart men kjenner jeg ikke kommer til å dra utenlands med fly i sommer. Anonymkode: 50217...436
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Har bestilt charter med SAS-flyvning (altså ikke vi som har bestemt at vi skal fly med SAS), så vi får bare satse på at det går. Skal også fly innenlands med SAS mot slutten av juni og håper det funker! Heldigvis en strekning med en del flyvninger. Anonymkode: 18a28...2fb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har bare gode erfaringer med Norwegian under pandemien og også nå i mai. KLM kansellerte en avgang fra Tyskland under pandemien, men ble satt opp på et fly som gikk 3 timer før. Anonymkode: 831bd...5ef Du finne folk som er misfornøyd med Norwegian også… Anonymkode: 5b7b7...518
enkefru Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 Er flere som lurer på dette tydeligvis, så løfter denne tråden
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #14 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 19.20): Hadde aldri flydd med SAS, du leser vel kundeomtaler og avisa? Det regner kritikk av det selskapet, og ikke er den behjelpelige eller særlig gode på kundeservice heller. Ikke lenge til det selskapet går helt konkurs, eneste grunnen til at de ikke er konkurs er jo fordi de får statsstøtte. Hvis det er en måte å endre billettene på, eller kansellere mot å få penger tilbake hadde jeg gjort det fort. Anonymkode: 6d40d...95e Flydde med SAS fra LA til Oslo i mai. Alle de ansatte jeg møtte på var superhyggelige. Hadde til og med to små unger som lagde litt bråk, og de gjorde alt de kunne for at vi skulle få en behagelig reise. Anonymkode: bb1e7...8f0 1
Aviale Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 19.19): I motsetning til SAS og Norwegian har KLM gått som en klokke gjennom hele pandemien. Så i år som i fjor og forfjor, er det der sommerferien er bestilt. Anonymkode: a70c6...0c9 Jeg har dårlig erfaring med KLM under pandemien, de nektet å tilbakebetale penger for billetter, tilbød bare en voucher. Hva skal jeg med voucher til 25k som bare er gyldig i et år, midt under en pandemi? Da jeg konfronterte dem med at de brøt EUs regler på telefonen hadde de ingen kommentar. En venninne fikk endring i billett og ble bedt om å betale mellomlegg på 5000 kr eller kansellere hele turen.... Vi skal reise med SAS i sommer, håper det går bra. Er i alle fall glad det er direkte til destinasjon uten mellomlanding!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 Og nå kan det bli streik…glad vi valgte reisemål uten flyvninger. Anonymkode: f3fe5...f4d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #17 Skrevet 9. juni 2022 Aviale skrev (3 timer siden): Jeg har dårlig erfaring med KLM under pandemien, de nektet å tilbakebetale penger for billetter, tilbød bare en voucher. Hva skal jeg med voucher til 25k som bare er gyldig i et år, midt under en pandemi? Da jeg konfronterte dem med at de brøt EUs regler på telefonen hadde de ingen kommentar. En venninne fikk endring i billett og ble bedt om å betale mellomlegg på 5000 kr eller kansellere hele turen.... Vi skal reise med SAS i sommer, håper det går bra. Er i alle fall glad det er direkte til destinasjon uten mellomlanding! Det var vi og glad for, helt til de kansellerte flyet og booket oss om på en tur med mellomlanding… 🙄 utrolig kjipt. Har ikke reist enda, men har allerede mistet en hel dag. Anonymkode: 44b91...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå