Gå til innhold

Gi beskjed til trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt spiller fotball. De har 2 lag.  De bruker alle på begge lagene. Min gutt fortalte at en på laget fortalte at han vil ikke spille kamp hvis det er bare dårlige som er satt opp til kamp. De har 3 stk som er veldig gode. Hvis de 3 ikke spiller en kamp, så vil ikke denne gutten heller spille. Det er jo en forferdelig holdning. Bør jeg fortelle dette til trener? 

Anonymkode: 718e9...53c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dropp å lage drama. Hva vil du oppnå med å ta dette opp med treneren? Du sier ikke alder på barna, men det ER kjedelig å være en av de som vil satse og måtte spille med "det dårlige" laget og tape kamper bare fordi alle skal være med. Denne gutten må få lov å mene det han vil. 

Anonymkode: 84eba...9c7

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet nei - hvis treneren er oppegående, avslører han nok dårlig sportsånd og holdning hos spillerne på egen hånd. Dessuten blir det fort intriger og dårlig lagmiljø hvis foreldre skal blande seg inn ut fra hva eget barn forteller om de andre.

Mitt eneste forbehold er hvis dette er barnefotball med "pappatrener", hender det jo at treneren er helt fjern - dessuten er det jo iblant mer foreldre/barn-relasjon rundt hele laget, ikke først og fremst trener/spiller og så foreldre mer på sidelinja (bokstavelig talt). I et slikt tilfelle går det jo an å ymte frampå om at det kan virke som om det er i ferd med å danne seg A- og B-klikker på laget og spørre om de jobber med dette. 

Du skal i under noen omstendighet nevne hvilken spiller det gjelder. Det hele er jo basert på "sladder", og det er ikke sikkert det stikker så dypt.

Det er ikke lov å nivådele før de kommer i ungdomsfotballen, så treneren gjør dette riktig hvis de er barneskoleelever. Han oppdager det nok hvis dette blir en holdning hos flere. Dessuten burde han passe på at de beste fordeles på kampene, slik at det ikke er enten et A-lag med alle tre eller et B-lag uten noen av dem, som stiller på kamp.

Si til sønnen din at ingen utvikler seg som spiller ved bare å være et påheng til de aller beste, og at det slett ikke alltid er "barnestjernene" som blir best når de blir eldre. Man blir en bedre fotballspiller av å spille mye, uansett om man taper eller vinner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, dropp å lage drama. Hva vil du oppnå med å ta dette opp med treneren? Du sier ikke alder på barna, men det ER kjedelig å være en av de som vil satse og måtte spille med "det dårlige" laget og tape kamper bare fordi alle skal være med. Denne gutten må få lov å mene det han vil. 

Anonymkode: 84eba...9c7

Alle de gode spillere på det "dårlige" laget noen ganger. 

Anonymkode: 718e9...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...