AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Hva er deres personlige mening når det kommer til menn fra Midt-Østen? Jeg er i midten av 20-årene, og har vært her siden starten av tenårene. Jeg er ikke religiøs, og har byttet navnet mitt til et norsk navn for å unngå unødvendige fordømmelser og for enda mer integrering. Jeg er snart ferdig med en utdanning som tilbyr gode karrieremuligheter, så kommer til å bli økonomisk etablert om ikke så lenge. Jeg føler meg norsk innvendig, og omgås omtrent kun nordmenn, men likevel føler jeg meg mindreverdig pga. mine persiske trekk. Jeg er i fysisk god form, og har fått kommentarer fra vennene mine at jeg er en av de kjekkeste i vennegjengen, men jeg mistenker at min mangel på selvtillit påvirker utstrålingen min rundt damer uten at jeg vet det engang. Jeg vil gjerne høre hva folk tenker om saken her. Unngår dere automatisk slike menn pga. utseende eller mistanke for at vedkommende for eksempel. har dårlig kvinnesyn, eller er kontrollerende? Anonymkode: 4abab...174 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Du høres ut som en flott person med alt på stell! Trist at du tenker over dette, men tror folk flest har vett til å dømme deg ut fra hvem du er og ikke hvordan du ser ut. Om de gjør det så er det ikke mennesker du vil ha i livet ditt uansett! Jeg hadde vært skeptisk til en muslimsk mann, ja. Men en mann fra midtøsten i seg selv, nei Anonymkode: f6ecd...e40 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Persere er ganske annerledes fra arabere. Når man snakker om folk fra "midt-østen" mener de fleste arabere. Ikke persere. Så du kan ta det med ro. Anonymkode: 949a8...570 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Sliter du med damer, TS? Anonymkode: b27b1...f3e
The Protagonist Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sliter du med damer, TS? Anonymkode: b27b1...f3e Føler det, tror det kan bla. skyldes at jeg ikke tør å ta initiativ, muligens utstråler lav selvtillit. Og som mann er jo man nesten dømt til å ta initiativ hvis noe skal skje, tom. når jenta også er interessert. Antar ofte at de jentene jeg er interesserte i allerede får en del oppmerksomhet fra mange menn med nordiske trekk som har norsk som morsmål, og da ser jeg ikke poenget med å prøve å vise interesse. Endret 1. juni 2022 av The Protagonist
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 Få opp selvtillitten, referer til deg selv som "The Prince of Persia" så skal det nok gå fint. Anonymkode: c0a31...0cb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 Jeg synes du skal bære din persiske bakgrunn med stolthet! Jeg har persisk samboer, jeg ser på hennes brødre som mine brødre, har stor persisk omgangskrets og det er sannsynligvis de varmeste, snilleste og mest inkluderende menneskene jeg noen gang har møtt. Fikk mange "velmente råd" da vi ble kjærester om hvilken forferdelig kulturkollisjon jeg var på vei inn i, men etter fem år sammen kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har møtt noen jeg er så kompatibel med. Ikke tenk at det du leser på KG er representativt for hvordan nordmenn flest ser på folk som ser annerledes ut en dem selv. Anonymkode: 6b8ad...299 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Min erfaring er «styr unna til det motsatte er bevist». Men alle er jo forskjellig så du må gjøre det magefølelsen sier er rett for deg. Men steriotypene er sånn av en grunn så ville vært veldig bevisst på røde flagg. Anonymkode: 66969...8b8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min erfaring er «styr unna til det motsatte er bevist». Men alle er jo forskjellig så du må gjøre det magefølelsen sier er rett for deg. Men steriotypene er sånn av en grunn så ville vært veldig bevisst på røde flagg. Anonymkode: 66969...8b8 Ehhh. Hva er det du svarer på her egentlig? Anonymkode: 6b8ad...299 1
-Missi- Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 Jeg tenker de er like varierte som andre menn jeg 😊eneste jeg kan være skeptisk til er om han er muslim. Desverre hørt og sett negative erfaringer fra andre i slike forhold. Kultur kræsj, kvinnesyn osv. Men datet en sånn i fjor, trivelig kar, flink til å lage mat og god i senga😊Ganske ambisiøs og karriere bevisst han der. Behandlet meg kjempebra 😊 Ble skikkelig vartet opp når jeg var på besøk hos han. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Jeg er kjempeglad i iranere, vakrere folkeslag finnes ikke. Og som flere her nevner: utrolig varme, inkluderende, og med en flott kultur! Du har all grunn til å være stolt av genene dine, og hadde du vært biiiittelitt eldre så hadde jeg gladelig datet deg Anonymkode: 2d419...8b2 2
ClausSaus Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kjempeglad i iranere, vakrere folkeslag finnes ikke. Og som flere her nevner: utrolig varme, inkluderende, og med en flott kultur! Du har all grunn til å være stolt av genene dine, og hadde du vært biiiittelitt eldre så hadde jeg gladelig datet deg Anonymkode: 2d419...8b2 Faktisk sant – persere er det peneste folket i verden. Sinnsykt mange vanvittig vakre persiske kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er deres personlige mening når det kommer til menn fra Midt-Østen? Jeg er i midten av 20-årene, og har vært her siden starten av tenårene. Jeg er ikke religiøs, og har byttet navnet mitt til et norsk navn for å unngå unødvendige fordømmelser og for enda mer integrering. Jeg er snart ferdig med en utdanning som tilbyr gode karrieremuligheter, så kommer til å bli økonomisk etablert om ikke så lenge. Jeg føler meg norsk innvendig, og omgås omtrent kun nordmenn, men likevel føler jeg meg mindreverdig pga. mine persiske trekk. Jeg er i fysisk god form, og har fått kommentarer fra vennene mine at jeg er en av de kjekkeste i vennegjengen, men jeg mistenker at min mangel på selvtillit påvirker utstrålingen min rundt damer uten at jeg vet det engang. Jeg vil gjerne høre hva folk tenker om saken her. Unngår dere automatisk slike menn pga. utseende eller mistanke for at vedkommende for eksempel. har dårlig kvinnesyn, eller er kontrollerende? Anonymkode: 4abab...174 Med mindre det er snakk om medisin, odontologi eller jus med toppkarakterer, så bør du ikke ta noe av det som en selvfølge, nemlig at det du er i ferd med å fullføre tilbyr gode karrieremuligheter. Hvis dette er utenfor helsesektoren, så må du alltid tolke ting annerledes som minoritet. Gode karrieremuligheter for etnisk norske folk, ja. Ikke noe automatikk i at det er gode karrieremuligheter for norsk-iranere, uansett hvor assimilert du er blitt. Det er en del diskriminering på arbeidsmarkedet og andelen av norsk-iranere i jobb er på kun 62,4% til tross for at jeg vet selv at mange norsk-iranere tar høyere utdanning og har ellers fullført høyere utdanning for en god stund siden. Dette til tross for at norsk-iranere har et rykte for å nettopp være veldig assimilert med tanke på norske "verdier". En ting er dating, men noe annet er å få til fast forhold som forhåpentligvis vil vare livet ut. Helt ærlig, altfor mange kvinner i Norge er helt Adolf i tankegangen når det gjelder seleksjon av såkalt "partner", og jeg husker selv da jeg var meget ung, så husker jeg at jeg hørte for første gang "like barn leker best". Jeg skjønte ikke hva dette betydde, men etter hvert forstod jeg hvor kvalm tankegang dette egentlig er, spesielt når jeg hører folk slenge det uttrykket rundt seg når det måtte passe dem. Det er egentlig et penere uttrykk for: "All Hail for White Supremacy - Western Europe / Scandinavian / Nordic Style". 😆 Sorry for at jeg ler litt, men det er fordi det såpass er tragisk at det er slik. Sjansen din for å finne en etnisk norsk dame uten fordommer er naturligvis høyere blant etnisk norske damer som stemmer på Rødt - MDG - SV og muligens AP og Venstre. Mitt poeng er i alle fall at du trenger ikke å lete blant Frp og Høyre babes fra vestkanten, som ellers går ved Handelshøyskolen BI, for å si det sånn. Ei heller er sjansen din god hos SP damer på bygda. Det at dine venner mener at du er kjekk er en ting. Venner skal jo støtte hverandre, men det bør ikke stå høyt i fokus hvor "kjekk" vennene dine mener at du er. Hvis du er interessert i ei dame, så må du faktisk finne ut sånne ting som jeg har nevnt på forhånd. Hvilket parti stemmer hun på, hva er hennes verdier egentlig? Hva synes hun om menn og folk som Adolf ikke ville ha godkjent? Sånne ting. Med andre ord, det er ikke noe poeng for din del å kaste bort din tid på sånne damer. Husk at selv om du er liberal når det gjelder verdier, så vil du faktisk slite med det faktum at en del av disse damene som enten stemmer på Høyre / Frp eller SP, har fedre som har tiltet hardt til høyre i ren Trump stil. Disse fedrene har fortsatt sanksjonsmuligheter ovenfor dattera si, selv om dattera er etnisk norsk. Ta fra henne arven blant annet, og "skuffelse" over valget hennes er veldig utbredt. For å oppsummere det for deg: Du må finne ei du er interessert i, som er på den riktige, politiske skalaen, samtidig som hun ikke er avhengig av eller trenger papsen sin godkjenning i noe som helst. Det er faktisk slik du må navigere i "dating markedet" hvis det er en etnisk norsk kvinne du ønsker forhold med. Anonymkode: 4fd85...bfb 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 Ikke helt enig i den over her. Har flere venninner som er veldig glad i menn fra Midt-østen, og disse er både fra øst og vestkanten. Har også flere bekjente som har giftet seg med blant annet iranere, så at det skal være såå vanskelig tror jeg ikke. Alle har sine preferanser, og noen damer foretrekker helt klart mer eksotiske menn. Anonymkode: a66d4...704 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 De eksotiske trekkene kan være et pluss, som lett kan vekke litt nysgjerrighet ifht mer typisk A4-norsk utseende. Tenk at de fleste kan ha negative assosiasjoner til menn fra Midtøsten, det er bare slik hjernen fungerer. Man assosierer med det man har hørt om før med en gruppe, bare tenk trailersjåfør, blondine, influenser, Bærumgsgutt. Du får også assosiasjoner, gjør du ikke? De fleste jenter vil være helt åpne for at de negative assosiasjonene ikke stemmer for alle menn fra Midtøsten. Hvis du er en bra fyr og tør å utfolde personligheten din, så trenger du ikke å bekymre deg for at du ikke skal finne noen. Jeg er norsk og mannen er halvt persisk. Han har vasset i damer. Anonymkode: 4b956...b11
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 For det første ble Persiariket gravlagt for 2500 år siden. Hvorfor gjør iranere seg finere ved å kalle seg persere? Du er jo iraner. Ser aldri nordmenn som kaller seg for vikinger? Helt ærlig ble jeg lettere kvalm av innlegget ditt. Skaff deg en ryggrad og selvtillit. Iranere ser ned på alle etnisiteter unntatt de vestlige og hvite. Så det at du også møter fordommer er vel som å møte seg selv i døren? Iranere er på ingen måte vakre. Landet er kjent for neseoperasjoner, overdreven bruk av fillere og botox(selv menn) og laserhårfjerning. En forvandler seg til det ugjenkjennelige. Mange iranere vil hvitvaske det mørke i genene sine, og vil derfor ha en hvit partner for at avkommet skal se mer europeisk ut. Patetisk. Anonymkode: 7e28a...598
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For det første ble Persiariket gravlagt for 2500 år siden. Hvorfor gjør iranere seg finere ved å kalle seg persere? Du er jo iraner. Ser aldri nordmenn som kaller seg for vikinger? Helt ærlig ble jeg lettere kvalm av innlegget ditt. Skaff deg en ryggrad og selvtillit. Iranere ser ned på alle etnisiteter unntatt de vestlige og hvite. Så det at du også møter fordommer er vel som å møte seg selv i døren? Iranere er på ingen måte vakre. Landet er kjent for neseoperasjoner, overdreven bruk av fillere og botox(selv menn) og laserhårfjerning. En forvandler seg til det ugjenkjennelige. Mange iranere vil hvitvaske det mørke i genene sine, og vil derfor ha en hvit partner for at avkommet skal se mer europeisk ut. Patetisk. Anonymkode: 7e28a...598 Who hurt you? Håper det går bra med deg! Anonymkode: 4abab...174 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For det første ble Persiariket gravlagt for 2500 år siden. Hvorfor gjør iranere seg finere ved å kalle seg persere? Du er jo iraner. Ser aldri nordmenn som kaller seg for vikinger? Helt ærlig ble jeg lettere kvalm av innlegget ditt. Skaff deg en ryggrad og selvtillit. Iranere ser ned på alle etnisiteter unntatt de vestlige og hvite. Så det at du også møter fordommer er vel som å møte seg selv i døren? Iranere er på ingen måte vakre. Landet er kjent for neseoperasjoner, overdreven bruk av fillere og botox(selv menn) og laserhårfjerning. En forvandler seg til det ugjenkjennelige. Mange iranere vil hvitvaske det mørke i genene sine, og vil derfor ha en hvit partner for at avkommet skal se mer europeisk ut. Patetisk. Anonymkode: 7e28a...598 Persere er fortsatt en etnisk gruppe. Iran er bare en stat med forskjellige folkegrupper. Anonymkode: b92c4...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 19.59): Med mindre det er snakk om medisin, odontologi eller jus med toppkarakterer, så bør du ikke ta noe av det som en selvfølge, nemlig at det du er i ferd med å fullføre tilbyr gode karrieremuligheter. Hvis dette er utenfor helsesektoren, så må du alltid tolke ting annerledes som minoritet. Gode karrieremuligheter for etnisk norske folk, ja. Ikke noe automatikk i at det er gode karrieremuligheter for norsk-iranere, uansett hvor assimilert du er blitt. Det er en del diskriminering på arbeidsmarkedet og andelen av norsk-iranere i jobb er på kun 62,4% til tross for at jeg vet selv at mange norsk-iranere tar høyere utdanning og har ellers fullført høyere utdanning for en god stund siden. Dette til tross for at norsk-iranere har et rykte for å nettopp være veldig assimilert med tanke på norske "verdier". En ting er dating, men noe annet er å få til fast forhold som forhåpentligvis vil vare livet ut. Helt ærlig, altfor mange kvinner i Norge er helt Adolf i tankegangen når det gjelder seleksjon av såkalt "partner", og jeg husker selv da jeg var meget ung, så husker jeg at jeg hørte for første gang "like barn leker best". Jeg skjønte ikke hva dette betydde, men etter hvert forstod jeg hvor kvalm tankegang dette egentlig er, spesielt når jeg hører folk slenge det uttrykket rundt seg når det måtte passe dem. Det er egentlig et penere uttrykk for: "All Hail for White Supremacy - Western Europe / Scandinavian / Nordic Style". 😆 Sorry for at jeg ler litt, men det er fordi det såpass er tragisk at det er slik. Sjansen din for å finne en etnisk norsk dame uten fordommer er naturligvis høyere blant etnisk norske damer som stemmer på Rødt - MDG - SV og muligens AP og Venstre. Mitt poeng er i alle fall at du trenger ikke å lete blant Frp og Høyre babes fra vestkanten, som ellers går ved Handelshøyskolen BI, for å si det sånn. Ei heller er sjansen din god hos SP damer på bygda. Det at dine venner mener at du er kjekk er en ting. Venner skal jo støtte hverandre, men det bør ikke stå høyt i fokus hvor "kjekk" vennene dine mener at du er. Hvis du er interessert i ei dame, så må du faktisk finne ut sånne ting som jeg har nevnt på forhånd. Hvilket parti stemmer hun på, hva er hennes verdier egentlig? Hva synes hun om menn og folk som Adolf ikke ville ha godkjent? Sånne ting. Med andre ord, det er ikke noe poeng for din del å kaste bort din tid på sånne damer. Husk at selv om du er liberal når det gjelder verdier, så vil du faktisk slite med det faktum at en del av disse damene som enten stemmer på Høyre / Frp eller SP, har fedre som har tiltet hardt til høyre i ren Trump stil. Disse fedrene har fortsatt sanksjonsmuligheter ovenfor dattera si, selv om dattera er etnisk norsk. Ta fra henne arven blant annet, og "skuffelse" over valget hennes er veldig utbredt. For å oppsummere det for deg: Du må finne ei du er interessert i, som er på den riktige, politiske skalaen, samtidig som hun ikke er avhengig av eller trenger papsen sin godkjenning i noe som helst. Det er faktisk slik du må navigere i "dating markedet" hvis det er en etnisk norsk kvinne du ønsker forhold med. Anonymkode: 4fd85...bfb Er bare rart at du blander poltikk opp i dette. Forskjellen på høyre/venstre i Norge er bare skatt for det meste. Høyre er kanskje det minst rasistiske partiet etter min erfaring. Har møtt flere utlendinger i Høyre i alle nivåer av politikken. Må jeg legge til at Trump sine døtre er gift med jøder. Anonymkode: b92c4...5c1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er bare rart at du blander poltikk opp i dette. Forskjellen på høyre/venstre i Norge er bare skatt for det meste. Høyre er kanskje det minst rasistiske partiet etter min erfaring. Har møtt flere utlendinger i Høyre i alle nivåer av politikken. Må jeg legge til at Trump sine døtre er gift med jøder. Anonymkode: b92c4...5c1 Nei, det er ikke den eneste forskjellen overhodet. Politikk er høyest aktuelt for en minoritetsmann som TS. Her snakker vi tross alt om et mål som går ut på: 1) Fast forhold med en etnisk norsk dame, som også innebærer å bli presentert for familien til den etnisk norske dama som forhåpentligvis igjen fører til at paret, nemlig den etnisk norske dame og TS oppnår punkt 2 som er: 2) Det blir "produsert" avkom mellom den etnisk norsk dame og en minoritetsnordmann (TS). Vi snakker ikke om et tilfeldig sexmøte fra Tinder, som bare ender opp som det. Selvfølgelig uten at papsen til den etnisk norske dama vet noe om dette Tinder-møtet. Oppfordrer deg gjerne til å ta frem en statistikk som viser hvor mange Høyre-damer ender opp med å gifte seg med og produsere avkom med en assimmilert norsk-iraner. Venter spent på de tallene, men jeg kan gi deg et hint, det er sånn ca 0,1% 😆 Høyre er i utgangspunktet et "konservativt" parti, og Høyre er ute etter å bevare såkalte "tradisjoner" i likhet med Frp. Frp er bare Høyre på ekstra steroider, enten det gjelder skjult rasisme eller lavere skatt. Som en minoritetsmann, må en faktisk tenke annerledes, enten det gjelder dating og fast forhold, og det samme gjelder arbeidsmarkedet og det er derfor jeg kommenterte nettopp de to områdene, siden de to områdene er der en del minoriteter er ganske så naive. Det vil være ganske mange fedre til en etnisk norsk dame som automatisk vil være skeptiske til TS til tross for at TS er assimillert og ikke religiøs. Mange folk som har fordommer liker å skjule seg bak det at de misliker "bare Islam", men fakta er at det har blitt (dessverre) mer akseptert å gjemme seg bak hetsen av muslimer, og dermed skjule det faktumet at man egentlig ikke liker "brune" folk generelt sett. Du ser av denne undersøkelsen at det til og med er en betydelig skepsis mot Buddhisme, og ikke bare Islam. https://www.aftenposten.no/norge/i/qLjOzO/ny-undersoekelse-dette-gjoer-nordmenn-skeptiske-til-islam Det er også Frp og Høyre sine velgere som er de mest muslimfiendtlige, som i praksis betyr egentlig at de er skeptisk til alle "brune og ikke-vestlige menn", men det er lettere å gjemme seg med fordommene sine når man sier at man er skeptisk til "kun muslimer". https://www.vl.no/nyheter/politikk/2019/08/12/frp-og-hoyres-velgere-mest-muslimfiendtlige/ Så bare fordi Erna ikke er rasistisk, har ingenting med hva slags velgere partiet Høyre likevel ser ut til å tiltrekke med sine "konservative" holdninger. For ikke å snakke om Frp. Det at Ivanka er gift med en mann med jødisk bakgrunn, som ellers er like hvit som en vest-europeer, er ikke argument for at man ikke er rasistisk. Spørsmålet er: ville TS likt å gifte seg med en datter som har en far som er en Trump-tilhenger? Nei, jeg tror ikke det. Det er ingen automatikk i at man er fri for rasisme av den grunn. En ganske så kjent bok som ble utgitt av en jøde selv, viste at det var mange med jødisk bakgrunn i Wehrmacht og Waffen-SS under andre verdenskrig. https://www.bokkilden.no/andre-verdenskrig/lives-of-hitler-s-jewish-soldiers-bryan-mark-rigg-teacher-of-history-american-military-university-and-southern-methodist-university/produkt.do?produktId=3786054 Og du trenger ikke å gå lenger enn til Frankrike som holdt valg i april, for å se at det finnes rasister med jødisk bakgrunn. Om du har fulgt med på den første valgrunden i Frankrike, så stilte det opp en meget rasistisk presidentkandidat som heter Eric Zemmour, og hans foreldre er jøder fra Algerie. Fyren er helt klin kokos, og mener at alle muslimer fra Frankrike må tvangsdrives tilbake til sine "opprinnelige land", som han kaller det. Han er også en pådriver for rasistiske konspirasjonsteorier, i likhet med Trump sine Q-Anon tilhengere. Zemmour mener også at franske kvinner må sendes tilbake på kjøkkenet. Er man en minoritetsmann, eller minoritetsnordmann, så må en analysere en hel haug med ting før man går i gang med dette. Det være seg valg av utdanning, som TS har nevnt, og ikke minst, det å ha et mål om fast forhold og ekteskap med en etnisk norsk kvinne, som igjen har et mål om å produsere avkom med en minoritetsmann, slik at man ender opp som en "blandet" familie. Oddsene for å finne en slik dame - og en aksepterende far på hennes side - er forsvinnende liten blant Frp og Høyre damer. Det er bare fakta, og det ser du av linkene mine over. Det finnes flere andre undersøkelser som også tidligere har bekreftet at både Frp og Høyre-velgere er de mest "muslimfiendtlige", og de undersøkelsene jeg la ut er ganske nylige. Derfor må TS navigere smart, og for å øke sine sjanser, så er sjansen best for TS blant etnisk norske kvinner på venstresiden, som ellers ikke har en far som bruker halve dagen sin på Resett og Document. Dette er absolutt minimum som TS har å forholde seg til. Anonymkode: 4fd85...bfb 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå