Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb med lønnstilskudd på et sted jeg har vært i fem- seks år nå… Helt ok jobb, men fått tilbud om intervju et annet sted. Bør jeg nevne at jeg har lønnstilskudd og at det er mulighet for dette ? Eller vil ikke det tale min sak.. ?

Anonymkode: 6b46e...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Trodde lønnstilskudd var ment å være et tiltak i en overgangsperiode, ikke en permanent ordning? 

Tror ikke egentlig du bør si noe om det nei.

Anonymkode: 10a52...bc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hmm. Trodde lønnstilskudd var ment å være et tiltak i en overgangsperiode, ikke en permanent ordning? 

Tror ikke egentlig du bør si noe om det nei.

Det er to ulike former lønnstilskudd , den ene som du snakker om i en kort periode men også en langvarig , jeg har den siste. 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det ville jeg aldri ha nevnt.

Selv ville jeg aldri ha godtatt at arbeidsgiver fikk meg på billigsalg med lønntilskudd.

Anonymkode: 11eb7...c4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, det ville jeg aldri ha nevnt.

Selv ville jeg aldri ha godtatt at arbeidsgiver fikk meg på billigsalg med lønntilskudd.

Det er lett å si hvis man er attraktiv nok som arbeidstaker til å enkelt få seg jobb. Men hvis man har noe som gjør at arbeidsgiver nøler med å satse på deg, f.eks hull i CV o.l. så kan lønnstilskudd i en periode senke terskelen litt. Da får de prøvd deg ut og får litt penger tilbake for å dekke tapet i tilfelle du ikke presterer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er to ulike former lønnstilskudd , den ene som du snakker om i en kort periode men også en langvarig , jeg har den siste. 

Aha. Men det må jo være en grunn for å få varig tilskudd? Bortfaller den grunnen i ny jobb?

Skrevet

Ja veldig interessert i hvis noen her har lønnstilskudd om de nevnte det på intervju og hvordan det gikk . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aha. Men det må jo være en grunn for å få varig tilskudd? Bortfaller den grunnen i ny jobb?

Nedsatt funskjonsevne … Det er deltids stilling jeg søker siden jeg er delvis uføre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er lett å si hvis man er attraktiv nok som arbeidstaker til å enkelt få seg jobb. Men hvis man har noe som gjør at arbeidsgiver nøler med å satse på deg, f.eks hull i CV o.l. så kan lønnstilskudd i en periode senke terskelen litt. Da får de prøvd deg ut og får litt penger tilbake for å dekke tapet i tilfelle du ikke presterer.

Dette utnyttes så MYE av bedrifter, etter tilskuddet stopper så er det over for den "ansatte".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette utnyttes så MYE av bedrifter, etter tilskuddet stopper så er det over for den "ansatte".

Ja, det forekommer, det er ikke ok. Bedriften jeg jobber i gjør det ikke, de bruker det akkurat som tiltenkt og en stor andel som har vært ansatt med lønnstilskudd får fast jobb etter hvert (men ikke dersom de ikke fungerer i jobben selvsagt). Veldig dumt at det utnyttes.

AnonymBruker
Skrevet

Men bør jeg nevne at jeg har helse utfordringer da ? Jeg hører dårlig , har ADD, osv . ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det forekommer, det er ikke ok. Bedriften jeg jobber i gjør det ikke, de bruker det akkurat som tiltenkt og en stor andel som har vært ansatt med lønnstilskudd får fast jobb etter hvert (men ikke dersom de ikke fungerer i jobben selvsagt). Veldig dumt at det utnyttes.

Offentlig stilling dette burde kanskje ha nevnt det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

. Bør jeg nevne at jeg har lønnstilskudd og at det er mulighet for dette ? Eller vil ikke det tale min sak.. ?

Jeg gjorde det under et intervju, og det ble avsluttet umiddelbart med begrunnelsen "du er ikke den vi ser etter".

De sa rett ut at de ville ikke ha en arbeidstaker med nedsatt funksjonsevne, selv om det var en deltidsstilling. 

Anonymkode: a20ff...197

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjorde det under et intervju, og det ble avsluttet umiddelbart med begrunnelsen "du er ikke den vi ser etter".

De sa rett ut at de ville ikke ha en arbeidstaker med nedsatt funksjonsevne, selv om det var en deltidsstilling. 

Anonymkode: a20ff...197

😳😞Så kyniske folk er altså , veit det er IA bedrift jeg skal på intervju på så de bør jo ikke reagere sånn men likevel .. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg heller ta det opp med dem når jeg har fått jobb ? Da vil de kanskje lure på hvorfor jeg ikke sa noe på intervju ——

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke allerede har gjort det bør du snakke med NAV først.  Et varig lønnstilskudd følger arbeidsforholdet, og det er ikke gitt at det er midler til å gi deg et nytt. Det er mange i kø for denne løsningen som det gjerne er veldig smale muligheter for å få. 

Anonymkode: 07d25...820

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja , ikke sant . Det var spørsmål i søknaden, sikkert ordinær det er offentlig stilling om, du hadde  minoritetsbakgrunn og om du hadde nedsatt funksjonsevne , jeg kryssa av på det siste og tror kanskje de er pliktig til å ta inn en viss prosent av de søkerne som har nedsatt funksjonsevne til intervju?… At det er kvotering.. Jeg spurte nav i forhold til hvor mye jeg kunne tjene uten å miste uføre og de kan ikke svare på det engang,.. Det er håpløst..- Men ok skal prøve 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja , ikke sant . Det var spørsmål i søknaden, sikkert ordinær det er offentlig stilling om, du hadde  minoritetsbakgrunn og om du hadde nedsatt funksjonsevne , jeg kryssa av på det siste og tror kanskje de er pliktig til å ta inn en viss prosent av de søkerne som har nedsatt funksjonsevne til intervju?… At det er kvotering.. Jeg spurte nav i forhold til hvor mye jeg kunne tjene uten å miste uføre og de kan ikke svare på det engang,.. Det er håpløst..- Men ok skal prøve 

NAV kan ikke svare på det? Da må du spørre noen andre i Nav/lese reglene selv. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
Kaisamaia skrev (32 minutter siden):

NAV kan ikke svare på det? Da må du spørre noen andre i Nav/lese reglene selv. ☺️

Ja skal prøve i hjem Nav er et sabla styr 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...