Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket språk som du kan lite eller ingenting av skulle du ønske du kunne? Og hvorfor det?

Anonymkode: ecab8...0ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Russisk fordi de fleste vesteuropeiske land skjønner og tildels snakker russisk og fordi mange av den bor og jobber i Norge.

Anonymkode: e6bb9...604

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arabisk fordi det er så mange som snakket det i Europa nå for tiden, og virker å være en fordel i mange jobber. 

Anonymkode: 0921a...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Russisk. Jeg drev og lærte meg det før krigen mellom Russland og Ukraina startet. Da tok jeg en liten pause (ikke utelukkede pga krigen, men også eksamensperioden). Synes språket høres vakkert ut og er veldig utbredt i øst-europa (foretrekker ferier i øst-europa fremfor sydenferien). Kommer til å fortsette å lære det på sikt 

Anonymkode: 5b2d2...58a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg snakker tilnærmet flytende spansk burde jeg kunne lære meg italiensk  og muligens fransk rimelig fort. Så det er det foreløpige målet.  Men, jeg kunne også tenkt meg å lære russisk.

Anonymkode: 68bf3...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spansk, synes språket er så fint, men men kunne også tenkt meg å lære språk med annet skriftspråk enn oss, f.eks: russisk, kinesisk, tamil, koreansk osv

Anonymkode: 12029...653

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig å si det, men perfekt engelsk, perfekt uttale også. Føler at forståelsen min er god men uttale og grammatikken er ikke så god som den burde. 

Anonymkode: c4488...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjedelig å si det, men perfekt engelsk, perfekt uttale også. Føler at forståelsen min er god men uttale og grammatikken er ikke så god som den burde. 

Anonymkode: c4488...a3b

Det er nok ganske mange fler enn deg om det 😅 jeg og skulle gjerne hatt bedre flyt i engelsken min 😬

Anonymkode: 12029...653

• Liker 1
Skrevet

Japansk, eller kanskje kinesisk.

• Liker 1
Skrevet

Russisk, og en haug andre når jeg tenker etter.. 😆

AnonymBruker
Skrevet

javascript

Anonymkode: 7b617...e50

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt.... jeg snakker russisk og mange andre språk. Har bodd lenge i ulike utland, og studert sammenlignende språkvitenskap i utlandet, der vi lærte mange ulike utdødde og levende språk. Men det er ikke så stor stas å kunne disse språkene. Det var gøy å lære, veldig interessant, men man får ikke bruk for alle språkene man kan her i Norge.

Her i Norge er det andre grener av språkvitenskapen som er i vinden enn den historisk-sammenlignende, som jeg har i ryggsekken min.

Eneste litt morsomme med å kunne russisk og litt hviterussisk, er at jeg kan få jobbe med saker tilknyttet de ukrainske flyktningene i Norge, på arbeidsplassen min. Men det er første gang på mange år at jeg har hatt litt bruk for språkkompetansen min.

Jeg ville heller valgt å kunne spilt et annet instrument, enn å lære et språk til som jeg ikke får bruk for, og som får meg til å føle at utdanninga mi var enda mer bortkastet.... :P

Anonymkode: bb09b...d73

• Liker 2
Skrevet

Spansk, Russisk og Hindi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobben min har en avdeling i Portugal, så det hadde nok vært praktisk å kunne portugisisk. Men det skal jo litt til for å bli like god i Portugisisk som i Engelsk, så det holder å kunne engelsk.

Anonymkode: 88680...9e4

Skrevet

Tja. Koreansk, kanskje. Kinesisk, mandarin, etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber innen helse, så arabisk hadde vært praktisk. Eller tigrinja, rett og slett fordi det har vært sånn mangel på tolker.

Anonymkode: f42b4...6dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke helt.... jeg snakker russisk og mange andre språk. Har bodd lenge i ulike utland, og studert sammenlignende språkvitenskap i utlandet, der vi lærte mange ulike utdødde og levende språk. Men det er ikke så stor stas å kunne disse språkene. Det var gøy å lære, veldig interessant, men man får ikke bruk for alle språkene man kan her i Norge.

Her i Norge er det andre grener av språkvitenskapen som er i vinden enn den historisk-sammenlignende, som jeg har i ryggsekken min.

Eneste litt morsomme med å kunne russisk og litt hviterussisk, er at jeg kan få jobbe med saker tilknyttet de ukrainske flyktningene i Norge, på arbeidsplassen min. Men det er første gang på mange år at jeg har hatt litt bruk for språkkompetansen min.

Jeg ville heller valgt å kunne spilt et annet instrument, enn å lære et språk til som jeg ikke får bruk for, og som får meg til å føle at utdanninga mi var enda mer bortkastet.... :P

Anonymkode: bb09b...d73

Hva tenker du om polsk? jeg prøver å bestemme meg for et språk jeg ønsker å lære, mest for egen interesse.

Synes fransk og spansk er nydelige språk, men kjenner egentlig ingen jeg kunne praktisert det med. Kjenner en god del fra Polen, og synes det virker interessant. Men fryktelig vanskelig🥺

Anonymkode: f3c34...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Russisk. 

Anonymkode: b0422...8df

AnonymBruker
Skrevet

Fransk, italiensk og spansk

Kan heldigvis 3 språk flytende, så kan lære meg ett av de :)

Anonymkode: 5fb2a...7f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...