Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg er litt aktiv på tinder og hender jeg får til noen dates. Dette er normale kvinner som ser normale  ut på bilder. Men jeg opplever nesten utelukkende at de er litt overvektige når jeg møter dem. Da mener jeg ikke skikkelig tjukke, men de har litt ekstra. Mange kvinner er visst ganske gode på å "skjule" dette via bilder og legger ut bare bilder som ikke viser dette

Personlighet er så klart veldig viktig, men jeg tiltrekkes dessverre bare av normalvektige kvinner og det er jo viktig at man tiltrekkes fysisk av en eventuell partner. Jeg er selv ganske veltrent, så jeg syntes ikke det er urealistisk av meg å sette dette kravet. Jeg kan heller ikke styre hva jeg syntes er fysisk attraktivt.

Men det  jeg lurer på, er hva disse kvinnene tenker? Kan det være at de tror at de er slankere/mer attraktive en hva de egentlig er? Eller at de tror de kan hente seg inn på god personlighet? Bare stusser litt mangel på selvinnsikten på dette området hos de kvinnene jeg møter?

Sånn personlig, så hadde jeg nok vært ganske ærlig på dette før eventuelt møte hvis jeg selv hadde hatt litt ekstra kg og jeg hadde nok heller ikke prøvd meg på slanke damer da, for da føler jeg at det hadde vært en ubalanse

Håper noen her kan gi noen rasjonelle svar på dette. Skriver ikke dette for å angripe litt overvektige kvinner, men bare for å forstå hvordan dere tenker:)

Anonymkode: fc788...6b6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tenker vel at 7 kg fra eller til ikke har noe å si når man forhåpentligvis skal leve sammen i mange år.

For det har det faktisk ikke.

Er ikke perfekt du heller.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (3 minutter siden):

De tenker vel at 7 kg fra eller til ikke har noe å si når man forhåpentligvis skal leve sammen i mange år.

For det har det faktisk ikke.

Er ikke perfekt du heller.

Ingen er perfekte, men jeg tiltrekkes ikke av overvektige jenter. Det ser ikke sunt ut. Tiltrekkes du av overvektige mannfolk eller lave mannfolk? :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen er perfekte, men jeg tiltrekkes ikke av overvektige jenter. Det ser ikke sunt ut. Tiltrekkes du av overvektige mannfolk eller lave mannfolk? :)

Det handler vel om at man ønsker å fremstille seg selv i er godt lys. Kombinert med at du er mer opptatt av noen kilo for mye enn det som er vanlig. Du er kanskje ikke helt ærlig du heller, men tenker ikke over det selv, fordi du ikke er så opptatt av det området? Et tenkt eksempel: du skriver at du leser bøker, selv om du bare leser en krim i ny og ne - det vil en litteraturinteresserte dame merke med en gang, og kan tenke at du ikke har vært ærlig, selv om du faktisk mener at du leser bøker….. Hvis du ikke vil skrive at du bare er interessert i normalvektige, kan du skrive at du er opptatt av trening/er selv ganske veltrent, så kanskje noen flere av damene skjønner tegninga og skygger banen? 

Anonymkode: c01d3...bff

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det handler vel om at man ønsker å fremstille seg selv i er godt lys. Kombinert med at du er mer opptatt av noen kilo for mye enn det som er vanlig. Du er kanskje ikke helt ærlig du heller, men tenker ikke over det selv, fordi du ikke er så opptatt av det området? Et tenkt eksempel: du skriver at du leser bøker, selv om du bare leser en krim i ny og ne - det vil en litteraturinteresserte dame merke med en gang, og kan tenke at du ikke har vært ærlig, selv om du faktisk mener at du leser bøker….. Hvis du ikke vil skrive at du bare er interessert i normalvektige, kan du skrive at du er opptatt av trening/er selv ganske veltrent, så kanskje noen flere av damene skjønner tegninga og skygger banen? 

Anonymkode: c01d3...bff

Enig. Godt eksempel det med lesinga, liksom kulturinteressert, men så er det begrensa til TV og tilfeldig krim. Eller sånne mannlige sjarmtroll som trekker fra noen år på alderen fordi de føler seg så ungdommelige..😁

Anonymkode: 08986...d05

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har tydelige markerte magemuskler selv, og er godt over snittet opptatt av kropp og trening.

Har ganske tydelige meninger om hva jeg syns er en bra mannekropp, og det er så muskuløst at få menn er der.

Likevel har jeg f eks en litt for tung eks, og en litt for lett eks.

Ble tiltrukket av de etter jeg ble kjent med de, og deres væremåte.

Selvfølgelig passer jeg ikke sammen med en ekstremt overvektig sofasliter, men å skulle dytte alle gjennom den samme formen, har jeg ingen tro på.

• Liker 2
Skrevet

Det du egentlig skriver i første innlegg, er:

"Hvordan kunne du som kvinne tro du var bra nok for meg? Jeg liker nemlig det jeg selv ser i speilen veldig godt, rart du trodde du kunne matche det"

Sjarmerende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner deg godt.

Jeg forstår ikke at kvinner eller menn bruker kun bilder av seg selv der de ser annerledes ut enn i virkeligheten. Mange bruker filter. Jeg har møtt menn som sier de flere ganger har truffet jenter og ikke kjent dem igjen i virkeligheten. 

Det er mye bedre at de viser på bilder hvordan de ser ut.

Selv om de tenker at 7 kilo gjør ikke noe fra eller til. Det kan de ha rett i. Men hvis noen menn ikke tenner på dem med det, er det jo mye bedre for dem selv også å ikke treffe dem.

Jeg tenker på at bildene av meg ser ut som jeg gjør til vanlig. Så får jeg heller få mindre likes evt. Heller 1 likes som er den rette, enn 100 likes som ikke er det.

Endret av exictence
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det snakk om her da? Hva definerer du som overvektig? Mulig noen anser disse kvinnene som "medium" altså gjennomsnitlig, eventuelt at de har former? 

Det er selvfølgelig helt greit med preferanser, men preferanser er subjektivt. Mulig disse kvinnene egentlig ikke er overvektig, men er det i dine øyne? 🤷‍♀️

Be om å få tilsendt et bilde av hele kroppen da vel? Så slipper du å føle deg lurt. 

Anonymkode: f4d7d...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Hva definerer DU som normalvektig da TS? For normalvektig med tanke på BMI for meg er et spenn på 25 kg. Men det  har naturlig nok stor innvirkning på utseendet om jeg er i nedre del, eller helt i øvre del av området. Uansett er jeg normalvektig. men om du ser på den nedre delen som "normalvektig" så vil du nok finne det store flertallet av den normalevektige befolkningen som overvektig, selv om de ikke er det. Ja, man legger jo ut bilder man er fornøyd med, fra god vinkel. Om du er ekstremt opptatt av kropp så må du holde deg til de du ser tydelig er veldig slanke da. Men du når kanskje ikke opp hos de selv? Det er dessverre en hard verden der ute på Tinder, og det store flertallet av både menn og kvinner blir dømt hardt den ene eller andre veien, og de fleste sikter nok høyere enn de burde. Sånn er det.

Anonymkode: 585aa...93e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Håper noen her kan gi noen rasjonelle svar på dette. Skriver ikke dette for å angripe litt overvektige kvinner, men bare for å forstå hvordan dere tenker:)

Menn har sine versjoner av å "skjule" overvekt også. Kanskje det er en caps for skjule hårtap. Kanskje det er bilder som for er 8 år gamle. Kanskje det er en ferietur som skriker "Jeg reiser mye" når de egentlig ikke gjør det 🤷‍♂️

Begge kommer nok fra samme sted som handler om å fremstå seg selv i et litt bedre lys, litt for sin egen del fordi da føler man seg bedre, og i håp om å bli likt av andre. Noen tar større friheter enn andre med sine filter og strategisk vinkling av kamera.

Uansett så er det et stresspunkt for begge når de endelig skal møte hverandre med høye skuldre, håpefulle øyner og bankende hjerter: For kvinner er det ofte "Er han virkelig den samme personen han ser ut til å være?", og for menn er det "Er hun virkelig så normal-vektig som bildene hennes tilsier?" 

Og hvis disse stresspunktene stemmer, så sier det litt om hvor viktig det er å være en autentisk for kvinner, og ikke overvektig for menn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en dame på Tinder har "noen kilo for mye" så ser man jo ofte det på bildene de legger ut - om de prøver å skjule det (kroppskomplekser) eller om de ikke bryr seg og viser seg fram. Førstnevnte er ofte nærbilder av fjes, eller at de står i ymse stillinger eller har 'baggy' klær.

7kg er ikke akkurat noe jeg hadde reagert på. Er jo ikke voldsomt mye det, akkurat. Og 7kg for mye i forhold til hva? Hva skal en som er 1.70 veie? Hva skal en som er 1.60 veie? Tenker du på kroppsfett% eller vekten i helheten? Muskelmasse? 7kg er jo ikke akkurat noe som tar nevneverdig lang tid å bli kvitt heller.

Heldigvis har 99% av damene på Tinder selfies i speilet på badet, så da ser man jo til en viss grad kroppen også.

Anonymkode: 8b2ce...e10

AnonymBruker
Skrevet

Damer velger kanskje litt i overkant flatterende bilder av seg selv i profiler og i sosiale medier... Kjenner flere som nesten ser ut som modeller på profilbildene på Facebook og slik, men som absolutt ikke er det IRL 😅

Greit å velge fine bilder selvsagt, men det kan være lurt å få hjelp av en mannlig venn til å velge bilder som er representative. Det er nok best for alle parter i lengden

Anonymkode: ce1ee...cf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis en dame på Tinder har "noen kilo for mye" så ser man jo ofte det på bildene de legger ut - om de prøver å skjule det (kroppskomplekser) eller om de ikke bryr seg og viser seg fram. Førstnevnte er ofte nærbilder av fjes, eller at de står i ymse stillinger eller har 'baggy' klær.

7kg er ikke akkurat noe jeg hadde reagert på. Er jo ikke voldsomt mye det, akkurat. Og 7kg for mye i forhold til hva? Hva skal en som er 1.70 veie? Hva skal en som er 1.60 veie? Tenker du på kroppsfett% eller vekten i helheten? Muskelmasse? 7kg er jo ikke akkurat noe som tar nevneverdig lang tid å bli kvitt heller.

Heldigvis har 99% av damene på Tinder selfies i speilet på badet, så da ser man jo til en viss grad kroppen også.

Anonymkode: 8b2ce...e10

99% selfies i speilet? Haha , morsom du. Det gjelder ikke mange av de kvinnen jeg får match med i hvert fall. Og selv da, så klart de på en aller annen måte å skjule hvordan de "egentlig" ser ut. Beste er å kunne se bilder på avstand, feks ute på tur.

Og hvis man ber på en høflig måte om å se ett helfigurs bilde, så får man ofte en irrasjonell og følelsesmessig respons, som absolutt er ett rødt flagg. 

Men nå sier ikke jeg at ett par ekstra kg gjør noe, men det må se sunt ut. Må være innenfor normalvekten. Syntes det blir bare mer og mer overvektige mennesker i dette landet, så gjelder begge kjønn selvsagt. Aldri forstått meg på det, folk bryr seg om hus, hytt og bil og andre materialistiske ting, men kroppen og helsa si lar de forfalle. Ikke så sjarmerende i mine øyne.

Men finnes så klart de som er litt uheldig genetisk og som legger på seg ekstremt lett. Uansett, jeg finner det ikke fysisk tiltrekkende og det er ikke noe jeg har kontroll over

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (45 minutter siden):

"Hvordan kunne du som kvinne tro du var bra nok for meg? Jeg liker nemlig det jeg selv ser i speilen veldig godt, rart du trodde du kunne matche det"

Sjarmerende.

Det er jo egentlig ikke det. Jeg er enig med TS, det å lyve av seg overvekt er en uting.

De få jeg noen gang har møtt fra Tinder har alltid vært sånn "wow, du ser jo ut som du gjør på bildene dine!" som selvfølgelig er bedre enn å se at de blir skuffet.

En annen ting er at det du sier om å prøve å matche med noen som åpenbart er langt over din liga, det skjønner jeg heller ikke. Jeg hadde f.eks. ikke giddet å swipe på noen som åpenbart var over min, selv om jeg vil si at jeg er relativt pen. Det er likevel ikke dette TS snakker om, han snakker om dem som drar det så langt som til date med missvisende bilder.

Jeg har sett profiler på Tinder av jenter jeg vet hvem er i virkeligheten som ikke ligner i det hele tatt på hvordan de egentlig ser ut, og de som ender opp med å møte dem må jo bli skuffet. Heldigvis er det ganske lett å se at det er brukt filter og mer i de verste tilfellene.

Jeg er jo ikke kvinne, men med tanke på at jeg har fått høre "wow, du ser jo ut som på bildene!" så kan det jo høres ut som at menn også gjør det samme og at mange kvinner også blir skuffet av at menn ikke ser ut som på bildene de viser. Jeg vet ikke. Uansett tror jeg problemet er mindre med menn.

Anonymkode: e6add...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo egentlig ikke det. Jeg er enig med TS, det å lyve av seg overvekt er en uting.

De få jeg noen gang har møtt fra Tinder har alltid vært sånn "wow, du ser jo ut som du gjør på bildene dine!" som selvfølgelig er bedre enn å se at de blir skuffet.

En annen ting er at det du sier om å prøve å matche med noen som åpenbart er langt over din liga, det skjønner jeg heller ikke. Jeg hadde f.eks. ikke giddet å swipe på noen som åpenbart var over min, selv om jeg vil si at jeg er relativt pen. Det er likevel ikke dette TS snakker om, han snakker om dem som drar det så langt som til date med missvisende bilder.

Jeg har sett profiler på Tinder av jenter jeg vet hvem er i virkeligheten som ikke ligner i det hele tatt på hvordan de egentlig ser ut, og de som ender opp med å møte dem må jo bli skuffet. Heldigvis er det ganske lett å se at det er brukt filter og mer i de verste tilfellene.

Jeg er jo ikke kvinne, men med tanke på at jeg har fått høre "wow, du ser jo ut som på bildene!" så kan det jo høres ut som at menn også gjør det samme og at mange kvinner også blir skuffet av at menn ikke ser ut som på bildene de viser. Jeg vet ikke. Uansett tror jeg problemet er mindre med menn.

Anonymkode: e6add...eab

Tror begge kjønn er flinke til å overvurdere hvor attraktive de ser ut. Mulig jeg også gjør det innimellom, men jeg er i hvert fall normalvektig og veltrent og syntes ikke det er urimelig av meg å kreve det samme av en dame. Og som sagt, man har ikke kontroll av hva man er fysisk tiltrukket av. Men hadde jeg vært tjukk selv, så hadde jeg i det minste forstått at jeg ikke kunne forventet at en slank dame hadde vært tiltrukket av meg. Men kvinner funker kanskje annerledes her?

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (1 time siden):

Sjarmerende.

Takk dette er tinder bio gold! skal bruke denna

Anonymkode: 6ba06...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk dette er tinder bio gold! skal bruke denna

Anonymkode: 6ba06...7ed

Jada.

Menn prøver seg alltid 10 ligaer opp, så hvorfor skal ikke kvinner få lov ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva når jeg som kvinne er ærlig og sier jeg er brei over ræva og hater magen min og enda tror de meg ikke. Håpløst

Anonymkode: 9b934...fd2

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MizzVic said:

Jada.

Menn prøver seg alltid 10 ligaer opp, så hvorfor skal ikke kvinner få lov ;)

Så du mener menn må bli mindre kresne på utseende på tinder, mens kvinner må bli mer kresne?

Mener du helt seriøst dette? Og er det i det hele tatt fysisk mulig?

Anonymkode: ce1ee...cf4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...