AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 NRK og andre har hatt så mange artikler om folk som blir svindla når de skal kjøpe helt nye ting, ofte mobiltelefoner eller PS5 og slikt, på sosiale medier og netthandelsplasser. Jeg forstår det ikke. Hvorfor skulle man få nye varer som produseres i milliontall rimelig gjennom "butikker" som kun eksisterer utelukkende på slike platformer? Ringer det ikke noen varsellys da? Elektronikk er relativt rimelig i Norge fordi vi forbruker slike goder som fulle sjømenn. Det er en nokså velorganisert forretning. Jeg blir slått av at folk er så blåøyde at de tror de kan finne smutthull her? Anonymkode: 819a1...92a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Jeg hadde aldri kjøpt f.eks. en iphone som måtte sendes i posten og forhåndsbetales. Jeg hadde kun kjøpt den om jeg kunne få lagt den i hånden først og undersøkt den, sett at den virker og er like hel etc. Mobiltelefoner har jo ALLE, så det må da gå an å finne brukte mobiltelefoner i distriktet der man bor også, så man slipper risikoen med å få den tilsendt fra en annen kant av landet? Anonymkode: a0a90...e11 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri kjøpt f.eks. en iphone som måtte sendes i posten og forhåndsbetales. Jeg hadde kun kjøpt den om jeg kunne få lagt den i hånden først og undersøkt den, sett at den virker og er like hel etc. \ Anonymkode: a0a90...e11 Finn.no har et nytt tryggere system nå. https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/handle-brukt-helt-trygt-med-vipps-og-helthjem Kjøper mottar pakken og har 24 timer på seg til å se at alt er i orden, så betales pengene ut til selger. Anonymkode: 58a2e...673
Teardrop Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Blitt svindlet på finn.no for mange år siden. Finn.no fraskriver seg ALL ansvar og jeg sto igjen med ødelagt mobil som ikke fungerte og tapte penger.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Finn.no har et nytt tryggere system nå. https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/handle-brukt-helt-trygt-med-vipps-og-helthjem Kjøper mottar pakken og har 24 timer på seg til å se at alt er i orden, så betales pengene ut til selger. Anonymkode: 58a2e...673 Ja, hvis man sender og betaler gjennom Finn.no, så holder de på pengene til du får varen og har sett gjennom det. Hvis det ikke er ok, så kan du stoppe utbetalingen og så vil Finn.no undersøke saken. Anonymkode: 56884...5b1
Diskusjon69 Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 1 hour ago, Teardrop said: Blitt svindlet på finn.no for mange år siden. Finn.no fraskriver seg ALL ansvar og jeg sto igjen med ødelagt mobil som ikke fungerte og tapte penger. Jeg ble svindlet 1 gang for noen år siden på Finn, men da kjøpte jeg noe eldre til en normal pris. Det ble litt arbeid ut av det, men til slutt ble han dømt og jeg fikk (over flere år) sakte men sikkert noen kroner her og der, som staten trakk av hans konto de få gangene han hadde noe å ta. 2
Batteri Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finn.no har et nytt tryggere system nå. https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/handle-brukt-helt-trygt-med-vipps-og-helthjem Kjøper mottar pakken og har 24 timer på seg til å se at alt er i orden, så betales pengene ut til selger. Anonymkode: 58a2e...673 Den store ulempen med denne løsningen er at man MÅ benytte seg av Helthjem/Postnord, som er fullstendig ubrukelige. Hadde Finn vært smarte hadde de også hatt Posten som alternativ. Men - Finn og Helthjem har jo samme eiere, så det er dessverre liten sjans for at de vil bruke konkurrenten. 1
Hr. Aktiv Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Har aldri blitt svindlet. Dog har jeg gjort vendereis ved kjøp av bil. Bilen var ikke i den forfatning som selger gav inntrykk av og han ble stående uten noe salg. 1
Hr. Aktiv Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 Batteri skrev (1 minutt siden): Den store ulempen med denne løsningen er at man MÅ benytte seg av Helthjem/Postnord, som er fullstendig ubrukelige. Hadde Finn vært smarte hadde de også hatt Posten som alternativ. Men - Finn og Helthjem har jo samme eiere, så det er dessverre liten sjans for at de vil bruke konkurrenten. Er du lei av å drive oppsøkende virksomhet etter dine pakker?
Batteri Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Er du lei av å drive oppsøkende virksomhet etter dine pakker? Hæ?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Batteri skrev (22 timer siden): Den store ulempen med denne løsningen er at man MÅ benytte seg av Helthjem/Postnord, som er fullstendig ubrukelige. Hadde Finn vært smarte hadde de også hatt Posten som alternativ. Men - Finn og Helthjem har jo samme eiere, så det er dessverre liten sjans for at de vil bruke konkurrenten. Jepp, Helthjem hverken leverer eller henter her heller. Så den muligheten har jeg ikke, og det gjelder sikkert mange andre også. Anonymkode: 819a1...92a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Ble forsøkt svindlet på Finn, men vedkommende angret seg når jeg tok ham på det så jeg fikk pengene tilbake Anonymkode: 1c61e...b7c
Million Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ble forsøkt svindlet på Finn, men vedkommende angret seg når jeg tok ham på det så jeg fikk pengene tilbake Anonymkode: 1c61e...b7c Og hvordan gikk det til? "Hei, din rakker, du har svindlet meg! Der tok jeg deg på det!" ...svar:"Å ja, huff, du har rett i det. Lei for det, se her, får du pengene tilbake" ..... Hvordan kan man "ta noen på det" og få penger tilbake er mitt spørsmål, når kommunikasjonen sjelden skjer ansikt til ansikt, og bare på sms eller meldingssystemet hos Finn?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 Batteri skrev (På 1.6.2022 den 18.07): Den store ulempen med denne løsningen er at man MÅ benytte seg av Helthjem/Postnord, som er fullstendig ubrukelige. Hadde Finn vært smarte hadde de også hatt Posten som alternativ. Men - Finn og Helthjem har jo samme eiere, så det er dessverre liten sjans for at de vil bruke konkurrenten. For noe sludder. Helthjem er mye bedre enn posten. Leverer små og store pakker på dørmatten i 5. Etasje. Det kam du glemme med posten. De gidder ikke engang sjekke om en pakke passer i postkassen. Late, late postmenn. Anonymkode: 9fc24...6f5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): For noe sludder. Helthjem er mye bedre enn posten. Leverer små og store pakker på dørmatten i 5. Etasje. Det kam du glemme med posten. De gidder ikke engang sjekke om en pakke passer i postkassen. Late, late postmenn. Anonymkode: 9fc24...6f5 Et generelt utsagn basert på n=1 erfaringer, presentert med store emosjoner. Å, Kvinneguiden, never change! Anonymkode: 819a1...92a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): For noe sludder. Helthjem er mye bedre enn posten. Leverer små og store pakker på dørmatten i 5. Etasje. Det kam du glemme med posten. De gidder ikke engang sjekke om en pakke passer i postkassen. Late, late postmenn. Anonymkode: 9fc24...6f5 Noe av problemet med Helthjem er jo nettopp det at de leverer på dørmatten uten at noen må identifisere seg og kvittere for pakken, hvem som helst kan stjele pakken. Dessuten så finnes det nok utro tjenere hos disse budtjenestene, det er veldig enkelt å ta bilde av pakken etter at den er levert på døra for å så ta den med seg igjen. Sjåføren har da bevis for at pakken er levert og det er kunden som blir sittende med problemene. Det kan også forekomme at sjåførene har noen som kjører etter de på leveringsrunden for å plukke opp pakker like etter at de er levert. Budbilsjåfør er et lavterskel yrke og det er veldig lave krav til språkkunnskaper og vandel. Det skulle ikke vært lov å levere pakker uten at noen kvitterer for at pakken er mottatt, da er det mye sikrere å bruke Posten for da kan man stikke innom å hente pakken når det passer. Anonymkode: 5aa9c...3e1 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 On 6/1/2022 at 3:27 PM, AnonymBruker said: Finn.no har et nytt tryggere system nå. https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/handle-brukt-helt-trygt-med-vipps-og-helthjem Kjøper mottar pakken og har 24 timer på seg til å se at alt er i orden, så betales pengene ut til selger. Anonymkode: 58a2e...673 Det er jo bare tryggere for kjøper. Som selger tar jeg alltid betalt på forskudd, aldri hatt noen som er misfornøyd eller klaget på noe som helst. Anonymkode: f48e5...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå