AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har så jævlig vondt. Det har ikke en gang «begynt» enda, altså det kommer ikke blod. Men jeg har så syke smerter og det gir aldri slipp. Har ikke hatt så vondt siden jeg var tenåring og bare hadde mens en gang i halvåret. Det er vel 17 år siden nå. Smertene begynte i går og er veldig sterke i dag. Har tatt paracet og ibux, og har varmeflaske, men det hjelper jo ikke. Det banker helt inn i korsryggen og har kramper langt oppover fra livmoren til magen. Noen som har noe råd? Får ikke gjort noen ting her jeg sitter… Anonymkode: 6d54b...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Vet ikke om du er på jobb eller ei. Men det som fungerer for meg er å legge meg i senga og vente på at smertestillende skal virke. Har du en stram bukse på deg så røsk den av og ta på noe mer behagelig. Prøv å puste dypt og sakte! Jeg kan også få store smerter. Pleier som regel å ta smertestillende når jeg kjenner at smertene er i gang med å øke, så slipper jeg å ligge å vri meg i smerter når det står på som verst. Anonymkode: 94326...9dd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Har ingen umiddelbare råd. Har du krevd å bli utredet for Endometriose? Hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: f9be7...af0
Gjest mariama Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Om du er hjemme: Enten legg deg i sengen og håp på få sove litt. Jeg sovner ofte når de smertestillende begynner å virke. Eller prøv å beveg deg litt rundt om du klarer, gå litt frem og tilbake eller rundt huset. Kan hjelpe litt på ryggen spesielt. Håper det letter raskt!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 Det kan være en cyste som har sprukket. Det er ikke farlig, men kan gjøre grassalt vondt. Jeg er vant med sterke menssmerter, men èn gang fikk jeg tunnelsyn av smerte - det tror jeg var en cyste som sprakk. Anonymkode: 694b3...1f9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #6 Skrevet 1. juni 2022 Paracet hjelper forresten ikke. Du må bruke Naproxen! Naproksen er også bedre enn Ibux. Anonymkode: 694b3...1f9 1
C8H10N4O2 Skrevet 1. juni 2022 #7 Skrevet 1. juni 2022 Skulle du normalt hatt mensen i disse dager? Og er du sikker på at det er en form for menssmerter?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Prøv å varm et håndkle under vann så varmt som du klarer å ha på huden. Ta plastpose på håndkle, legg varmt håndkle på magen!! Det hjelper. Anonymkode: 10482...a26
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Paracet hjelper forresten ikke. Du må bruke Naproxen! Naproksen er også bedre enn Ibux. Anonymkode: 694b3...1f9 Ja enig, og for meg må det tas med en gang jeg kjenner noe smerte. Har det alltid tilgjengelig med meg. Mine verste mensensmerter var så jævlige at jeg besvimte på badet. Så råder deg til å holde senga og prøve å puste godt og slappe av så godt du klarer. Hvis det er mensensmerter så vil det gå over, men det kan være greit å snakke med en lege hvis det gjentar seg. Kan være endometriose, og kan også være en (sannsynligvis ufarlig) cyste. Anonymkode: 7ac47...6a3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #10 Skrevet 1. juni 2022 Du kan også forsøke osteopati behandling (vaginalt). Noen får veldig god effekt av å justere på deler av livmor Anonymkode: d5232...b4c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Naproxen naproxen naproxen!!!! Anonymkode: 5bc61...891
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan også forsøke osteopati behandling (vaginalt). Noen får veldig god effekt av å justere på deler av livmor Anonymkode: d5232...b4c Osteopayi.. hvordan gjør de den behandlingen? Jeg er ikke TS men har hatt menssmerter hele livet. Og kun på venstre side, aldri på høyre.Gynekologer har aldri funnet noen ting. Først da jeg var 47 år sa en gynekolog at hun såg hvorfor jeg hadde menssmerter. Det var pga at livmora låg oppå eggstokken min på venstre side. Å at det var normalt at den gjorde. Er i dag 49 år og fortsatt menssmerter ved mensen. Og hodepine har begynt å melde seg ved mensen. Anonymkode: 2dbcc...ea8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 Kanskje ringe Legevakta og hør med dem hva du bør gjøre! Anonymkode: 22280...941
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 Kan du være gravid? Tenker på risiko for om du har fått svangerskap utenfor livmor. Ville kontaktet lege når du har unormale smerter. Anonymkode: 41e77...2dc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan også forsøke osteopati behandling (vaginalt). Noen får veldig god effekt av å justere på deler av livmor Anonymkode: d5232...b4c Livmoren kan ikke "justeres".. Den er plassert der den er. Dette er kvakksalveri. Anonymkode: 41e77...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå