Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det kunne være fint med en tråd som gjengir artikler og dommer hvor kvinnen har anmeldt - for så å bli dømt for falsk forklaring siden det er så mange som bestrider at dette er et samfunnsproblem. 

Første sak ut er om en 26 år gammel kvinne som anmeldte sin eksmann for voldtektsforsøk. Mannen blir selvfølgelig arrestert, men under etterforskningen kommer det frem at de har en samværsstrid. Kvinnen erkjenner etter hvert at hun anmeldte han for hun ønsket ikke at mannen skulle få samvær med barnet. 

7 måneder fengsel for falsk anklage om voldtekt for å hindre far samvær med barnet

Dommen ble avsagt 17.03.21 Dommen i sin helhet på lovdata

Anonymkode: 61705...f24

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

#BeliveAllWomen startet bra, men har utviklet seg til noe tullete, og aktivister som har begge føttene sine planten i den har en stor rolle for å ha ødelagt det for de som faktisk trenger å bli hørt.

Samme med #Bodypositivity, som handlet om de som er født deformerte eller amputert, men er blitt overtatt av de som ikke eier disiplin i livet sitt.

#transwomaniswoman #blacklivesmatter osv, egentlig alt som har en hashtag i starten er bare en degenerering av viktige temaer, fordi hashtagger sprer seg lett men aldri dypt.

Endret av umAxa
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Siste ut i #BeliveAllWoman  - kanskje den som får alle feminister til å se rødt. 

Johnny Depp går seirende ut

Amber Heard går hardt ut i media og anklager Johnny Depp for vold. Juryen, etter en 6 uker lang rettsak dømmer Heard for falske anklager. 

Johnny vinner og blir tilkjent 15 millioner dollar. Amber blir tilkjent 2 millioner dollar. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 21.41):

Siste ut i #BeliveAllWoman  - kanskje den som får alle feminister til å se rødt. 

Johnny Depp går seirende ut

Amber Heard går hardt ut i media og anklager Johnny Depp for vold. Juryen, etter en 6 uker lang rettsak dømmer Heard for falske anklager. 

Johnny vinner og blir tilkjent 15 millioner dollar. Amber blir tilkjent 2 millioner dollar. 

Tror dere menn at de fleste kvinner lyver om overgrep?

Anonymkode: feeef...520

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har skjedd meg, en jente påsto at jeg prøvde og voldta henne når jeg aldri gjorde det. Så det er nok ikke umulig at det skjer oftere en man tror.

Anonymkode: 08dea...cbd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger det å være de fleste? Om bare 0.1% av kvinner gjør det i løpet av livet sitt, så er det et stort problem. Det er så ekstremt destruktivt.

Anonymkode: c5a2d...b1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har skjedd meg, en jente påsto at jeg prøvde og voldta henne når jeg aldri gjorde det. Så det er nok ikke umulig at det skjer oftere en man tror.

Anonymkode: 08dea...cbd

Jeg har selv opplevd overgrep men anmeldte det ikke. Etter å opplevd noe så vondt var det siste jeg ville var å ikke bli trodd. Så jeg healet på egenhånd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trenger det å være de fleste? Om bare 0.1% av kvinner gjør det i løpet av livet sitt, så er det et stort problem. Det er så ekstremt destruktivt.

Ja er ekstremt stygt å gi falske anklagelser for sånt kan ødelegge livet til en mann.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja er ekstremt stygt å gi falske anklagelser for sånt kan ødelegge livet til en mann.

Er ekstremt stygt å ikke bli trodd heller, personlig ble jeg ikke trodd da jeg ble voldtatt pga manglende visuelle bevis. Det ble ord mot ord, så saken ble henlagt. Etter flere år i terapi har jeg blitt kjent med kvinner i lignende situasjoner, hvor dem anmelder saker det svært sjeldent blir gjort noe med.. de aller fleste slike saker blir henlagt pga mangel på bevis, noe som er forferdelig for en ung jente eller voksne kvinner (og menn naturligvis) og oppleve etter en så traumatisk opplevelse. For meg var det nesten vondere enn overgrepet. Vil si mitt liv ble også ødelagt, men mannen som utførte hendelsen lever sitt beste liv som en fri mann og har trolig gjort det samme med fler. og jeg vil tørre å påstå at det er LANGT fler som ikke blir trodd enn det er kvinner/menn som lyver om overgrep/vold/voldtekt o.l..

Anonymkode: ad8ce...8a5

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Bilder er ikke nok til å tro kvinner. Vitner er ikke nok. Lydklipp og video er ikke nok. At han innrømmer det er ikke nok.
Håper alle kvinner som har gjort narr av Amber Heard, Evan Rachel Wood, Kesha osv, vet at det de har sagt offentlig, VIL bli bruk mot dem når det skjer med dem. Å skrive at du ikke tror på en kvinne fordi hun gråter, er dramatisk, ikke dramatisk nok, helt klart har redigert bilder, og når du lager videoer av "hvordan sminke på seg blåmerker" osv, er bevis mot deg når din mann er voldelig mot deg. Han kan nå saksøke deg. Du har lagt ut alt bevis selv. At du slåss for poeng hos menn nå, kommer til å bli brukt mot deg når det er din tur. Du roper også ut mot verden at nettopp du er ett enkelt offer ingen kommer til å tro på. 

Anonymkode: 43179...3f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det trenger i alle fall være mer en 0.1% da det er langt flere kvinner enn det som har vært utsatt for grenseoverskridende oppførsel fra menn som aldri sier noe om hva de er blitt utsatt for. 

Anonymkode: 55d78...f9b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trenger i alle fall være mer en 0.1% da det er langt flere kvinner enn det som har vært utsatt for grenseoverskridende oppførsel fra menn som aldri sier noe om hva de er blitt utsatt for. 

Anonymkode: 55d78...f9b

Masse skummel statistikk her 
https://wearawhitefeather.wordpress.com/survivors/rape-culture-statistics/

1 in 3 (33%) women are survivors of sexual violence or intimate partner violence
1 in 3 (30-35%) of men would rape if they knew they’d get away with it.

91% of victims of rape/sexual assault are female and 9% are male. (Source)

98% of reported rapes are true, only 2% are false ( og false her betyr ikke alltid at det ikke skjedde, som regel at offeret trekker seg etter press) 
https://wearawhitefeather.wordpress.com/accountability/the-great-derailers/1-false-accusations/
https://the-orbit.net/almostdiamonds/2013/08/23/i-am-a-false-rape-allegation-statistic/

Anonymkode: 43179...3f3

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skjer det at folk gir bort tingene sine, angrer og så anmelder for tyveri?

Sikkert akkurat like utbredt som falsk anmeldelse av voldtekt og ikke noe som bør kreve stor oppmerksomhet i samfunnet. 

Det at omtrent alle kvinner har negative opplevelser med menn, enten trakassering, overgrep og/eller voldtekt er et MYE større problem for samfunnet. Det at nesten ingen anmelder og at de som gjør det anbefaler andre å la vær er også helt katastrofalt.

Ville aldri anmeldt selv så skjønner dem godt.

Anonymkode: 853b9...6c5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fint med en slik tråd? Det er jo et mye større problem at kvinner ikke blir trodd. 

Anonymkode: 87942...7dd

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg anmeldte aldri eller spredte ordet om voldteksforsøket jeg ble utsatt for. Om jeg gjorde ville nok mannen hardnakket påstått, kanskje til og med selv trodd på, at jeg kom med falske anklagelser. Voldteksmenn er fulle av unnskyldninger og fornektelse. Tanken går til Cissi Wallin som ble dømt for æreskrengelse i Sverige. La oss håpe dette ikke blir et utbredt fenomen.

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en slik tråd som dette er kvinnefiendtlig. Som andre her skriver, det omvendte er et mye større problem. Jeg kjenner mange kvinner som har vært utsatt for vold, voldtekt og overgrep, men kun et par som våget å anmelde og resultatet var bare hets og henleggelse. 

Jeg kjenner tre menn som hevder seg uskyldig anklaget for voldtekt, men alle er skyldige, og det kan bevises enten ved vitne, foto eller teknisk bevis. Likevel henlagt. 

Jeg kjenner to menn som har mishandlet samboerne/konene sine. De nekter for det, men igjen, det er ingen tvil. 

Når det gjelder Heard/Depp så framstår Depp som en person med tydelige narsisstiske trekk - innrømmer ikke egne feil, framstår ufeilbarlig for andre, dyrker oppmerksomheten han får og bruker den til å tjene penger og få enda mer berømmelse, ønsker å kringkaste rettssaken på tv (!), dramatiske trekk (vil ikke se på eksen), mangel på empati (tillater fansen å komme med hets og drapstrusler, han kunne ha stanset det med ett eneste ord!), bortforklarer stygge tekstmeldinger og det han har gjort med dårlig oppvekst eller humor. 

Så nei. Jeg synes ikke vi trenger en slik tråd. Det vi trenger er heller tråder om kvinner som har våget å anmelde og der gjerningspersonen har blitt dømt. Jeg tror det er mange kvinner som kommer til å tenke seg om tusen ganger ekstra før de anmelder nå. 

Anonymkode: 247f8...f90

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fint med en slik tråd? Det er jo et mye større problem at kvinner ikke blir trodd. 

Anonymkode: 87942...7dd

Så din logikk er at siden det er mange kvinner som opplever å ikke bli trodd i slike saker, så skal vi drite i at en del kvinner bruker falske anmeldelser mot menn som et makabert maktgrep? Det blir det samme som å si at vi trenger ikke debatt og tråder om vold og voldtekt siden drap er verre. 

Dersom seksuelle overgrep og vold er noe det verste en person kan oppleve, så er å bli falskt anmeldt for det noe av det verste som kan skje.

For øvrig er det tre former for vold man kategoriserer. Seksuell vold, fysisk vold og trusler om vold. Menn er overrepresentert i 2 av de 3 kategoriene, hva mener du om det?

Anonymkode: cc8b9...26c

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når det gjelder Heard/Depp så framstår Depp som en person med tydelige narsisstiske trekk - innrømmer ikke egne feil, framstår ufeilbarlig for andre, dyrker oppmerksomheten han får og bruker den til å tjene penger og få enda mer berømmelse, ønsker å kringkaste rettssaken på tv (!), dramatiske trekk (vil ikke se på eksen), mangel på empati (tillater fansen å komme med hets og drapstrusler, han kunne ha stanset det med ett eneste ord!)

Jeg hadde tenkt å svare det ordentlig og seriøst på det du skrev, men når jeg ser hva du skriver her, så er du ikke verdt det. Enhver oppegående person skjønner at om man ser på Depp som problemet i forholdet Depp/Heard, så er man enten stokk dum eller man hater menn. Uansett kategori du er i, så er du enten bitter eller et troll. 

Anonymkode: cc8b9...26c

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor ofte skjer det at folk gir bort tingene sine, angrer og så anmelder for tyveri?

Sikkert akkurat like utbredt som falsk anmeldelse av voldtekt og ikke noe som bør kreve stor oppmerksomhet i samfunnet.

Gratulerer, du er nå tatt opp i klubben av kvinner som hater menn. Du er herved likestilt med menn som hater kvinner, eller folk som hater andre på grunn av hudfarge. Ditt tankegods gjør at vi trygt kan kategorisere deg som (kjønns-)fascist. Ditt ideologiske tankegods har nå klare paralleller med Hitler, Mussolini og lignende. Du viser nå klare tegn på at du har blitt radikalisert.

Å latterliggjøre og bagatellisere mannlige problemstillinger fører deg rett inn i samme klubb som de menn som synes kvinner som blir voldtatt får skylde seg selv om de ble med noen hjem eller gikk lettkledt. 

Hvordan føles det å være likesinnet med den gruppen?

Anonymkode: 408d4...095

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Uansett kategori du er i, så er du enten bitter eller et troll. 

Vel, det er ikke jeg som tyr til personangrep her, så får du i grunnen bare mene hva du vil. 

Anonymkode: 247f8...f90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...