AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Jobber i et yrke jeg ikke trives så godt i, og drømmer om å jobbe med å skrive artikler på norsk og engelsk fra vitenskapens verden. Ser liksom for meg at jeg leser tunge vitenskapelige artikler og intervjuer forskere, og skriver mer lettleste, illustrerte artikler om temaet til magasiner og frilans, eller i samarbeid med forskerne. Har en bachelorgrad fra før og et årsstudium med gode karakterer, men lurer på hva jeg bør studere for å kunne jobbe fram mot drømmen min? Ser for meg at det kan ta noen år, jeg skal ikke slutte i jobben min på dagen men jeg lurer på hvordan jeg kan gå fram Hvis noen har innspill eller ideer blir jeg takknemlig. Anonymkode: adf45...422
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Journalistikk eller kommunikasjon. Mange universiteter og forskningsinstitusjoner har ansatt kommunikasjonsrådgivere som kan skrive for egne nettsider, forskning.no og pressemeldinger. Anonymkode: f43b7...d8c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Nytter ikke med mer utdannelse hvis du ikke skriver. Viktigste er å skrive, skrive, skrive, og publisere et sted, feks på en blogg. For å kunne forenkle ting må du også kunne fagfeltene du ønsker å skrive om veldig godt, og holde deg oppdatert. Dette er et typisk eksempel på felt hvor hva du gjør (skriver bra) er mye viktigere enn hva du har gjort (studert). Et eksempel er bloggen til Tjomlid Saksynt. Anonymkode: a2c86...deb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå