Gå til innhold

Brede bein å sko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere så brei bein at de nesten ikke passer skoene på butikken eller må ta større pga breie ben? Har du funnet noen sko du liker i såfall hvilken?  Å hvor kjøper man dem ? 

Anonymkode: 942ae...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del løpesko (joggesko) kommer jo i "wide" utgave, f eks mange modeller fra Hoka og sikkert andre merker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper hos zalando om jeg skal ha noen sko som er litt "finere", joggesko/sneakers finner jeg ofte som passer på sport outlet, en sjelden gang på eurosko. 

Anonymkode: 8900e...e9c

Skrevet

Jeg kjøper joggesko fra Altra. De har fotform, ikke tåspissform. På jobb bruker jeg camper peu cami.
utover det bruker jeg barfotsko.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange av de skoene der ser ikke brede ut overhode..

Anonymkode: 3bac4...e09

Jeg har brede plattføtter og kan av erfaring si at Even&Odd, Anna Field og Skechers (som er vist på siden du referer til) et bredere enn vanlige sko. Jeg har kun pensko fra Anna Field, noe annet får jeg ikke på.

Adidas er også brede. Nike er generell smal. 

Anonymkode: bb03a...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i Hoka. Har hallux valgus på begge bena, og synes at disse skoene har holdt mye lenger enn sko jeg har hatt tidligere. Og de er skikkelig komfortable!

Anonymkode: 201d2...500

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så brede ben men trenger mye rom pga nevromer. Skecher sine brede fungerer greit på meg, om jeg får en modell som henger på. 

Happy walking er jeg også fornøyd med, men det er ikke modeller alle liker. De jeg har har jeg kjøpt på myfeet, men mine er utsolgt nå. Ser de har andre brede eller ekstra brede - Damesko hos Myfeet.no

Anonymkode: 75034...a3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig glad i Hoka. Har hallux valgus på begge bena, og synes at disse skoene har holdt mye lenger enn sko jeg har hatt tidligere. Og de er skikkelig komfortable!

Anonymkode: 201d2...500

Jeg bruker også Hoka (hallux valgus og bred plattfot), men må da bruke de som er wide fit. De vanlige blir for smale.

Anonymkode: bb03a...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Har selv litt brede føtter/ vrist,  men har funnet et par favorittmerker.. De er bl.a Hoka... Ellers er det Rieker( masse utvalg, og meget behagelig som regel..), Ara, og Ecco... Nordiske merker er også ofte litt bredere enn " sydlandske " har jeg funnet ut!🙂

Anonymkode: 5b0ce...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve om du finner brede Klaveness-sko. Ellers finnes det et utvalg av spesialsko hos ortopedifirmaene som lager såler til plattfot

Anonymkode: 86f21...b84

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mange av de skoene der ser ikke brede ut overhode..

Nei, det framkommer nok ikke så godt på bilder, men i likhet med AB#7 har jeg erfart at wide fit fra f.eks. Anna Field og Even & Odd er bredere enn sko med vanlig passform. Jeg har også hallux valgus og må derfor ha ekstra bredde i pumps og ballerinasko :) 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (4 timer siden):

Nei, det framkommer nok ikke så godt på bilder, men i likhet med AB#7 har jeg erfart at wide fit fra f.eks. Anna Field og Even & Odd er bredere enn sko med vanlig passform. Jeg har også hallux valgus og må derfor ha ekstra bredde i pumps og ballerinasko :) 

Okey, så bra. :) Jeg har og vanskelig for å finne sko pga brede bein og hallux valgus. Bruker mest joggesko i tøystoff, og ikke noe som strammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...