AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #21 Del Skrevet 2. juni 2022 Min lagde slålyd, men det kom fra undersiden, altså undertrådkammeret. Da måtte jeg olje rundingen som undertråden bor i. Du finner nye hjelp på youtube, eller å Google problemet. Men når du sier lyden kommer fra oppe i maskinen, med nålen, så tenker jeg de andre som har svart er inne på noe. Kanskje du ikke har stilt maskinen inn på riktig "trykk" i henhold til stoffet? Altså at foten ikke klemmer riktig i forhold til stoffet slik at det blir skjevt og nålen utsettes for press? Kan også høres ut som at du ikke har tredd maskinen riktig? Hvis det er tråden som holder igjen nålen. Anonymkode: e7288...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentepå30 Skrevet 2. juni 2022 #22 Del Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har sydd i åresvis og ikke hatt sånt problem før. Men veldig mye annet. Har reparet mine egne maskiner også. Så eneste jeg kan tenke meg er da at du ikke setter nålen langt nok opp i sporet. Du kan feks bruke tuppen på en skrutrekker og etter dytte på nål spissen så du er sikker på den er helt oppi. Slet på en maskin at tråden gikk ikk i drivverket inne i maskinen. Du hører om maskinen gpr tungt når du syr, så syr du så tykt, bør du evnt vurdere maskin som tåler bedre tykkere maskiner. Også kan du fint smøre maskinen før du setter igang, da du syr såpass mye. Det kan også være at du drar i stoffet nor du syr, da bøyer nåla seg litt og treffer sting plata. Så det kan jo være en grunn. Du må la maskinen jobbe selv. Ergo bør du bytte nål, om du har dratt nåla på sting platen, fordi nåla blir da bøyd og går ikke riktig og det kan raskt skje på nytt. Da kan også låsinfer i drivverket skje. Tips. Ta tak foran å bak om det er vanskelig. Hold stoffet i ro. Og følg farten til maskinen Anonymkode: 9f1fe...dbd Var innom butikken jeg kjøpte den i idag og da fungerte den selvsagt😅 Hun mente det var en feil på mekanismen som bytter mellom spoling av undertråd og sying. Hun så meg tre maskinen og bytte nål og det var helt riktig - har lært det der fra før også. Fikk også skryt for ren maskin inni. MEN hjemme oppstod problemet på nytt etter bare få minutter. Å klikke den lille pinnen som bytter mellom spoling og sying får den i gang igjen, men må gjøre det hver gang jeg starter ny søm. Så må ta den tilbake igjen - hun sa jeg skulle gjøre det hvis det skjedde for da er det noe inni maskinen😞 Skjønner ikke hvordan jeg får dette til! Drar ikke i stoffet og syr som skrevet over ikke i tjukke stoffer heller, eller for mange lag. Vet at denne maskinen skal tåle mye tjukkere stoffer enn jeg har sydd i så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #23 Del Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg bytter kun nål når den brekker, aldri hørt om noe annet. Anonymkode: 32392...bf0 Neivel, men ekspertene sier at det er viktig å bytte nål ofte! De blir sløve og kan ødelegge når de blir for gamle… Anonymkode: db834...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå