Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde en feil i går.

La barnet til å sove. Han sov hele natten som normalt. Sendte han til bhg som vanlig men etter en time ringer bhg og sier at barnet ditt virker litt slapp og stille. Han er ikke aktiv i dag. Og han har sagt at han kastet opp i senga si i natt...noe jeg ikke visste om😳😳😳 da var hun fra bhg litt streng i stemmen og sa at dette er smittsomt og barnet skal holdes hjemme i 48 timer!!! Og at dette er noe alle vet. 

Jeg sa at ja jeg er klar over 48 timers regelen men jeg visste ikke om oppkast. Jeg så noe hvitt i sengen hans imorges men trodde det er snørr fordi han var forkjølet også itillegg.

Jeg er hjemme på permisjon med babyen så jeg har ikke noe problem med å holde han hjemme. Trenger ikke å ta fri fra jobben eller noe sånt

Hva hadde du som bhg ansatt tenkt om en slik mor?

Anonymkode: ddeb7...8f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med barnehagen...det kan vøre at din barn bare hadde fått opp litt slim...om barnet hadde kastet opp i sengen ville du jo luktet det å sett det.

Jeg har jobbet i barnehage og jeg hørte ofte barn at de fortalte at de hadde kastet opp...selv om de ikke hadde det...eller at de hadde kastet opp 2 uker siden...eller at de hadde hostet så mye at noe hadde kommet opp.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjorde en feil i går.

La barnet til å sove. Han sov hele natten som normalt. Sendte han til bhg som vanlig men etter en time ringer bhg og sier at barnet ditt virker litt slapp og stille. Han er ikke aktiv i dag. Og han har sagt at han kastet opp i senga si i natt...noe jeg ikke visste om😳😳😳 da var hun fra bhg litt streng i stemmen og sa at dette er smittsomt og barnet skal holdes hjemme i 48 timer!!! Og at dette er noe alle vet. 

Jeg sa at ja jeg er klar over 48 timers regelen men jeg visste ikke om oppkast. Jeg så noe hvitt i sengen hans imorges men trodde det er snørr fordi han var forkjølet også itillegg.

Jeg er hjemme på permisjon med babyen så jeg har ikke noe problem med å holde han hjemme. Trenger ikke å ta fri fra jobben eller noe sånt

Hva hadde du som bhg ansatt tenkt om en slik mor?

Du kjenner vel lukten av oppkast på barnet vel? synes du skulle vært mer oppmerksom, forstår barnehagens reaksjon... Men vi alle kan vel være stressa på morgenen 😬

Anonymkode: e214f...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg sende melding i mykid for å si unnskyld?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at alle kan gjøre feil. 

Anonymkode: 63cdc...c69

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var så lite oppkast at du ikke merket det, skjønner jeg godt at du sendte i bhg. Jeg synes som regel det lukter i hele rommet og må luftes GODT etter at barna har kastet opp! 

De ansatte i bhg har egentlig ingenting de skulle sagt, om du hadde visst om det hadde du jo selvfølgelig holdt barnet ditt hjemme. Og som en over sier, barn kan huske ting som skjedde for lenge siden, men si «i natt» eller «i går». Mine barn har fortalt meg at de spydde i går, at de var på kino i dag, at de var på hytta i dag osv. når jeg vet det ikke stemmer😅

Anonymkode: a2ee2...b2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men gutten din har da ikke kastet opp? Litt hvitt i sengen på småforkjølet barn er nok slim/snørr han har hostet opp etter å ha ligget, men siden han ikke skjønner det så kaller han det å kaste opp. Du får bare si til barnehagen at han har faktisk ikke kastet opp. 

Anonymkode: 9aa27...5fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Burde jeg sende melding i mykid for å si unnskyld?

nei hvorfor det? Jeg reagerer ikke på at de ringer og sier du må hente, men jeg reagerer på at det virker som om du fikk "en sjennepreken" for det er ikke OK. De må gjerne ta en dialog men da får de ta den på en grei måte. Dessuten, en unge kan si mye rart, det er grei regel å sjekke med foreldrene på en åpen og spørrende måte først. Ikke dra regla om "48 timers" på den måten du beskriver det TS. 
Jeg ville nok tatt en prat når jeg hentet, si at du ikke oppfattet noen tegn på oppkast, at du virkelig ikke hadde sent barnet i bhg om du visste det og at du ble overrasket over tonen i samtalen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for en ekkel tone av hun ansatte!😳

Du visste ikke at ungen hadde kastet opp engang(hvis det faktisk var oppkast), så du har jo ikke gjort noe feil. Det er sånn som kan skje, ikke tenk på det! :) 

Anonymkode: 99f7f...b8f

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre mange foreldre som propper i ungen Paracet og sender de av gårde i barnehagen når de er dårlige, og det gjør nok at flere bhg ansatte blir litt mistenksomme. Ikke ta det til deg så du blir såret, bare vær ærlig og si akkurat det du skriver her: du så noe hvitt i sengen og trodde det var litt snørr, var ikke klar over noe oppkast.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungen din har jo ikke kasta opp?? Oppkast er ikke bare litt hvitt... 

Anonymkode: c6b4e...95c

Skrevet

her tror jeg de ansatte tar det barnet sier bokstavelig. Oppkast kan like godt være kastet opp slim eller vann (fordi drakk for mye for fort) sett ut fra barnets vinkling. Hadde det vært oppkast så hadde man både sett og luktet det.

• Liker 1
Skrevet

Noe hvitt i sengen? Hvis det faktisk var oppkast ville du sett det når du sjekket etter. Vil heller tro at det enten er snørr eller at barnet kan ha hostet opp noe slim, hatt litt oppgulp av ulik årsak eller noe. Barn vet jo ikke forskjell på det og oppkast. Så har en brekt seg litt av en host feks så vil barn gjerne forbinde det med å kaste opp og kalle det for det. Eller for den del følt seg kvalm uten å sette ordet kvalme på det. Men siden barnet følte seg dårlig nå i barnehagen så er det kanskje noe på gang. Synes likevel det er litt spesielt at barnehagen ikke er mer ydmyk når de snakker med deg. Barn sier jo mye rart. Så de kunne informert om at barnet virker sykt, hva barnet har sagt og spørre om du vet noe om det. Og da tatt det derfra. Enn å anklage deg for å levere smittsomt barn med vilje. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...