AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Jobber med å få inn fleire faste måltider for babyen min på 6 mnd. Grøt går ned på høgkant, ellers er det litt varierande kor godt han liker ting. Sviskemos har blitt ein slager, og gulerot og potetmos også. Men eg føler meg litt tom for inspirasjon på måltider ellers. Vi prøver med litt brødskiver og andre ting med fastere konsistens, men foreløpig blir det mest hosting og harking av det. Kva pålegg får deres baby? Greie middager/lunsjer som kan lagast og evt frysast? Ting som er praktiske å ha med i stellebag? Alle tips tas imot her! Anonymkode: f3019...1b5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Jeg lånte ei bok på biblioteket av Ida Gran-Jansen, Barnemat Helt Enkelt. Starta med noen av oppskriftene der og frøs ned porsjoner. Etter hvert var det lettere å finne på selv. Anonymkode: e2ad1...f10
GulSitron Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Da mitt barn var 6mnd fikk han brød med leverpostei, brød med most banan etc (var litt redd for å gi brød med leverpostei fordi folk hyler så høyt om at barna ikke skal ha for mye salt, og jeg synes leverpostei er ganske salt.) I grøten hans blanda jeg inn smoothie for å variere litt i smak. (Typ de fra ella’s kitchen) Middagsglass (evt lage hjemmelaga mat uten tilsatt salt, som du blender til helt glatt konsistens) Min elsker mat, bortsett fra poteter, eller grønnsaker som ikke er most og rørt inn i saus. 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå