AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Noen som har fått innvilget det? Jeg er ikke gravid ennå, men har en enorm fødselsangst etter en traumatisk første fødsel. Skadene etter første fødsel plager meg ennå, barnet er fire år. Jeg ønsker meg et barn til, men fødselsangsten holder meg tilbake fra å prøve. Nå er eldste blitt så stor og jeg ønsker jo helst ikke større aldersforskjell mellom barna - så jeg har innsett at et planlagt keisersnitt nok blir eneste mulighet for meg å få et barn til. Takler ikke tanken på en ny vaginal fødsel, blir svett, svimmel og uvel bare av tanken… Noen som vet om det går greit å få innvilget dette på Stord? Eller er de vanskelige på sånt der? Forrige fødsel var ved et annet sykehus (vi har flyttet), så har ingen erfaring med Stord i det hele tatt. Anonymkode: 661d4...dd2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Jeg ville gjort et forsøk. Allier deg med fastlege og jordmor på Helsestasjonen. Kan du få psykolog eller psykiater til å dokumentere posttraumatisk stress knyttet til fødsel er det enda bedre. Om du får avslag står du fritt til å søke planlagt ks ved et annet sykehus. Selv fikk jeg det innvilget på KK i Bergen. Reiste til Voss sjukehus og tok ks der. Det gikk veldig fint. Masse lykke til, dette ordner seg. Anonymkode: ed9b3...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå