Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt flere si at det kan bli en oppblomstring av apekopper etter Pride. 
jeg skal selv delta i pride flere steder, og noen sier de da ikke vil møte meg etterpå. 

Bør jeg la være å dra på Pride?

Vet det ikke er så alvorlig og dødelig eller mye smitte her til lands enda, men som sagt så har jeg hørt det fra flere nå at de ikke skal delta eller at de ikke vil møte noen som deltar pga apekopper frykt

Anonymkode: 8cc7b...281

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man først er så tafatt at man feirer pride så tenker jeg at apekopper ikke burde være en bekymring. 

Anonymkode: 283a0...ef8

• Liker 10
Skrevet

Regner med at Karl Johan er stappfull med mennesker i helgene...kan bli oppblomstring eller smittet der å...

Hvorfor skulle det bli mer oppblomstring etter pride

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Regner med at Karl Johan er stappfull med mennesker i helgene...kan bli oppblomstring eller smittet der å...

Hvorfor skulle det bli mer oppblomstring etter pride

Flere homser på Pride vel.

Anonymkode: c8522...47f

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

He he tror du alle homser går rundt med apekopper 🤣🤣 det er ikkede som har smitten. Du kan bli smittet av på rema 1000 av at Kari på 50 hoster på deg

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sofakona skrev (3 minutter siden):

He he tror du alle homser går rundt med apekopper 🤣🤣 det er ikkede som har smitten. Du kan bli smittet av på rema 1000 av at Kari på 50 hoster på deg

https://www.google.com/search?q=apekopper+homofile&oq=apekopper+homofile&aqs=chrome..69i57j33i160.4849j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ikke fyll rommet med elefanter, det er faktisk homofile som står for mesteparten av apekoppspredingen. Det må gå an å si uten at noen skal bli såret for det, og ikke skylde på Kari (50) for å unngå krenkelser.

(og det var vel ingen som sa alle homser)

Endret av mingus
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når man først er så tafatt at man feirer pride så tenker jeg at apekopper ikke burde være en bekymring. 

Anonymkode: 283a0...ef8

Hvorfor er man tafatt hvis man feirer Pride? 

• Liker 4
Skrevet

Er apekopper den nye AIDS? Elsker en god unnskyldning til å marginalisere homofile menn. Let's goooo! 

• Liker 3
Skrevet

Men smitten skjer mest sannsynlig gjennom nær fysisk kontakt med en som har apekopper, og den kan ramme alle, understreker organisasjonen.

Så ja dette begynte på et sted der apekopper fantes..og det var masse folk som hadde sex og dermed spredde smitten seg.

Dette kunne skjedd om dette var en swingers klubb...så dette har ikke noe med homser å gjøre..mbare at folk hadde nærkontakt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Og du tror at det ikke finnes homser over 50..så selv om de har fått vaksine sp er det farlig...

Tips.. hold deg hjemme... bedre for oss andre

Men i alle dager 🤣 

Anonymkode: 13326...f87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Sofakona said:

Og du tror at det ikke finnes homser over 50..så selv om de har fått vaksine sp er det farlig...

Tips.. hold deg hjemme... bedre for oss andre

Nå var det Kari på 50 som var eksemplet, ikke kristoffer

Anonymkode: 1b246...deb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt flere si at det kan bli en oppblomstring av apekopper etter Pride. 
jeg skal selv delta i pride flere steder, og noen sier de da ikke vil møte meg etterpå. 

Bør jeg la være å dra på Pride?

Vet det ikke er så alvorlig og dødelig eller mye smitte her til lands enda, men som sagt så har jeg hørt det fra flere nå at de ikke skal delta eller at de ikke vil møte noen som deltar pga apekopper frykt

Anonymkode: 8cc7b...281

Med mindre du har tenkt å knulle noen mens du deltar på Pride, bør du isåfall bruke kondom.

Jeg ser de nevner at man kan smittes ved dråpesmitte, men da sier de også:

Sitat

For at man skal smittes via dråper kreves det langvarig nærkontakt (flere timer) ansikt-til-ansikt

Kilde: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/apekopper/sporsmal-og-svar-om-apekopper/

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

🤣🤣🤣🤣

Tror ikke det er noe vi trenger bekymre oss for nei. Hverken fra pride eller andre arrangementer.  Er nok bare enda en storm i vannglass dette. Fatter ikke at folk biter så lett på nå etter koronaen.

Endret av Villfisker
AnonymBruker
Skrevet

Nå handler vel pride mest om transsesksuelle i 2022, det er disse som fortjener mest oppmerksomhet da de har det mye verre enn folk som liker samme legning. Tror ikke vi skal la apekopper stjele fokus fra deres sak.

Anonymkode: 9c85f...f5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå handler vel pride mest om transsesksuelle i 2022, det er disse som fortjener mest oppmerksomhet da de har det mye verre enn folk som liker samme legning. Tror ikke vi skal la apekopper stjele fokus fra deres sak.

Anonymkode: 9c85f...f5f

De har det da ikke noe værre enn andre, alle problemene skaper de selv med å angripe alle andre.

Anonymkode: a7c82...20d

• Liker 2
Skrevet
mingus skrev (10 timer siden):

https://www.google.com/search?q=apekopper+homofile&oq=apekopper+homofile&aqs=chrome..69i57j33i160.4849j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ikke fyll rommet med elefanter, det er faktisk homofile som står for mesteparten av apekoppspredingen. Det må gå an å si uten at noen skal bli såret for det, og ikke skylde på Kari (50) for å unngå krenkelser.

(og det var vel ingen som sa alle homser)

men det er ji nest seksuelt overførbart. Er dråpesmitte og ja men tror det smitter slik i mindre grad. Er vel en grunn til at smitten skjer mellom menn som gar sex med menn. Og de driver jo ikke og har seg i pride paraden

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Gitt at det i denne sammenhengen samles flere i gruppen som slik jeg forstår det er mest utsatt virker det ikke helt usannsynlig at en vil se smitte i forbindelse med det. Samtidig virker det å være veldig få tilfeller, så jeg vil tro det blir veldig tilfeldig. Det forutsetter tross alt at noen som er smittet deltar, som ikke trenger være tilfelle, og smitten videre fra noen veldig få personer vil forhåpentligvis være begrenset. 

Endret av herzeleid
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av tekst, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...