Gå til innhold

Spørsmål om legging mat til dere som har rundt 2 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når legger dere babyen for natten?

Er det gråting ved legging evt i løpet av natten eller står dere kun opp for amming/mating? Antall ganger?

Er barnet rolig og sovner igjen? 

Anonymkode: 6484a...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved 2mnd så tror jeg vi la oss sånn 23ish? Da sov hun ofte på kvelden i stua med oss også la i sprinkelseng på vårt rom da vi gikk og la oss. Våknet ganske mange ganger om natta og fikk pupp.

Tror hun var over 3mnd da vi begynte med leggetid.

Anonymkode: 0ea6e...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte å legge vår i senga si for natta ved ca. 5 uker. Han sov uansett, så vi tenkte det var like greit å la han sove i senga si om kvelden for å bli vandt med leggetid senere. Soverommet er vegg i vegg med stua, så det var like langt å gå fra sofaen til der han sov på kvelden (lekegrind med babynest) og til senga hans. Vi tok kveldsstell (bade eller klutvask, ny bleie, pysj og mat) og la han der i 19-tida, og så gikk vi inn og matet når han våknet for å spise frem til vi la oss. Han våknet bare for å spise. Frem til ca. 3 måneder spiste han hver 3-4 time i løpet av natta. Hendte han våknet litt gjennom natta fordi sutten ikke var i munnen lengre, men sovnet tvert så fort sutten var på plass.

Anonymkode: 06182...bdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg samtidig med meg i 23-tiden. Ammer stort sett i søvn, sovner sjelden av seg selv i bedside-criben.

Står ikke opp for amming om natta, ammer liggende i senga(er så trøtt at jeg er redd for å sovne om jeg ammer sittende). Jeg får ikke til å amme skikkelig når vi bruker bedside-criben, så vi ender opp med å samsove i løpet av natta, da sover vi best også har jeg funnet ut. Har også forsøkt å flytte over etter amming, men det bare våkner han av. Våken for mat ca hver 3. time, lite våken/urolig utenom det

Anonymkode: bfd73...7ad

Skrevet

På den tiden våknet baby mange ganger om natta og var utrøstelig. Ammet vel stort sett tre-fire ganger hver natt, og baby var mye urolig. Brukte gjerne en halvime på å spise, og deretter en time på å sovne etter amming, gråt og måtte bysses og bæres. Fikk ikke til å amme liggende, så jeg måtte sitte, og deretter tråkke rundløypa i stua med baby på armen, om og om og om igjen. Når baby endelig sovna, var det vel ca én eller halvannen time til neste runde. Jeg fikk sett mange fine soloppganger, i det minste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...