Sugerøret Skrevet 4. juni 2022 #21 Skrevet 4. juni 2022 On 6/1/2022 at 9:02 AM, AnonymBruker said: Finnes det en skala for måling av smerte hos pasienter? Eller forblir det subjektivt? Føler ikke jeg blir tatt seriøst av legen for jeg får regelmessig smerter som 1g Paracet + smertegel(den sterkeste voltarol) Evt. Paracet-Ibux kombo + smertegel, ikke biter på overhodet. Kunne liksågodt spist godteri. Tør ikke ta mer på en gang. Føler det påvirker pusten men akkurat det kan bare være meg som er bekymret for å ta så mye på en gang. I går var smertene så ille at selv etter 1g Paracet + voltarol så ble jeg kvalm og svimmel av smertene. Måtte legge meg på gulvet etter å ha vasket hender etter dobesøk for kom meg ikke til sofaen. Jeg vurderte legevakt men jeg hadde helt ærlig ikke klart å komme meg fra taxi og inn hos legevakten, da måtte de ha hentet meg med rullestol. Disse smertene blir utløst av noe, men det er en hverdagslig ting som jeg ikke kan/bør unngå. Help meg:( Anonymkode: 35bdc...424 Noe som blir brukt bland kroniske smerter, VAS skalaen. Sjekk det ut
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #22 Skrevet 4. juni 2022 Sugerøret skrev (3 timer siden): Noe som blir brukt bland kroniske smerter, VAS skalaen. Sjekk det ut Den er jo totalt intetsigende og gir ikke noe inntrykk i det hele tatt av hvor vondt noen har. Anonymkode: 5a826...558 1
Sugerøret Skrevet 6. juni 2022 #23 Skrevet 6. juni 2022 On 6/4/2022 at 10:28 PM, AnonymBruker said: Den er jo totalt intetsigende og gir ikke noe inntrykk i det hele tatt av hvor vondt noen har. Anonymkode: 5a826...558 Synes den gir god oversikt https://tidsskriftet.no/2014/02/sprakspalten/vas-visuell-analog-skala
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #24 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 10.27): Måleskala er fra 0-10 hvor 10 skal illustrere smertene du har ved og feks. Bli brent levende. Problemet er at denne skalaen er subjektiv, og om du er bevisst smertene er den til ingen nytte. Jeg lå på overvåking etter en «rutine» operasjon som gikk galt. De måtte konvertere hele operasjonen for å redde livet mitt. I den sammenheng fikk jeg ikke nok smertestillende. Da jeg var i ferd med å våkne fikk jeg spørsmål om hvor på skalaen jeg følte jeg var. Hadde helvetes mye smerter, MEN tenkte at hvis det sto om livet hadde jeg klart enda noen trinn🙄 Så jeg sa 6-7. Hva skjedde da??? Jeg fikk ikke smertestillende fordi de hadde forventet at jeg sa 10. Den skalaen kan de stappe opp i rumpa. Og du skal til en lege å be om utredning, hos en revmatolog helst. Bestill legetime i dag. Anonymkode: 7759f...129 Så rart at de ikke ga deg nok smertestillende! Jeg hadde motsatt opplevelse: Våknet med smerter på overvåkningen etter en stor operasjon, oppga nivå 5 midt på treet selv om det nok var nærmere 6-7. Jeg fikk beskjed om at dette skal vi fikse. De sendte meg ikke tilbake på sengepost før jeg var ordentlig smertelindret. Anonymkode: 75092...dae
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #25 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så rart at de ikke ga deg nok smertestillende! Jeg hadde motsatt opplevelse: Våknet med smerter på overvåkningen etter en stor operasjon, oppga nivå 5 midt på treet selv om det nok var nærmere 6-7. Jeg fikk beskjed om at dette skal vi fikse. De sendte meg ikke tilbake på sengepost før jeg var ordentlig smertelindret. Anonymkode: 75092...dae Jeg skulle jo hatt noe sterkere smertestillende liggende (men vil ikke ha noe jeg kan bli avhengig av), men virker som legen min mener det ikke kan være så vondt og at jeg bare må leve med det. Kan umulig være bra for helsa mi å være i ro hele tiden, mens selv ved lett aktivitet så blir jeg invalid etterpå uten noe jeg kan ta for å lindre smerter:( Sugerøret skrev (7 timer siden): Synes den gir god oversikt https://tidsskriftet.no/2014/02/sprakspalten/vas-visuell-analog-skala Takk for tipset Anonymkode: 35bdc...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå