Gå til innhold

Fortelle ny arbeidsgiver at jeg ikke kan ta vakter allikevel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så ubehagelig.. Jeg har takket ja til å ta ekstravakter på et nytt arbeidssted i sommer. Nå har jeg, veldig uventet, fått tilbud om fast stilling på et annet arbeidssted, som jeg selvfølgelig har veldig lyst til å takke ja til! Men får sånn skikkelig dårlig samvittighet overfor denne andre arbeidsgiveren.. 

Den nye stillingen gjør at jeg kommer opp i 100% stilling til sammen med stilling som jeg allerede har.

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan håndtere dette på best mulig måte?

Anonymkode: 890e8...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er så ubehagelig.. Jeg har takket ja til å ta ekstravakter på et nytt arbeidssted i sommer. Nå har jeg, veldig uventet, fått tilbud om fast stilling på et annet arbeidssted, som jeg selvfølgelig har veldig lyst til å takke ja til! Men får sånn skikkelig dårlig samvittighet overfor denne andre arbeidsgiveren.. 

Den nye stillingen gjør at jeg kommer opp i 100% stilling til sammen med stilling som jeg allerede har.

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan håndtere dette på best mulig måte?

Du ringer / eller ber om en prat med sjefen på stedet du har gitt signaler og lovnader. Deretter forklarer du akkurat dette; du har dårlig samvittighet fordi dette gjør du ikke kan holde ord, men du må tenke på langsiktigheten for deg selv.

Ikke gjør det vanskeligere enn du må! Og gi beskjed nå fremfor å vente. Dette gir denne personen mulighet til å finne andre løsninger.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Her tenker du på deg selv og gjør det som er best for deg, det kan du være sikker på at en arbeidsgiver hadde gjort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ny arbeidsgiver vente på fast ansettelse? Det virker jo litt rart hvis de ikke er villige til det, det normale er jo noen måneders oppsigelsestid. Sekundært kan du jo snakke med nåværende arbeidsgiver og se om du kan bytte vakter. Oppsatte vakter som du har takket ja til og godtatt må man i utgangspunktet ta som planlagt, men man kan likevel forsøke å bytte. Hvis det er et populært sted for sommerjobber/deltid, så kan det hende det er flere som er interessert i å jobbe en del om sommeren. 

Anonymkode: 981d3...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med arbgiver om at du ikke kan være ringevikar likevel. Du er kun forpliktet til å ta vakter som allerede er avtalt (som du har sagt ja til/ersatt opp på vaktliste). 

Anonymkode: fa616...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...