AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #21 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet på anestesi i 15 år. Aldri opplevd at man vekker en pasient uten å få gjort det man skal når man først ligger på operasjonsbordet. Unntaket er kreftkirurgi der der ikke er mulig å gjøre noe. Tror ikke på historien. Anonymkode: dcb68...2b4 Ja, hun nevnte kun tid. Ei annen venninne av meg hadde samme operasjon, legen fortalte henne at hun hadde altfor mye blødninger og at dem ikke kunne forsette. Den beskjeden fikk jeg også, men ikke at dem skal avbryte pga tid. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #22 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da har vi ulik erfaring, for det har jeg opplevd. Det var også noe som skulle fjernes, ikke en livreddende operasjon, og det var så vanskelig tilgjengelig at hovedoperatør ønsket med en annen spesialist (altså ikke lis) for at det skulle være forsvarlig. Anonymkode: 9373a...c3c Det var to leger som skulle operere meg, og dem visste hva dem skulle operere meg for? Så hvorfor starte en operasjon også avbryte pga mangel på tid? Til og med fastlegen stusset over det og syntes det var veldig rart at dem ikke gjorde jobben sin. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #23 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det var to leger som skulle operere meg, og dem visste hva dem skulle operere meg for? Så hvorfor starte en operasjon også avbryte pga mangel på tid? Til og med fastlegen stusset over det og syntes det var veldig rart at dem ikke gjorde jobben sin. Anonymkode: ec896...1fd Hva står det i notatet fra operasjonen? Har du logget inn på Helsenorge og lest? Er overbevist om at du er noe du misforstår. Anonymkode: 04025...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #24 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva står det i notatet fra operasjonen? Har du logget inn på Helsenorge og lest? Er overbevist om at du er noe du misforstår. Anonymkode: 04025...de1 Jeg og. Anonymkode: dcb68...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #25 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg synes dette høres veldig drøyt ut. Spesielt med at det blir påbegynt en operasjon som faktisk var booket og den blir avbrutt p.g.a dårlig tid? Har aldri hørt om at man bare snurper sammen en pasient fordi det på tide med lunsj, liksom. Det høres fullstendig uforsvarlig ut. Det kan være andre årsaker til at man må avbryte en operasjon, men jeg har aldri hørt at "dårlig tid" er ett av dem. Anonymkode: dc2e0...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #26 Del Skrevet 1. juni 2022 Skjønte ikke helt, måtte du fjerne livmoren eller ikke? Men enig at du bør klage til Statsforvalteren Anonymkode: 733e1...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #27 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva står det i notatet fra operasjonen? Har du logget inn på Helsenorge og lest? Er overbevist om at du er noe du misforstår. Anonymkode: 04025...de1 Har sett epikrisen ja, og at dem fant cysten men pga mangel på tid så kunne dem ikke fullføre. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #28 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har sett epikrisen ja, og at dem fant cysten men pga mangel på tid så kunne dem ikke fullføre. Anonymkode: ec896...1fd Da hadde de ikke startet på inngrepet hvis det bare var mangel på tid. De fleste cyster ( ikke( kreftsuspekte) blir plutselig borte hvis man tar tiden til hjelp. Anonymkode: dcb68...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #29 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hun nevnte kun tid. Ei annen venninne av meg hadde samme operasjon, legen fortalte henne at hun hadde altfor mye blødninger og at dem ikke kunne forsette. Den beskjeden fikk jeg også, men ikke at dem skal avbryte pga tid. Anonymkode: ec896...1fd Så du fikk beskjed både om blødninger OG tid? Det er faktisk helt logisk, du blødde mye, det var en risiko de ikke kunne ta tidsmessig, derfor må de reoperere deg en annen gang. Hvis det blør unormalt mye tar operasjonen lenger tid, det kan gjøre det vanskelig å se, det kan være risiko ifht hvilke andre strukturer cysten ligger i nærheten av. Blødning er en kompliserende faktor som gjør at operasjonen kan ta mye lenger tid enn det man skulle tro, det handler altså ikke om at de beregnet feil tid, men at ting oppstod underveis. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var to leger som skulle operere meg, og dem visste hva dem skulle operere meg for? Så hvorfor starte en operasjon også avbryte pga mangel på tid? Til og med fastlegen stusset over det og syntes det var veldig rart at dem ikke gjorde jobben sin. Anonymkode: ec896...1fd De avbrøt pga tid fordi det oppstod komplikasjoner underveis, som førte til at ting tok for lang tid. Fastlegen er ikke kompetent til å uttale seg om hvordan de uførte operasjonen, han jattet nok bare med deg. Helt ærlig så tror jeg det er mye du har misforstått her og ikke får med deg, saken er nok ikke helt slik du har fremstilt den på KG. Hvis du og fastlegen ikke skjønner noe av epikrisen så kan du/fastlegen kontakte sykehuset og høre om muligheten til å få svar på det du lurer på. Anonymkode: 9373a...c3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #30 Del Skrevet 1. juni 2022 Mmm da må jeg klage inn selv på en planlagt operasjon som ble utsatt pga noe akutt. Den personen som kom akutt burde ha ventet siden jeg alt hadde fått beroligende medisiner. Og sykehuset lå 1 time unna, skyssen hadde alt dratt hjem og jeg måtte vente på rutebuss og deretter gå 1 km hjem. Anonymkode: ed1f5...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #31 Del Skrevet 1. juni 2022 Slår et slag for å skrive et nøkternt brev til legen og avdelingsoverlegen og be om et møte/ tilbakemelding med mer grundig forklaring om hva som egentlig skjedde. Virker som du har fått for lite informasjon. Anonymkode: 857fb...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #32 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da hadde de ikke startet på inngrepet hvis det bare var mangel på tid. De fleste cyster ( ikke( kreftsuspekte) blir plutselig borte hvis man tar tiden til hjelp. Anonymkode: dcb68...2b4 Min var såpass stor, så dem sa det måtte fjernes. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #33 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Legene i Norge er ikke like flinke som i utlandet. Gått gjennom to aborter hjertet stoppet i uke 9 begge gangene, legene mente dette er normalt, spurte om oppfølging nei det skulle jeg ikke få før jeg har gått gjennom den 3. Tenker det holder med 2 etter hverandre, det er ikke bra for kroppen heller å gå gjennom så mange for plutselig kan man slutte å bli gravid. Men i utlandet så har jeg hørt at dem får hjelp etter 1 aborten og dem får medisiner og ungen kommer frisk ut. Blir du ikke gravid på 5 år så er dette normalt hos legene for det er ingenting som feiler deg og hjelper deg ikke med noe. Anonymkode: ec896...1fd Dette er jo både unyansert og så feil som det kan få blitt. Spontanabort utredes stort sett aldri før man har abortert tre påfølgende ganger etter hverandre, hvor man da får diagnosen habituell abort. Det gjelder både i Norge og i "utlandet". Jeg har relativt god oversikt over hva som rører seg i internasjonale retningslinjer innenfor dette fagfeltet, og på stående fot kan jeg ikke komme på et eneste land tilsvarende Norge i levestandard og kvalitet på helsevesenet som utreder spontanabort etter ett eller to tilfeller. Det finnes imidlertid et lukrativt og heftig privat marked for fertilitetsmedisin lenger sør og øst i Europa, hvor diverse aktører tar seg svært godt betalt for utredninger og behandlinger med varierende forankring i forskningen og litteraturen. En operasjon avbrytes aldri fordi operatøren ikke har tid til å fullføre det han eller hun nå skal. Du sier selv at du blødde mer enn forventet, og som andre har påpekt har dette vært en uventet komplikasjon - å håndtere store blødninger er tidkrevende og risikofylt, og da avstår man selvfølgelig fra resten av inngrepet - med mindre det er livsnødvendig - for å skåne deg for livstruende komplikasjoner. Det bør du jo faktisk være takknemlig for. Jeg tror - som flere her påpeker - at du ikke har norsk som morsmål, og at kommunikasjonen mellom deg og operatøren har vært godt under middels. Du har misforstått en hel del av det du har blitt fortalt - eller det har ikke blitt kommunisert tydelig nok hva som har skjedd - og jeg ville fokusert på å få oppklart disse misforståelsene i forbindelse med den første operasjonen. En klage kommer du ingen vei med her, basert på det du skriver. Anonymkode: 7ea0e...887 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #34 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er jo både unyansert og så feil som det kan få blitt. Spontanabort utredes stort sett aldri før man har abortert tre påfølgende ganger etter hverandre, hvor man da får diagnosen habituell abort. Det gjelder både i Norge og i "utlandet". Jeg har relativt god oversikt over hva som rører seg i internasjonale retningslinjer innenfor dette fagfeltet, og på stående fot kan jeg ikke komme på et eneste land tilsvarende Norge i levestandard og kvalitet på helsevesenet som utreder spontanabort etter ett eller to tilfeller. Det finnes imidlertid et lukrativt og heftig privat marked for fertilitetsmedisin lenger sør og øst i Europa, hvor diverse aktører tar seg svært godt betalt for utredninger og behandlinger med varierende forankring i forskningen og litteraturen. En operasjon avbrytes aldri fordi operatøren ikke har tid til å fullføre det han eller hun nå skal. Du sier selv at du blødde mer enn forventet, og som andre har påpekt har dette vært en uventet komplikasjon - å håndtere store blødninger er tidkrevende og risikofylt, og da avstår man selvfølgelig fra resten av inngrepet - med mindre det er livsnødvendig - for å skåne deg for livstruende komplikasjoner. Det bør du jo faktisk være takknemlig for. Jeg tror - som flere her påpeker - at du ikke har norsk som morsmål, og at kommunikasjonen mellom deg og operatøren har vært godt under middels. Du har misforstått en hel del av det du har blitt fortalt - eller det har ikke blitt kommunisert tydelig nok hva som har skjedd - og jeg ville fokusert på å få oppklart disse misforståelsene i forbindelse med den første operasjonen. En klage kommer du ingen vei med her, basert på det du skriver. Anonymkode: 7ea0e...887 Jeg skrev at venninna mi hadde samme operasjon mens hennes ble avbrutt pga for mye blødninger, men mitt ble avbrutt pga mangel på tid, står på epikrisen min også. Alt står vel på epikrisen og har ikke misforstått noe som helst, hva er det å misforstå når legen sier vi fjernet ikke cysten pga tiden? Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #35 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er jo både unyansert og så feil som det kan få blitt. Spontanabort utredes stort sett aldri før man har abortert tre påfølgende ganger etter hverandre, hvor man da får diagnosen habituell abort. Det gjelder både i Norge og i "utlandet". Jeg har relativt god oversikt over hva som rører seg i internasjonale retningslinjer innenfor dette fagfeltet, og på stående fot kan jeg ikke komme på et eneste land tilsvarende Norge i levestandard og kvalitet på helsevesenet som utreder spontanabort etter ett eller to tilfeller. Det finnes imidlertid et lukrativt og heftig privat marked for fertilitetsmedisin lenger sør og øst i Europa, hvor diverse aktører tar seg svært godt betalt for utredninger og behandlinger med varierende forankring i forskningen og litteraturen. En operasjon avbrytes aldri fordi operatøren ikke har tid til å fullføre det han eller hun nå skal. Du sier selv at du blødde mer enn forventet, og som andre har påpekt har dette vært en uventet komplikasjon - å håndtere store blødninger er tidkrevende og risikofylt, og da avstår man selvfølgelig fra resten av inngrepet - med mindre det er livsnødvendig - for å skåne deg for livstruende komplikasjoner. Det bør du jo faktisk være takknemlig for. Jeg tror - som flere her påpeker - at du ikke har norsk som morsmål, og at kommunikasjonen mellom deg og operatøren har vært godt under middels. Du har misforstått en hel del av det du har blitt fortalt - eller det har ikke blitt kommunisert tydelig nok hva som har skjedd - og jeg ville fokusert på å få oppklart disse misforståelsene i forbindelse med den første operasjonen. En klage kommer du ingen vei med her, basert på det du skriver. Anonymkode: 7ea0e...887 I utlandet så hjelper dem folk som mister, dem venter ikke 3 ganger som Norge gjør. Og det er nok mest midt østen. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #36 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er jo både unyansert og så feil som det kan få blitt. Spontanabort utredes stort sett aldri før man har abortert tre påfølgende ganger etter hverandre, hvor man da får diagnosen habituell abort. Det gjelder både i Norge og i "utlandet". Jeg har relativt god oversikt over hva som rører seg i internasjonale retningslinjer innenfor dette fagfeltet, og på stående fot kan jeg ikke komme på et eneste land tilsvarende Norge i levestandard og kvalitet på helsevesenet som utreder spontanabort etter ett eller to tilfeller. Det finnes imidlertid et lukrativt og heftig privat marked for fertilitetsmedisin lenger sør og øst i Europa, hvor diverse aktører tar seg svært godt betalt for utredninger og behandlinger med varierende forankring i forskningen og litteraturen. En operasjon avbrytes aldri fordi operatøren ikke har tid til å fullføre det han eller hun nå skal. Du sier selv at du blødde mer enn forventet, og som andre har påpekt har dette vært en uventet komplikasjon - å håndtere store blødninger er tidkrevende og risikofylt, og da avstår man selvfølgelig fra resten av inngrepet - med mindre det er livsnødvendig - for å skåne deg for livstruende komplikasjoner. Det bør du jo faktisk være takknemlig for. Jeg tror - som flere her påpeker - at du ikke har norsk som morsmål, og at kommunikasjonen mellom deg og operatøren har vært godt under middels. Du har misforstått en hel del av det du har blitt fortalt - eller det har ikke blitt kommunisert tydelig nok hva som har skjedd - og jeg ville fokusert på å få oppklart disse misforståelsene i forbindelse med den første operasjonen. En klage kommer du ingen vei med her, basert på det du skriver. Anonymkode: 7ea0e...887 Jo, hvis du går til privat gynekolog her i Norge og betaler ekstra får det så får du oppfølgning. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #37 Del Skrevet 1. juni 2022 Anonymkode: ec896...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #38 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: ec896...1fd Der står det pga mangel på tid. Anonymkode: ec896...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #39 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anonymkode: ec896...1fd Fjerne urinblæren? Anonymkode: 04025...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #40 Del Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fjerne urinblæren? Anonymkode: 04025...de1 Lurte også på den ja, stemmer likesom ikke med resten av historien her. Men de har jo åpenbart fjernet noe all den tid det er sendt preparat til histologi. Anonymkode: 9373a...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå