Gå til innhold

Jeg er så redd for å ikke være god nok i senga

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her, har datet en fyr en stund nå og det går mot sex, noe jeg ønsker også. Det eneste er at jeg er så redd for å være dårlig i senga, jeg liker han skikkelig godt også så blir ekstra nervøs pga. det. Har slitt mye psykisk gjennom årene pga. mobbing og trakassering fra foreldre, men har fått bedre selvtillit som voksen og klart å slutte å snakke dårlig til meg selv. Men dette veldig intime sliter jeg fortsatt med å føle meg for dårlig. Hva kan jeg gjøre for å ikke tenke på det?

Anonymkode: d90b7...3d9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kvinne her, har datet en fyr en stund nå og det går mot sex, noe jeg ønsker også. Det eneste er at jeg er så redd for å være dårlig i senga, jeg liker han skikkelig godt også så blir ekstra nervøs pga. det. Har slitt mye psykisk gjennom årene pga. mobbing og trakassering fra foreldre, men har fått bedre selvtillit som voksen og klart å slutte å snakke dårlig til meg selv. Men dette veldig intime sliter jeg fortsatt med å føle meg for dårlig. Hva kan jeg gjøre for å ikke tenke på det?

Anonymkode: d90b7...3d9

Hoppe i det så fort som mulig? så slipper du å gruble sånn. Du skal se det blir bra og om det ikke er fyrvekeri første gang så blir det bedre om dere begge er flinke til å snakke om det.

Kommunikasjon er veldig viktig, kanskje kan dere snakke om det før sex? så slipper du å engste deg, om fyren er oppegående så tar han det fint med deg, er han ikke, slipper du kanskje å ha sex med han i det hele tatt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er ingen prestasjon! Det er bare vondt å høre på dagens unge som er hjernevaska til å tro dette. Sex er nærhet og instinkt mellom kjærester. Dere skal jo bli gode sammen. Vær åpen.

Anonymkode: 1f0c3...4db

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvis han klager på kvalitet, så kompenserer du med kvantitet. Det er ofte det menn drømmer om, uansett.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sex er ingen prestasjon! Det er bare vondt å høre på dagens unge som er hjernevaska til å tro dette. Sex er nærhet og instinkt mellom kjærester. Dere skal jo bli gode sammen. Vær åpen.

Mener du å si at de som er litt eldre ikke følte på prestasjonsangsten siden vi ikke hadde internett på slutten av åttitallet og begynnelsen av nittitallet?

Anonymkode: f27ea...31d

• Nyttig 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Man blir litt redd for og ikke prestere så bra som det man skulle, men hopp i det.  

AnonymBruker
Skrevet

Prestere?  Ja men gud vet hva han liker eller tenker, bare still opp så finner dere ut av dansen sammen! Blir lettere når dere blir varme i trøya sammen

Anonymkode: b2fc1...f6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne er det nesten umulig å være elendig i senga. Siden…hvis du bare ligger der og blir knullet på så har mannen fortsatt utbytte av det. Så enkle er menn

Anonymkode: dc286...e83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du om det. Det er ganske mange av oss som synes at sex er sex - for nytelsens del. Og at nærhet er noe helt annet. Noe ganske kjedelig faktisk. Om man har behov for denne lidenskapelige stirre hverandre i øynene sexen så handler det særs lite om sex, men om bekreftelsesbehov. 

Det er fullt mulig å bare knulle. Og det er i aller høyeste grad et prestasjonsaspekt ved sex. Vil du bli slikket av en fyr som ikke vet hva han holder på med? Hjelper ikke så mye med den nærheten da om han er elendig med tunga. 

Anonymkode: a53fc...000

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som kvinne er det nesten umulig å være elendig i senga. Siden…hvis du bare ligger der og blir knullet på så har mannen fortsatt utbytte av det. Så enkle er menn

Anonymkode: dc286...e83

Det er til en viss grad korrekt. Så lenge du ser bra nok ut. Ser du middels ut må du kompensere med hvertfall noe kompetanse. Ser du hverken bra eller middels ut vet jeg ikke hva du skal gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å være litt ivrig og løssluppen så er du bra i senga. Lat som om han er den beste du har hatt så er alt bra. 

Anonymkode: 0d022...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta det opp med han, trenger ikke fortelle alt detaljert. Men at du kanskje er litt nervøs for sex, vet ikke åssen det kommer til å gå. Aner ikke om du har erfaring fra før.

Men usikkerhet er jo ikke noe særlig turn-on. Derfor SNAKK om det FØR sex!! Ikke press deg gjennom noe der du blir overstyrt.

KOMMUNIKASJON er nøkkel til relasjonen mellom 2 mennesker, men dette svikter totalt hos nesten alle i forhold.

Anonymkode: a23a8...307

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er til en viss grad korrekt. Så lenge du ser bra nok ut. Ser du middels ut må du kompensere med hvertfall noe kompetanse. Ser du hverken bra eller middels ut vet jeg ikke hva du skal gjøre.

Ja nei, da er det vel bare å gi opp og leve i sølibat da? Er både tjukk og stygg og kommer ikke av kun penetrering, så jeg er jo ubrukelig og ingen gidder å ligge med meg. 

Anonymkode: 4eeb1...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj,så ekle folk er 🤢 Er en grunn til hvorfor jeg har valgt frivillig å være enslig og jomfru. Ekle drittfolk overalt! Dere tenker kun på underlivet deres.

Anonymkode: de4c5...52c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du har helt feil utgangspunkt. Den eneste grunnen for å ha sex bør være at du har tenkt å hygge deg. Og hvis det er innstillingen din går det som regel bra. Når du derimot tenker negativt om sex så høres det ut som om dette kommer til å bli ganske anspent og pinlig.

Og jeg er ikke enig i at du bør ta opp dette med han. Jeg hadde i hvert fall ikke vært så interessert i å ha sex med en mann som hadde masse komplekser og lesset dem på meg. Jeg har klart å bli komfortabel i egen kropp av meg selv (selv om jeg ifølge en del av kvinneguidens brukere ikke har grunn til det som en ufiks middelaldrende dame) så da venter jeg det samme av han.

Anonymkode: 0fd77...3d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener du å si at de som er litt eldre ikke følte på prestasjonsangsten siden vi ikke hadde internett på slutten av åttitallet og begynnelsen av nittitallet?

Anonymkode: f27ea...31d

Tror det.

Da jeg debuterte tilbake rundt 1987 en gang så var jeg selvsagt spent, men det handlet ikke noe om å prestere eller hvordan man så ut. Det var aldri snakk om slikt i vennegjengen heller.

Anonymkode: 1fdc9...fb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å være litt ivrig og løssluppen så er du bra i senga. Lat som om han er den beste du har hatt så er alt bra. 

Anonymkode: 0d022...01b

Og ellers har du det bra?

Anonymkode: 1fdc9...fb6

• Liker 1
Gjest Anonymus51
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Man blir litt redd for og ikke prestere så bra som det man skulle, men hopp i det.  

Man skal ikke prestere noe.

Det handler ikke om å prestere.

Gjest Smeltemann
Skrevet
Anonymus51 skrev (2 timer siden):

Man skal ikke prestere noe.

Det handler ikke om å prestere.

Ikke?  Så man skal ikke prestere å gi partner orgasme? Eller seg selv? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og at nærhet er noe helt annet. Noe ganske kjedelig faktisk.

Hvis ikke nærhet er nytelse, så tror jeg du har emosjonell iq på null. Kjipt for dem som møter deg.

Anonymkode: 666ff...82f

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...