Gå til innhold

Føler meg guttete med dagens trender

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... og det hadde jo vært greit hvis jeg likte det, men det gjør jeg ikke.

Ikke interessert i å høre at jeg kan gå med det jeg vil (skjønner det) eller at trender ikke må følges (skjønner det). 

Lurer på tips til å kle seg ikke nødvendigvis trendy, men heller ikke helt utdatert, men samtidig feminint UTEN å vise magen osv. 

Mange av trendene nå føles veldig unge! Som om de passer best for de på ungdomsskolen. Jeg er 30. 

Det jeg mener er at jeg slenger på meg noen basic klær og går på butikken, som jeg alltid har gjort. Men nå, hvis jeg kommer forbi et vindu eller speil, ser jeg så guttete ut? Sneakers, rette bukser, litt løse. Lurer på om det er flere som har det sånn.

Før gikk man jo i skinny og jeg er enig i at det ikke er så flatterende ofte, men jeg følte meg i hvert fall feminin i dem, også hvis jeg slang på meg en løs behagelig genser. Kan liksom ikke ha løs bukse OG genser. Lav er jeg også. 

Dette er ikke ment som et sutreinnlegg! Har større problemer enn dette, lol. Mer en rar observasjon som jeg lurer på om flere har gjort seg. 

Anonymkode: decea...8e1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ingen tips til deg desverre . Jeg sliter med å finne klær fordi moten de siste årene har vært alt for bæggy for min smak. Mulig det er et tegn på at jeg har bikka 30 men liker ikke moten som har vært lenge nå med formløse plagg. Hvis noen veit hvor jeg kan shoppe litt mer tettsittende klær med innsvigning og form så si gjerne fra . 

Ps. Jeg er ei dame som har stjålet opptil flere hettegensere fra mannen min og synes herre bokser er super digg å gå med så jeg er ikke den mest feminine jenta du har møtt men selv jeg savner mer feminine klær og det sier litt . Altså jeg savner ikke blonder og blomstermønster men gi meg noe som ikke  skjuler formene mine som det var en  burka eller søppelsekk. 

Endret av FruR
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjørt

Anonymkode: 32745...092

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
FruR skrev (6 minutter siden):

Har ingen tips til deg desverre . Jeg sliter med å finne klær fordi moten de siste årene har vært alt for bæggy for min smak. Mulig det er et tegn på at jeg har bikka 30 men liker ikke moten som har vært lenge nå med formløse plagg. Hvis noen veit hvor jeg kan shoppe litt mer tettsittende klær med innsvigning og form så si gjerne fra . 

Ps. Jeg er ei dame som har stjålet opptil flere hettegensere fra mannen min og synes herre bokser er super digg å gå med så jeg er ikke den mest feminine jenta du har møtt men selv jeg savner mer feminine klær og det sier litt . Altså jeg savner ikke blonder og blomstermønster men gi meg noe som ikke Som skjuler formene mine som det var en  burka eller søppelsekk. 

Helt enig i det siste du skriver. ALT har blitt baggy. Jeg savner heller ikke blomstrete plagg eller tyll liksom, bare basic plagg som ikke aktivt skjuler at jeg har hofter eller innsving. Alternativet blir ofte crop tops, som jo er helt uaktuelt. Og selvfølgelig finner man mer tettsittende plagg med bedre snitt på for eksempel den avdelingen på hennes med businessklær, men det blir fort litt kjerring igjen, og helt 2008. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt enig i det siste du skriver. ALT har blitt baggy. Jeg savner heller ikke blomstrete plagg eller tyll liksom, bare basic plagg som ikke aktivt skjuler at jeg har hofter eller innsving. Alternativet blir ofte crop tops, som jo er helt uaktuelt. Og selvfølgelig finner man mer tettsittende plagg med bedre snitt på for eksempel den avdelingen på hennes med businessklær, men det blir fort litt kjerring igjen, og helt 2008. 

Hadde faktisk tenkt på å lage et innlegg om det her selv😆Men du kom meg i forkjøpet. 

Jeg er millenial da så jeg skal sjekke ut den buisnissklær avdelingen på HM haha.  

AnonymBruker
Skrevet
FruR skrev (34 minutter siden):

Hadde faktisk tenkt på å lage et innlegg om det her selv😆Men du kom meg i forkjøpet. 

Jeg er millenial da så jeg skal sjekke ut den buisnissklær avdelingen på HM haha.  

Gjør det! De har fine ting der også 😊 jeg er også millennial. Mente ikke at man er kjerring da altså! Jeg har bare ikke lyst til å se ut som en. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Skjørt og kjoler. 

Anonymkode: af6b2...00f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns de har fine feminine bukser på Vero moda. De er joggebukse stoff men ser ut som vanlige bukser som går inn nederst. Syns også det er fint med tøysko med platå. Bruker ofte basic topper i forskjellige farger.

Anonymkode: 6305c...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig, kroppen min som egentlig er feminin, blir helt formløs av de klærne som er i butikken nå. Jeg tviholder på skinner jeans og finner tettsittende topper på Nelly, selv om det er fjortisbutikk nummer én. Det finnes ikke jakker med innsving lenger, er jo bare poser. 

Anonymkode: e1bf0...1ff

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Lei av at det meste i butikkene enten er kjempebaggy eller magetopper. Synes det var mer fasonger som passet min kropp og mitt humør for ca. ti år siden...

Anonymkode: 17aa1...9ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal kjønnsrollene viskes ut. Menn kler seg mer feminint, og kvinnene kler seg mer maskulint. Alle klærne med unntak av BH av praktiske grunner, blir unisex. 

Det betyr at du i større grad kan kle deg som du vil. Hvis menn vil kle seg mer baggy eller tight kan de gjøre det. Det samme gjelder også for deg. 

Tror mye av det baggy er feminister som fronter, for å sette et stendpunkt for å få frihet i klesveien. Det samme er menn som beveger seg ut andre veien som er lei av at det er kun et fåtall av plagg det er "lov" å bruke. 

Anonymkode: f7c0e...aa4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fått meg flere og flere slacks og poptrash bukser pga sin baggy moten.. de er jo behagelig og gå med og sitter etter der jeg ønsker de skal sitte etter.. mine ser ut som en litt mindre pyntet dressbukse.. jeg vari utgangspunktet ikke superpositive til de, men orker ikke gå i baggy jeans, det passer meg ikke i det hele tatt! Hverken kroppen eller personligheten. 

Anonymkode: 65d78...666

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, jeg går i hoodie, sneakers og lignende. Synes fortsatt jenter kan være sexy og feminine i hoodie og sneakers. 

Anonymkode: bdf9b...f16

AnonymBruker
Skrevet

Ja, trenden nå er enten kjempe baggy klær eller små korte topper og andre ting som ja, virker å være for tenåringer. Veldig vanskelig å finne normale hverdagsklær til oss over 25. 

Anonymkode: 10d64...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker for det meste kun kjoler og skjørt. Hvis tøyet for for baggy kan det være greit å downsize?

Anonymkode: 3c64f...25d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruker for det meste kun kjoler og skjørt. Hvis tøyet for for baggy kan det være greit å downsize?

Anonymkode: 3c64f...25d

Da blir plagget ofte veldig for kort i armene eller midja 😕

Anonymkode: e1bf0...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg har bodd i skinny jeans i "alle" år, og det tok tid å bli vant til å se meg selv i de løse buksene.

Jeg kombinerer dem med korte, tighte topper, viser gjerne en glipe av magen også, det veier litt opp for den baggy underdelen. 

Men en ny favoritt hos meg er slengbukser. Stramme over rumpe og lår, og bare sleng ved bena. Synes de er feminine og flatterende, og de er ikke like langt fra skinny jeansene. De kan du ha løsere t-skjorter og topper til.

Anonymkode: 3da96...571

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner hva du mener. Jeg har bodd i skinny jeans i "alle" år, og det tok tid å bli vant til å se meg selv i de løse buksene.

Jeg kombinerer dem med korte, tighte topper, viser gjerne en glipe av magen også, det veier litt opp for den baggy underdelen. 

Men en ny favoritt hos meg er slengbukser. Stramme over rumpe og lår, og bare sleng ved bena. Synes de er feminine og flatterende, og de er ikke like langt fra skinny jeansene. De kan du ha løsere t-skjorter og topper til.

Slengbukse  som sitter godt over rumpe og lår er et bra tips. Kombinert med en tettsittende skjorte helst, som går utenpå buksa. Finnes også mange fine stoffbukser synes jeg, men de må sitte stramt rundt hoftene. Litt åpen skjorte, med lengde og bredde etter hva kroppen tillater.

Anonymkode: 43638...4b4

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig fint🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FruR skrev (På 1.6.2022 den 0.22):

herre bokser er super digg å gå med

Jeg også! Har ekstremt store kjønnslepper så trenger litt ekstra plass foran.

Anonymkode: a2138...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...