Gå til innhold

Et Spørsmål ?

Anbefalte innlegg

Gjest King James II
Skrevet

For meg virker det slik at foreldre alti tror at deres barn er perfekte.

F.eks at vist ungen blir tatt for og gjort noe galt mens han eller hun var med venner.Så gir foreldrene de andre skyllen.

Hvorfor er det slik kan virkelig ikke foreldre tenke seg at deres barn kan finne på og gjøre noe galt uten innvirking fra andre ?

foreldrene mine er slik....Og det samme med nesten alle andre jeg har vært borti.

Gjør jeg noe galt får vennene mine skyllen.

Osv

Er det virkelig slik at foreldre alti gir andre en sine barn skylla ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du lage overskrifter på trådene dine som sier noe om hva de handler om?

Skrevet

vist flere en 5 klager så skal jeg gjøre det

Skrevet

Jeg klager på at du ikke har skrevet hva innlegget handler om i overskriften, og vil også kommentere at alltid og skyld skrives nettopp slik.

Skrevet

Jeg klager også, og vil gjøre oppmerksom på at spørsmål skrives med liten s når ordet ikke kommer først i setningen ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Svar da heller på spm- herremin

Dette er jeg tildels enig i. Jeg jobber frivillig blandt ungdommer der jeg bor og opplever gang på gang " ikke mitt barn" mentaliteten eller"det var nok ikke h*n som startet, de ble vel bare revet med"

Jeg tror man da gjør barna /ungdommen en bjørnetjenste, hvor de ikke må ta ansvar for noe av det de gjør

Gjest King James II
Skrevet

greit jeg skal skrive skikkelige overskrivter.Sån at dere forstår det.

Må jeg gi dere sukker og te.Ja da får dere vel få det.

Selvom jeg ikke helt ser problemet

og jeg hvet at det ikke skal være stor s når det er ikke er første ordet

men når man har dysleksi så gjør man sånne idiotiske feil som jeg hvet er feil men de bare kommer.

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Nå fikk vel låta på dem en annen lyd ja, tenker jeg! Good for you! Fortsett å skrive, det plager ikke meg. Enkelte her inne tror vel de er perfekte.

Ellers tror jeg du har helt rett, mange foreldre gjør barna sine en stor bjørnetjeneste. Overarbeida foreldre med dårlig samvittighet og enda dårligere tid. Ungene lærer ikke å ta anvar for egne handlinger. Skummelt.

Skrevet

Selv har jeg 2 barn og VET at de ikke alltid er englebarn... i allefall ikke den yngste...;)

Har selv jobbet med barn og unge i mange år og kjenner til foreldre som har skyggelapper for øynene så fort noen bare antyder at DERES (!)barn kanskje har gjort noe de ikke burde... :forvirret: Samtlige av de jeg har truffet på er usikre på sin egen rolle som forelder og har tydligvis ikke full kontroll på egne barn. Helt tydelig at forholdene hjemme ikke alltid er som de skal i disse tilfellene.

F.eks var det en mor som bodde alene med sønnen på 12. Han var en pøbel! Både skole, støttekontakter, fritidsklubbledere og politi sa det samme og hadde observert guttungen i å gjøre ting, men mor trodde blindt på sønnen når han nektet for alt. Dette selv om guttungen var filmet i å gjøre ting. Han var en ondskapsfull liten... :frustrert: Og mor kom ingen noen vei med. Vet dessverre ikke hvordan gutten endte opp, men er redd det ikke er positivt utfall om ikke ting ble endret på i det hjemmet... :forvirret:

Skrevet

Thomasine - barn er ikke ondskapsfulle! Barn reagerer og trenger hjelp, veiledning og grenser. De er som oftest ikke perfekte, men ondskapsfulle er de ikke!

Gjest LoisLane
Skrevet

Det kan de godt være. Det kan det godt være dypere, underliggende årsaker til, men ondskapsfulle kan de like fullt være.

At en del av tingene barn gjør mot hverandre, kan være ondskapsfulle, har jeg sett klare eksempler på. Å plage ihjel dyr kaller jeg også ondskapsfullt.

Dessverre har en del foreldre skylapper - men de fleste mener at det gjelder "de andre".

Skrevet

Er det virkelig slik at foreldre alti gir andre en sine barn skylla ?

Tildels enig med deg. Jeg har jobbet i skoleverket og har møtt på flere foreldre som nekter å tro at deres lille vidunder kan gjøre noe galt. Har til og med opplevd å bli regelrett truet når jeg har tatt opp temaet med enkelte foreldre. Enkelte unger er imidlertid utmerkede skuespillere. De kan være de reneste engleunger hjemme, men straks de er borte fra synsfeltet til foreldrene blir de regelrette pøbler.

Skrevet
Thomasine - barn er ikke ondskapsfulle!

Barn kan være ufattelig ondskapsfulle, spesielt mot andre unger som ikke gjør så mye av seg eller faller utenfor "normalen" på andre måter.

Skrevet
Thomasine - barn er ikke ondskapsfulle! Barn reagerer og trenger hjelp, veiledning og grenser. De er som oftest ikke perfekte, men ondskapsfulle er de ikke!

Joda, jeg kjenner noen... :forvirret:

Barn som med vilje driver vold mot andre f.eks.

Han jeg nevnte i tidligere innlegg var slik... :riste:

Han slo og sparket, stakk pinner i siden på andre, spente bein, spyttet på andre, lugget...you name it... :forvirret:

Om det bare var hans skyld...? Nei, han hadde det ikke optimalt hjemme, men er man 12 år har man ervervet sans for forståelse og skjønner konsekvensen av ting. Innerst inne vet jeg og alle andre at han skjønte at det han gjorde rett og slett var ondskapsfullt. Han smilte lurt ( dette så vi når han ikke så at vi så ham..) etter at han hadde plaget noen slik at de begynte vræle... :overrasket:

Jo, det finnes defintivt ondskapsfulle barn!! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...