AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Kjøpte en vare i går, som vi har lagt av litt penger til. Vi fikk en kjempegod deal, endel ekstrautstyr osv. Men når vi skulle betale var summen halvparten av det tilbudet vi opprinnelig fikk. nå sitter jeg med litt dårlig samvittighet… Er en stor kjede, ikke en liten butikk. På en side er jeg kjempeglad og tenker skitt au - ikke mitt problem. På den andre siden føler jeg at det ikke er riktig…. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d3adc...b24
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Ville ikke sagt noe. Anonymkode: 2a8e0...2fe 17
Teardrop Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Har de startet en kampanje mellom avtalen dere hadde og selve salget? hvor mye sparte du egentlig?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Ikke sagt noe. Det ytterst få gangene det har skjedd meg, sitter jeg igjen med en følelse: det fortjente jeg. Etter alle de gangene jeg svir av penger på overprisede ting. Anonymkode: 0fe92...600 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 Jeg blir ganske provosert av dere som oppfordrer til uærlighet. Anonymkode: c61a2...b6f 5 1
Gjest Adobyen Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Jeg ville ha tenkt litt på den ansatte i butikken, som kanskje får både kjeft og erstatningskrav. Hadde nok gått tilbake og spurt om det var riktig pris.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Stor kjede = gi faen. De har som regel elendig kundeservice, elendige arbeidsforhold, og gir en god F i kundene sine og de ansatte. Noen få personer på toppen tjener seg rike, mens de på gulvet må slite. Om den ansatte får erstatningskrav, vil du nok bli kontaktet. Liten familiebedrift = si fra. Anonymkode: 1149b...313 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hadde sagt ifra Anonymkode: 91109...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Jeg sier i fra så fort jeg oppdager feilen, og det har jeg tenkt å fortsette med å gjøre selv om jeg i 9 av 10 ganger blir ledd av (av betjeningen i den akutelle butikken). Jeg forventer at den ansatte korrigerer hvis det er en feil som går i i butikkens favør, og jeg kan ikke kreve mer av dem enn jeg er villig til å gi tilbake. Anonymkode: 48abb...9ad 2 1
missmcbeal Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 Jeg hadde gått tilbake og sagt fra. Ærlighet varer lengst. Ikke tenk på at det er en stor butikkkjede, men at en stakkars ansatt som har gjort en stor feil. Siden du virker fornøyd ellers med servicen du fikk av vedkommende så tenker jeg at du bør vise takknemmelighet tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 10 hours ago, Adobyen said: Jeg ville ha tenkt litt på den ansatte i butikken, som kanskje får både kjeft og erstatningskrav. Hadde nok gått tilbake og spurt om det var riktig pris. Det skjer ikke... Anonymkode: cf90f...1eb 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Synes det kommer helt an på hva slags sum det er snakk om. Anonymkode: 44680...1d4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 kanskje butikkene kjørte en slags "kampanje" av ett eller annet slag, som gjorde at enkelte produkter plutselig hadde fått en litt lavere pris? Anonymkode: aa49b...c28
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Jeg storhandlet en gang på meny sin nettbutikk, og opplevde å få dobbelt opp av absolutt alle varene jeg hadde kjøpt 😅 Men jeg sa aldri i fra om det... Anonymkode: 502a6...16e 2
Gjest Luna Llena Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 Hadde gitt beskjed, ærlighet varer lengst.
Snedig Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Jeg pleier å si fra. Jeg bryr meg ikke noe om butikken, men tenker på den ansatte på jobb. Men jeg er også den første til å gi beskjed dersom varen går inn for mer enn annonsert på hylle. Da skal jeg ha den for prislapp på hylle.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 Tror neppe den ansatte komme i trøbbel pga dette. Er vel systemet som har sviktet på en eller annen måte, menneskelig eller teknisk. Slikt tror jeg skjer nærmest hver dag for store varehus og kjeder. Det jeg pleier å tenke på i slike tilfeller, er hva det betyr for min reklamasjonsrett. Hvis alt du har mottatt både som tillegg og som betalt står på kvitteringen, så har du dine rettigheter i behold. Hvis noe ikke står der, og du dermed har fått det rimelig fordi varer du fikk med ikke ble regnet med i sluttsummen, kan det fort slå tilbake på deg/dere. Til dere som sier at ts er uærlig. Nei, det er ts ikke. Det er butikkens system og de ansattes ansvar å se til at kundene betaler det de skal. TS har stilt sine penger til rådighet, og for alt hun vet, så har det, som flere sier, blitt en prisreduksjon pga en kampanje. Det er ihvertfall det ts kan si, om det noen gang blir et tema (noe det ikke blir, siden butikken tar dette på egen kappe når det oppdages). Anonymkode: 72853...8c2
Sansx Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 Ville sagt i fra såklart. Hvorfor gjøre seg til kjetring for småbeløp? Ærlighet varer lengst.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Nå vet du faktisk ikke om det er rett eller feil. Så lenge det ikke er en skriftlig avtale med en annen pris enn den dere betale, hadde jeg ikke gått tilbake. Anonymkode: a54ca...092
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 Kommer an på størrelsen. Er det 1000 kr ville jeg kanskje ikke gitt beskjed, er det 5000 ville jeg gitt beskjed. Dersom jeg oppdager feil når jeg står og skal betale gir jeg beskjed. Dersom jeg oppdager det når jeg kommer hjem har jeg større terskel for å gi beskjed. Anonymkode: cee30...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå