Gå til innhold

Ser pulsen på magen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et veldig rart spørsmål. Men bare må spørre. Jeg er en jente på 26, 100kg og 1.75 høy.  Ikke kjempe tykk over magen, men langt ifra flat. Når jeg ligger på ryggen så kan jeg se pulsen på magen, da magen dunker i takt med pulsen. Vises ganske godt egentlig. Så spørsmålet mitt er da om dette er normalt? Er det flere som har det sånn? 🙊

Anonymkode: b79a8...e43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er bevegelsene fra magesekken du ser? Når det er mat i magen knar magesekken massen ganske lenge for å blande inn enzymer, bakterier og kjemikalier som skal bryte den ned før maten slippes ned i tarmen i småporsjoner. 

Magesekken er den reneste brødbakemaskina. 

Anonymkode: 4e268...533

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme 😅 56 kilo og 168 cm høy, så er relativt slank 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at det ikke er bevegelsene fra magesekken du ser? Når det er mat i magen knar magesekken massen ganske lenge for å blande inn enzymer, bakterier og kjemikalier som skal bryte den ned før maten slippes ned i tarmen i småporsjoner. 

Magesekken er den reneste brødbakemaskina. 

Anonymkode: 4e268...533

.Det er pulsen. 

Anonymkode: 6c1d0...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Er slank har alltid kunne sett pulsen på magen min. Når jeg først oppdaget dette når jeg var 15 trodde jeg jeg var gravid! Overvektige folk går glipp av noe der asså!

Anonymkode: ee458...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har det også sånn.

Anonymkode: 9425b...483

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er slank har alltid kunne sett pulsen på magen min. Når jeg først oppdaget dette når jeg var 15 trodde jeg jeg var gravid! Overvektige folk går glipp av noe der asså!

Hæ? Det synes på overvektige også.

Anonymkode: 9425b...483

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts er jo overvektig. 

Anonymkode: 6c1d0...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og kan helt fint se pulsen på magen når jeg ligger på rygg. Kan også kjenne den godt når jeg klemmer ned midt på magen. Det er aorta som går nedover brystet og magen.

Anonymkode: b268f...d04

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merka aldri dette som overvektig (fedme) men nå (bmi litt under 19), så kan jeg ikke lengre ligge med hånda på magen slik jeg «alltid» har gjort - da dunker det så hardt at det er helt merkelig 😂 får skikkelig flash back til graviditetene! 😅

Anonymkode: 40ec8...db0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg merka aldri dette som overvektig (fedme) men nå (bmi litt under 19), så kan jeg ikke lengre ligge med hånda på magen slik jeg «alltid» har gjort - da dunker det så hardt at det er helt merkelig 😂 får skikkelig flash back til graviditetene! 😅

Feil! Herlighet, jeg skulle skrive 20, ikke 19. Det får være måte på.. 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...