Gå til innhold

Kan sex føre til at man føler seg nyforelsket etter lang tid sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i 2 år nå. De siste månedene har jeg følt at vi har sklidd litt fra hverandre og at følelsene rett og slett har dabbet litt av. Vi har ikke hatt sex så ofte de siste månedene og vi har hatt litt opp og nedturer hvor vi begge begynte å tenke på å gjøre det slutt da vi følte oss mer som venner. Men vi valgte å gi forholdet en sjanse til og bestemte oss for å piffe opp forholdet litt. Gjøre mer romantiske ting sammen og ha oftere sex. Og nå er det helt annerledes mellom oss! Jeg føler meg rett og slett nyforelsket igjen. Har sommerfugler i magen (som jeg kun hadde i starten av forholdet) og føler meg nærere ham igjen. Dette kom etter vi begynte å ha sex oftere. Er dette vanlig? Flere som har opplevd lignende? 

Vi er heldigvis lykkelige sammen og føler forholdet går oppover❤️

Anonymkode: 90917...2df

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. 

Anonymkode: 1e157...047

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt normalt. Dere har jo tatt hverandre som en selvfølge, så da blomstrer vel forholdet opp når dere begynner å få opp øynene for hverandre igjen.

Anonymkode: e7843...73a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan oppstå forelskelse etter mye og god sex etter å ha vært gift et halvt liv også. 

Anonymkode: f758a...322

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og samboeren har vært sammen i 2 år nå. De siste månedene har jeg følt at vi har sklidd litt fra hverandre og at følelsene rett og slett har dabbet litt av. Vi har ikke hatt sex så ofte de siste månedene og vi har hatt litt opp og nedturer hvor vi begge begynte å tenke på å gjøre det slutt da vi følte oss mer som venner. Men vi valgte å gi forholdet en sjanse til og bestemte oss for å piffe opp forholdet litt. Gjøre mer romantiske ting sammen og ha oftere sex. Og nå er det helt annerledes mellom oss! Jeg føler meg rett og slett nyforelsket igjen. Har sommerfugler i magen (som jeg kun hadde i starten av forholdet) og føler meg nærere ham igjen. Dette kom etter vi begynte å ha sex oftere. Er dette vanlig? Flere som har opplevd lignende? 

Vi er heldigvis lykkelige sammen og føler forholdet går oppover❤️

Anonymkode: 90917...2df

Dette er jo egentlig en selvfølge.

Intimitet, herunder sex, er det som skiller et forhold fra et vennskap, så dette er jo egentlig relativt innlysende.

Så kan man selvsagt spørre om det var sex som førte til følelser eller (underliggende) følelser som førte til sex.

Men som regel er det en vekselvirkning, begge deler styrker hverandre.

Nok en grunn til at det er ødeleggende å innta den holdningen at "sex skal følge av at forholdet er godt".

Forhold har en tendens til å bli dårlig av at sexlivet svinner hen.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at mange kunne fått seg en aha-opplevelse, og sett hva sexlivet har å si for å vedlikeholde forholdet. Desverre er ikke kjønnene helt på bølgelengde, når det gjelder hva som kommer først og sist av nærhet og sex.

Anonymkode: b041d...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Mange føl-bra-stoffer som frigjøres under sex og som kan knytte oss tettere sammen. Ikke merkelig i det hele tatt :) Nyt det og husk på det til en annen gang dere får bruk for det.

Anonymkode: b09f8...f09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer her også av og til, etter over 20 år sammen. ;) Men her går det ikke på hyppighet, men hvis det er en gang der bare alt klaffer og sexen er helt fantastisk, gjerne om vi gjør noe litt utenom det vanlige. Da kan jeg føle meg nyforelsket etterpå og få sommerfugler i magen når jeg tenker tilbake. 😛

Anonymkode: 4ed82...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Her ser jeg at det er mange kvinner som svarer. 

Som mann gjør sex ingenting fra eller til for at man blir noe mer keen på samboer eller ikke. Man er gjerne lei av sexen også etter såpass lang tid sammen. 

Anonymkode: 71ab2...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...