Gå til innhold

Flere som har levd i voldelig relasjon som føler seg dratt ned i driten i kjølevannet av saken til Depp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fulgt med eller tatt side. Jeg er opptatt av å ikke vektlegge kjønn og offerrolle.

Opplever bølger av kvinnehat jeg aldri har sett makan til. Min eks som mishandlet meg har for lengte påpekt paralleller med seg selv og Depp. 
Selv om jeg ikke har fulgt saken, synes jeg det har vært ubehagelig. Ikke minst usmakelig at dette har fått presse.

Uansett hvem som er offeret i saken med Depp, har deres sak trakket på mange ofre rundt om.

Anonymkode: b92d5...61e

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JA!

Jeg har fulgt mye med. Men får ofte Flashback og har hatt opphold på TikTok på et par dager innimellom. Jeg kan bli trigget av filmer og. Fokuserer mye på at jeg er trygg.

Anonymkode: a3efa...9ce

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det tar helt av for enkelte. Har et vennepar hvor mannen psykisk mishandler dama. Nå er han i gang og påstår at dama er helt Amber om alt, om hun prøver å sette grenser er hun helt Amber. Om hu prøver å forsiktig spørre om hu kan få møte venner er hu helt Amber. 

Anonymkode: 8ae85...549

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

JA!

Jeg har fulgt mye med. Men får ofte Flashback og har hatt opphold på TikTok på et par dager innimellom. Jeg kan bli trigget av filmer og. Fokuserer mye på at jeg er trygg.

Kan jeg spørre deg om hvorfor du er nødt til å følge med på saken om det trigger deg? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre deg om hvorfor du er nødt til å følge med på saken om det trigger deg? 

Lurte jeg også på. Lurer også på hu dama i venneparet som er nevnt ovenfor, hvorfor finner hun seg i psykisk vold? Hvor venn er man da om man ikke får dama ut av et giftig forhold?

Anonymkode: 749e7...7e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for det eneste stedet jeg har sett noe som helst om denne saken er her på KG.

Sikkert fordi jeg ikke leser sladderblader eller halvsladderaviser som VG og Dagbladet. Kan være jeg har sett en overskrift på NRK eller noe, hvis de har skrevet om det. I så fall har jeg oversett det på samme måte som man overser/ikke egentlig registrerer reklamebilder på nettsider.

Les på seriøse nyhetsider så slipper man å få slikt trykt opp i trynet.

Jo forresten, det var et familiemedlem som for en mnd siden nevnte med én setning at det var morsomt at en av advokatene hadde sagt objection til sitt eget spørsmål.

Anonymkode: 5f93f...560

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke fulgt med eller tatt side. Jeg er opptatt av å ikke vektlegge kjønn og offerrolle.

Opplever bølger av kvinnehat jeg aldri har sett makan til. Min eks som mishandlet meg har for lengte påpekt paralleller med seg selv og Depp. 
Selv om jeg ikke har fulgt saken, synes jeg det har vært ubehagelig. Ikke minst usmakelig at dette har fått presse.

Uansett hvem som er offeret i saken med Depp, har deres sak trakket på mange ofre rundt om.

Anonymkode: b92d5...61e

Ikke se på rettegangen eller følg med om det er slitsomt. Jeg mener at amber ikke er en del av virkelige offre. Det er en sak om et forhold som var toxic og det er svært vanlig. Betyr ikke at mannen automatisk er en konebanker eller en alvorlige farlig mann! 

Anonymkode: 9ac8f...44c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker følge med pga jeg er stor fan å fremme slike saker, etter å ha vært igjennom min sak. Jeg støtter fult at folk snakker høyt og at den skyldige får konsekvenser. 

Ja jeg blir trigget og jeg tar pauser, men jeg har fått profesjonell hjelp til å håndtere mine kroppslige reaksjoner og jeg vet jeg er trygg. Hadde det vært for 12 mnd siden, da hadde jeg nok ikke klart å se.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt. Og jeg orker ikke å lese flere kommentarfelt nå, for kvinnehatet der ute er rystende. Det kommer ikke bare fra incels, men fra tilsynelatende oppegående folk av begge kjønn. Menn som ville klikket om noen hadde lagt en hånd på nettopp deres datter, tar ikke fem øre for å skrive de groveste ting. Snille bestemødre som skriver at Amber sikkert ikke har vært en engel selv heller og alle saker har to sider.  De vanlige frasene som slenges ut i sånne situasjoner. Jeg orker ikke. 

Anonymkode: 66dca...5e2

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt. Og jeg orker ikke å lese flere kommentarfelt nå, for kvinnehatet der ute er rystende. Det kommer ikke bare fra incels, men fra tilsynelatende oppegående folk av begge kjønn. Menn som ville klikket om noen hadde lagt en hånd på nettopp deres datter, tar ikke fem øre for å skrive de groveste ting. Snille bestemødre som skriver at Amber sikkert ikke har vært en engel selv heller og alle saker har to sider.  De vanlige frasene som slenges ut i sånne situasjoner. Jeg orker ikke. 

Som om mannehate er noe bedre 

grow up! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke se på rettegangen eller følg med om det er slitsomt. Jeg mener at amber ikke er en del av virkelige offre. Det er en sak om et forhold som var toxic og det er svært vanlig. Betyr ikke at mannen automatisk er en konebanker eller en alvorlige farlig mann! 

Teorien om det verdige offer lever i beste velgående. En mann som mishandler er en farlig mann, punktum. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Teorien om det verdige offer lever i beste velgående. En mann som mishandler er en farlig mann, punktum. 

En kvinne som mishandler er en farlig kvinne. Punktum. 

Beklager om dette trigger noen, men det er uheldig å si at det bare er menn som mishandler. Kvinner mishandler de også. Som i denne saken Depp vs. Heard. 

Anonymkode: a392d...117

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kvinne som mishandler er en farlig kvinne. Punktum. 

Beklager om dette trigger noen, men det er uheldig å si at det bare er menn som mishandler. Kvinner mishandler de også. Som i denne saken Depp vs. Heard. 

Min mor utøvde vold på meg som barn 🤷‍♀️ Min far også.  Var så snill alle sammen og skjønn at både kvinner ig men er kapable til å utøve vold, fysisk men også verbal. Dem begge to kan drepe også! Dette hatet og kampen mot hvarandre Om skjønn vil til slutt ødelegge samfundet. Der enten kvinner ska holde kjeft. Eller menn. Isteden kan vi Kjempe for begge kjønnen, vise empati mot hvarandre ! Og hvartfall Kjempe for et rettvist rettssystem! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mor utøvde vold på meg som barn 🤷‍♀️ Min far også.  Var så snill alle sammen og skjønn at både kvinner ig men er kapable til å utøve vold, fysisk men også verbal. Dem begge to kan drepe også! Dette hatet og kampen mot hvarandre Om skjønn vil til slutt ødelegge samfundet. Der enten kvinner ska holde kjeft. Eller menn. Isteden kan vi Kjempe for begge kjønnen, vise empati mot hvarandre ! Og hvartfall Kjempe for et rettvist rettssystem! 

Motor utøvde vold på min far*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Motor utøvde vold på min far*

Mor* (herregud så feil det ble ) 😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke utsett dere for alle disse detaljene om det trigger. 

Anonymkode: f8a7a...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kjempe inspirert av hele saken og har endelig fått fingeren ut til å gå fra mannen (som oppfører seg som Amber).

Jeg kjenner meg så godt igjen i Depp og vet godt hvordan man kan bli en dårlig person av å være sammen med noen som Amber.

Man blir utfordret slik som menneske av å bli mishandlet på denne måten.

Anonymkode: bcec3...dcf

• Liker 5
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har blitt kjempe inspirert av hele saken og har endelig fått fingeren ut til å gå fra mannen (som oppfører seg som Amber).

Jeg kjenner meg så godt igjen i Depp og vet godt hvordan man kan bli en dårlig person av å være sammen med noen som Amber.

Man blir utfordret slik som menneske av å bli mishandlet på denne måten.

Anonymkode: bcec3...dcf

:klem:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bryr seg om disse tåpelige "skuespillerne". De passer jo egentlig perfekt til hverandre. Like gale begge to på hver sin måte. 

Anonymkode: 2bf0e...890

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere har selv valgt disse mennene.

Anonymkode: a34a8...657

De er som regel ikke slik i starten. Når de har deg på kroken,viser de sitt sanne jeg. Menn er ulver i fåreklær.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...