Gå til innhold

Jeg tror jeg er tynnere enn det jeg er

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 23.12):

Jeg ser på meg selv som litt formfull, uten at jeg tenker at det er så negativt. Kunne med fordel gått ned noen kilo, men jeg har fortsatt god selvtillit. Helt til jeg ser bilder av meg selv og får sjokk. Jeg er 90 kg og lav, så jeg VET jo egentlig at jeg er veldig overvektig. Tror jeg bare har fortrengt det kanskje, også blir jeg påminnet det de gangene jeg ser meg selv på bilder eller må kjøpe XXL for å passe inn i klær. 

Var slank frem til 20-årene og da tenkte jeg helt motsatt. Trodde at jeg var feit og gikk drastisk til verks for å gå ned i vekt, men når jeg ser bilder av meg selv fra den tiden var jeg jo veldig slank. 

Flere som sliter med dette? Jeg synes det er vanskelig å klare å få et realistisk bilde av min egen kropp når jeg tenker at det jeg ser i speilet ikke er så ille. 

Anonymkode: f76bf...8a5

Det kan da virkelig ikke være noe problem at du er fornøyd med deg selv selv om du er overvektig :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det litt som deg,  men sliter ikke med det. Vil heller kalle det tilfreds😉😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Alauda skrev (16 minutter siden):

Det kan da virkelig ikke være noe problem at du er fornøyd med deg selv selv om du er overvektig :)

TS: Jeg formulerte meg kanskje litt feil, men det er en stor påkjenning. I dagliglivet har jeg lett for å glemme hvor feit jeg egentlig er, helt til som jeg sa tidligere, ser bilder av meg selv. Da knekker jeg helt sammen og jojo-slankingen begynner. For en stund siden sultet jeg meg selv i 2 uker og gikk ned 10 kg. Men heller ikke da merket jeg forskjellen i speilet. De rundt meg påpekte at jeg hadde blitt slankere på kort tid. Jeg kan virkelig havne langt nede, og det er det jeg også mener er problematisk med at jeg ikke klarer å "se" min egen størrelse uavhengig av vekt. Jeg klarer ikke å holde en stabilt vekt fordi jeg innbiller meg at jeg ser lik ut når jeg er 70 kg som når jeg 90 kg.

Anonymkode: f76bf...8a5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det akkurat slik jeg også. Veide meg akkurat har gått opp 12 kilo( til 84) siden pandemien . I speilet syns at jeg ser helt fin men ikke på bilder. Målte det tykkeste på lårene og de var 62cm men magen var 85cm. Og det er vel ganske stort? 

Anonymkode: 2ef2c...e8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva er greia med det egentlig, at man ser så ulik ut i speilet og på bilder?? Har det også sånn! Er det noen forklaring?

Anonymkode: 0c70a...6d2

Jeg ser slankere ut på bilde enn i speilet. Har tenkt at det er noe "forskjønnende" med kameraet på telefonen? Men kanskje det bare er jeg som har litt forvrengt syn på min egen kropp? Merkelig. 

Anonymkode: f3b51...b81

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å veie 90 kg og føle man er slank som kvinne?

Anonymkode: 4bfe7...131

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 176 cm og veier 89 kg. Jeg har timeglass figur, null dobbelthake eller mage. Føler meg helt vanlig, ikke feit. Er i god form. 

Anonymkode: 7cd14...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er fult mulig 🤣 Tro det eller ei. Jeg er 180 høy og var på det tykkeste 100 kilo. Følte meg ikke direkte slank, men heller ikke tykk. 

Men, man kan også være veldig muskuløs og derfor veie en del uten at man har masse fett. Også kommer det mye an på hvor fettet legger seg.

Anonymkode: 3e49e...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 15.21):

Har det akkurat slik jeg også. Veide meg akkurat har gått opp 12 kilo( til 84) siden pandemien . I speilet syns at jeg ser helt fin men ikke på bilder. Målte det tykkeste på lårene og de var 62cm men magen var 85cm. Og det er vel ganske stort? 

Er jo ikke så mye men hvor høy er du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye tynnere enn jeg tror. Spiser det jeg vil, når jeg er sulten og gjerne mer for å holde meg mett lenger. Synes ikke jeg er så tynn når jeg ser ned på lårene når jeg sitter. Føler meg heller ikke alltid tynn, men når jeg ser bilder synes jeg jeg ser mye tynnere ut enn i speilet... er 178 og veier 56

Anonymkode: 3d89e...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...