Gå til innhold

Dere som har flere enn to barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva driver dere til å ha flere? Er det ikke mye jobb, mange å følge opp, påkjenning på kroppen, dyrt osv?

Anonymkode: cef02...002

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsket om barn. Klart det er en påkjenning på kroppen og dyrt, men det ofrer jeg med glede.

Bestevenninnen min er barnløs, bruker enormt med penger på klær, reiser, spise ute etc. Hadde ikke byttet med henne for alt i verden! For meg er rikdom barna mine.

Anonymkode: 8840f...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 4 barn, i alderen 10-19. 

Ja, det er mye, og jeg er sliten, og ofte lei om kvelden. Men vi angrer ikke på noen av de ❤️ 

Anonymkode: 3e9e0...dcd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid ønsket meg 3 🥰 to tette og en attpåklatt. Har barn i alderen 1, 10 og 13år.

Ja, det er dyrt. Ja, man blir sliten, ja, det er verdt det. Og ja, det er nok nå 😅

Anonymkode: dcbe3...d18

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alltid ønsket meg 3 🥰 to tette og en attpåklatt. Har barn i alderen 1, 10 og 13år.

Ja, det er dyrt. Ja, man blir sliten, ja, det er verdt det. Og ja, det er nok nå 😅

Anonymkode: dcbe3...d18

Hvor gammel er du?😊

AnonymBruker
Skrevet

Å være en familie driver meg. Har 3 barn og vurderer enda flere. 

Jeg syns ikke jeg ofrer noe. Det er ikke noe annet vi heller ville brukt tiden og pengene våre på.

Anonymkode: c2e6a...17e

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva driver dere til å ha flere? Er det ikke mye jobb, mange å følge opp, påkjenning på kroppen, dyrt osv?

Jeg planla aldri å få mange barn, men veien er blitt til mens jeg har gått den og det har føltes riktig å få fler ettersom tiden har gått. Klart det er heftig i perioder med flere enn to, men jeg ville ikke valgt annerledes (har tre i alderen 7-18, og ser for meg minst en til💕). Men man er jo forskjellige, forstår både de som velger å «holde seg» til 0-2 barn og de som velger å få flere, det kommer jo helt an på hvordan man er, hvordan partner er og hva slags hverdag man ønsker. Selv elsker jeg den blandingen av et lite kaos med mange rundt meg kombinert med roen som senker seg innimellom🤪😄

Endret av Kvinne_med 3 barn
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med mannen min i 12-13 år før vi prøvde å bli gravide. Da var jeg livredd😆  men så klar som jeg kunne bli. Og som jeg mistenkte, det å lage nye små mennesker, følge de opp og oppleve en voldsom kjærlighet til de var utrolig fint. Nå har vi bare tre stykker, men hadde vi startet da vi var yngre kan det hende vi hadde endt opp med 4.

Ble litt påkjenning på kroppen. Hadde heftig bekkenløsning under alle graviditetene og et par komplikasjoner som morkake foran skjeden etc som gjorde ting litt ekstra krevende.

Dyrt er det selvfølgelig, men hverken mannen min eller jeg er opptatt av å ha en ny bil eller dra på dyre ferieturer. Ungene våre er like rolige og avslappet som oss, er ikke med på en haug med fritidsaktiviteter eller krever dyre merkeklær.

Både hvor du er og innstillingen til livet, har mye og si. Og det betyr en del hvilke unger du får. Kjenner enkelte med ett eller to veldig krevende barn som aldri i livet kunne tenke seg flere.. 

Anonymkode: 3da8c...2c1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det er fint med en søskenflokk.
Jeg har ikke en «flokk» barn, men tre. Skal ikke ha flere. Ja, det er dyrt, ja, det er utmattende, men også veldig givende. Vi er ikke interessert i å dra på dyre ferier, kjøper veldig gjerne brukt og verdsetter de nære turene. Vi har også helt ok økonomi, tjener 1 mill tilsammen og har ikke veldig høyt boliglån. (2,5 mill)  Det gir oss god mulighet til å ha et ganske så behagelig liv. (Og vi kan dra på dyr ferie hvis vi vil det, men vi ser ingen grunn til å bruke 60-70k på 10 dager i syden. Heller sykkeltur i nærområdet. :) )

Anonymkode: 4ffc7...06f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn. Synes ikke det er så mye jobb. Er ikke sliten heller. Har det veldig bra, faktisk. 😀

Anonymkode: afdf8...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har tre barn. Synes ikke det er så mye jobb. Er ikke sliten heller. Har det veldig bra, faktisk. 😀

Anonymkode: afdf8...108

Hvilken aldersforskjell?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ønsket om barn. Klart det er en påkjenning på kroppen og dyrt, men det ofrer jeg med glede.

Bestevenninnen min er barnløs, bruker enormt med penger på klær, reiser, spise ute etc. Hadde ikke byttet med henne for alt i verden! For meg er rikdom barna mine.

Anonymkode: 8840f...b9f

Stor forskjell på å bruke hverdagen til å shoppe og spise ute og å ønske å omgi seg med mange barn da. Mye som er meningsfullt i nyansene imellom der altså. Har venninner som er barnløse og de går på kurs, har masse hobbier, stiller opp for naboer som ikke har familie osv. Synes bare det ofte blir gitt et bilde av at barnløse suser bort tida på fest og shopping. Stemmer ikke med de jeg kjenner. 

Anonymkode: 66f13...029

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi ønsket oss tre barn rett og slett. Jeg kan ikke helt se at det å ønske 3, 4 eller flere skal være noe annerledes enn å ønske seg 1 eller 2. Alle har et antall barn de ser for seg. Det er heller ikke slik at to barn er dobbelt så slitsomt som ett eller fire dobbelt så slitsomt som to. Når man først har barn og er vant til å tilpasse livet til det og har vaner og rutiner på plass er det meste gjort. Ja, barn koster tid og penger, men det er de vi som har barn ønsker. For meg er det rart å lure på dette, det er ingen som spør en som har f.eks. sykling eller ski som hobby om det ikke er dyrt med utstyr og slitsomt og tidkrevende å trene så ofte. De gjør jo noe de elsker og som de mer enn gjerne bruker tid og penger på. Og selv om det å ha barn selvsagt ikke er det samme som å ha en dyr hobby er det likevel litt av det samme, vi gjør noe vi elsker og som vi mer enn gjerne bruker tid og penger på. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn ønsket meg bare to barn, og så ikke helt poenget med å få flere enn det. Men så fikk jeg barn og innså at det var så fantastisk å ha barn, og at det ga meg mer enn jeg hadde trodd. Da jeg hadde fått to barn kjente jeg at jeg ønsket et barn til. Etter jeg fikk nr tre kjente jeg at det var nok. 

Anonymkode: 291bb...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...