Gå til innhold

Sa opp jobben for flere måneder siden. Får fortsatt mailer fra den tidligere sjefen. Plagsomt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mailer om alt og ingenting. Dumme spørsmål (beklager). Jeg føler rett og slett at hun bare finner på noe, bare for å sende, fordi hun vet det plager meg og hun liker å plage folk...

Det er helt unødvendig og plagsomt. Jeg ønsker ikke å ha noe kontakt med henne. 

Anonymkode: 68e73...95b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mailer om alt og ingenting. Dumme spørsmål (beklager). Jeg føler rett og slett at hun bare finner på noe, bare for å sende, fordi hun vet det plager meg og hun liker å plage folk...

Om du ikke lenger er ansatt har du vel heller ikke plikt til å svare? Blokker og ignorer :)

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lill3My skrev (25 minutter siden):

Om du ikke lenger er ansatt har du vel heller ikke plikt til å svare? Blokker og ignorer :)

Uten å si noe til henne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo god mulighet til å forhandle om lønn. Si til henne at du kan tenke å komme tilbake, også sier du ett høyt beløp som du krever i lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten å si noe til henne? 

Så klart du kan. Du jobber ikke der.

Anonymkode: bad26...5ff

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan du ikke bare legge på et autosvar om at mailen ikke lenger er i bruk ellernoe?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (26 minutter siden):

Det er jo god mulighet til å forhandle om lønn. Si til henne at du kan tenke å komme tilbake, også sier du ett høyt beløp som du krever i lønn. 

Ehhh...? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uten å si noe til henne? 

Trenger vel ikke si noe til henne? 

Bare å blokkere, og så tar hun kanskje "signalet" hvis hun aldri får en eneste kommentar tilbake, i løpet av hennes "hundre og ørten" kommentarer til deg.      

Anonymkode: e861d...0d7

Skrevet

Ehhh...? 

Ja god mulighet til å få en jobb med høyere lønn enn det du har nå. 

AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (26 minutter siden):

Ja god mulighet til å få en jobb med høyere lønn enn det du har nå. 

Du forstår fra HI at jeg ønsker å jobbe med henne igjen? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blokker :) 

Anonymkode: 2dd39...71c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forstår fra HI at jeg ønsker å jobbe med henne igjen? 

Hvis hun skulle tilby 10000 kr mer i månedslønn, hvorfor ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (41 minutter siden):

Hvis hun skulle tilby 10000 kr mer i månedslønn, hvorfor ikke.. 

Nemlig fordi hun er så plagsom 

AnonymBruker
Skrevet

Svarer du henne altså? Det er det jo bare å slutte med om du ikke jobber der lenger. (det står ikke at du har sluttet, kun sagt opp).

Enten det, eller så lager du en standardmail til henne som du svarer henne med hver eneste gang. Noe helt enkelt ala 'Det vet jeg ikke.'

Eller du kan rett og slett bruke hennes tid. Skrive lang mail tilbake, spør henne om alt mulig rare ting, både fra jobb og hennes eget privatliv. Send gjerne linker med 'hvordan være en god leder' osv. Du kan plage henne tilbake 😄

Anonymkode: 8021a...d18

Skrevet

Send det rett i søppelpost. Problem løst. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke å ha noe kontakt med henne. 

Heldigvis så er det ikke svarplikt på e-post i Norge, og man har mulighet til å blokkere adresser man ikke ønsker å motta e-post fra. 🤷‍♂️

Anonymkode: bc180...579

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å send faktura, med standard konsulenthonorar rundet av opp til hele timer, for å besvare henvendelser.

Du jobber faktisk ikke der mer - da må hun betale for tiden din.

Eller blokker, om du vil gjøre det kjapt og enkelt.

Men tenk også litt over om denne ex-sjefen har mulighet til å påvirke deg negativt videre i yrkeslivet? Er du i en bransje der alle kjenner alle og h*n kan gjøre det vanskelig for deg ved evt framtidige jobbytte? Da kan det være verdt å bite i det sure eplet og holde seg noenlunde inne med vedkommende.

Anonymkode: ad55e...147

AnonymBruker
Skrevet

Er mail bare til deg da? Eller en felles? Skjønner ikke hva det er for henne i å kaste bort tid på deg om du ikke jobber der. 

Anonymkode: e22b2...117

Skrevet
6 hours ago, Olive_North said:

Kan du ikke bare legge på et autosvar om at mailen ikke lenger er i bruk ellernoe?

Det tror jeg ikke er veldig smart, er hun rette typen så bare søker hun opp andre måter å få fatt i henne på, som gjerne er enda kjipere.

Enten kvinner du deg opp å sier du ikke ønsker disse epostene, eller så slutter du bare å svare henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er mail bare til deg da? Eller en felles? Skjønner ikke hva det er for henne i å kaste bort tid på deg om du ikke jobber der. 

Anonymkode: e22b2...117

Fordi hun liker å plage folk og hun vet at mailene fra henne plager meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...