Thomasine Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Easee eller Zaptec Go Elbillader? Er det same-same eller er den ene bedre enn den andre? Kan begge lade hvilke som helst biler? I tilfelle man kjøper en annen bil en gang. Kan man sette den opp selv eller må noen gjøre det for deg? Denne f.eks: https://www.eldirekte.no/zaptec-go-elbillader-asfalt-sort/cat-p/c1000545/p1500019790 eller denne: https://www.elektroimportoren.no/easee-home-ladestasjon-antracit/91592/Product.html Evt andre typer? Endret 31. mai 2022 av Thomasine
newman01 Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 12 hours ago, Thomasine said: Kan man sette den opp selv eller må noen gjøre det for deg? Du må ha elektriker på besøk. Både for ny kurs i sikringsskapet, overspenningsvern om du mangler det, kabling til ladeboks og montering av ladeboks. De skal også konfigurere boksen for deg. Og skrive samsvarserklæring. Så du må regne med mellom 5000 og 10'000 til elektriker i tillegg til boksen, avhengig av avstand til sikringsskap, type strømanlegg du har og hvor flink du er til å finne billigste elektriker. Har aldri prøvd Zaptec, men har Easee i garasjen. Veldig fornøyd med den, og smartlading fungerer bra. Bare koble inn bilen når man kommer hjem og laderen finner ut selv når det er best å lade mhp. strømpris og planlagt avreise dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Av de to ville jeg sagt at de er likeverdige. Iallfall om du er på nivået at du lurer, fo rda vet du heller ikke hva du ønsker av laderen som kunne vært ulikt av de to Anonymkode: cb99a...0d9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 Det er i disse dager Eliaden i lillestrøm der bl.a. Zaptec har vist fram en ny lader. Ikke noe særlig spennende, den. Men Defa har en ny lader som skal hete Defa Power, som kommer til høsten. Hadde lett gått for den. Lastbalansering, kan følge spotprisen (smart lading), og en del andre kule ting. Skjerm på laderen som viser effekt, hvor mye som er ladet, osv. De hadde også en mindre "dum" lader jeg ikke husker navnet på, som skal koste rundt 3500,-. Den er ikke 22kW men fra 2.3kW opp til 4.6kW 20A, tror jeg? Med den slipper du å få høy nettleie regning, i hvert fall. Uansett så kommer det flere nye ladere nå etter sommeren. Jeg hadde ventet. Anonymkode: cb490...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå