Gå til innhold

Jeg vil ned i vekt og fått råd, men sulten!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med helsepersonell om dette. Og de har rådet meg til å leve på snaue 1400kcal pr dag. Med plass til 150kcal ekstra to dager i uken til noe godt. 
JEG ER SULTEN!! 

Har noen noe tips? Jeg spiser hjemmelagde knekkebrød, proteinrundstykker , magert kjøttpålegg, fisk, rent kjøtt, egg  og grønnsaker dom anbefalt. Det er bare at jeg er så sulten? Noe tips til noe som metter PG er sunt? 
Drikker sukkerfri brus til den store gullmedalje fordi jeg er så sulten. Og jeg vil og må ned i vekt! 

Anonymkode: b8a20...54a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri brus kan trigge sultfølelse.

Anonymkode: 32d03...9f6

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg knasker gulrøtter…

Anonymkode: f752c...f86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Øk mengde protein og fett. Det metter mest syns jeg.. men pass på å spise protein og fett fra sunne kilder. 

Anonymkode: 4d429...d42

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis frukt og grønnsaker når sulten blir værst. Sultfølelsen går trolig over etterhvert er min erfaring.

Anonymkode: 9f849...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spis frukt og grønnsaker når sulten blir værst. Sultfølelsen går trolig over etterhvert er min erfaring.

Anonymkode: 9f849...eb1

Det er ikke min erfaring.

Men TS: Hva slags helsepersonell har anbefalt en slik type ekstrem diett og hvorfor?

Anonymkode: eb83e...d0f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dropp brusen. Den gjør deg sulten og oppblåst. Drikk vann. 

Anonymkode: 54335...825

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Øk mengde protein og fett. Det metter mest syns jeg.. men pass på å spise protein og fett fra sunne kilder. 

Anonymkode: 4d429...d42

Har du noen tips? 😊 

Skrevet

Drikk mye vann, det fyller magesekken og øker metthetsfølelsen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke min erfaring.

Men TS: Hva slags helsepersonell har anbefalt en slik type ekstrem diett og hvorfor?

Anonymkode: eb83e...d0f

Er det en ekstremdiett da? Jeg er lav. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en kostholdsplan som gir ca 1400 kcal ? Som er mettende? 

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å følg Marit kolby på Instagram, søk på podcaster hun har vært med i, bland annet Tore sagen sin, leger om livet, wolfgang wee sin. 

anbefaler deg å spise råvarer, minst mulig prosessert og ultraprossesert. Begynn med 16 timer faste, 8 timers spisevindu. Når du spiser, skal du spise måltid som metter, og som holder deg mett lenge. Ikke småspis mellom måltider. 

Anonymkode: 1f512...f2d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde også ekstrem sultfølelse da jeg var på diett og drakk sukkerfri brus og sukkerfri saft - så ble jeg tipset om å prøve å kutte det ut. Jeg slet skikkelig med hodepine de første to dagene (som er skummelt nok i seg selv, jeg likte ikke tanken på at jeg drakk noe som ga meg fysiske abstinenser ved slutting!) og jeg har seriøst ikke følt meg sulten på samme måte siden! Det gjorde at jeg plutselig kunne stå over et måltid, og på den måten endte jeg opp med en naturlig og behagelig overgang til periodisk faste. Det var ikke planen, men det gjør dietten mye lettere for min del... Nå spiser jeg to store måltider, frokost og lunsj. Mange synes det er lettere å kutte frokost, og kun ha lunsj og middag, men for min del ble dette naturlig. 

Anbefaler også å spise mest protein, sunt fett og masse grønnsaker, gjerne så variert som mulig i løpet av en uke. Dess flere vitaminer og mineraler du får i deg, dess bedre vil kroppen din fungere og den vil ikke føle at den mangler noe = mindre craving fra kroppens side. Det er jo ikke nok med craving fra hjernen, de tingene vi gjerne vil smake fordi vi vet hvor godt det er... 😅

Anonymkode: e9860...432

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Grusomt å gå rundt å være sulten. Men som flere sier, proteiner og fett. Rene råvarer. Unngå sukkerfri brus. Faste kan hjelpe. Nok grønnsaker. 

Jeg spiser kun hvitt kjøtt, egg og fisk av dyreprodukter. Det er lite kalorier og høyt innhold av proteiner. Masse grønnsaker. Litt oljer som cocos og olivenolje. Litt frukt, litt nøtter og frø. Unngår hvete, sukker og annet prossesert. Da skal det være noenlunde greit å bli mett på 1400 kalorier. 

Jeg trener styrke i tillegg. Det øker forbrenningen, muskler tar mindre plass enn fett, jeg får en strammere og sterkere kropp, kan spise litt mer osv. Supert for vektnedgang. 

Anonymkode: d4d35...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har snakket med helsepersonell om dette. Og de har rådet meg til å leve på snaue 1400kcal pr dag. Med plass til 150kcal ekstra to dager i uken til noe godt. 
JEG ER SULTEN!! 

Har noen noe tips? Jeg spiser hjemmelagde knekkebrød, proteinrundstykker , magert kjøttpålegg, fisk, rent kjøtt, egg  og grønnsaker dom anbefalt. Det er bare at jeg er så sulten? Noe tips til noe som metter PG er sunt? 
Drikker sukkerfri brus til den store gullmedalje fordi jeg er så sulten. Og jeg vil og må ned i vekt! 

- Pleier å skjære opp rødløk, tomat, helle sitronsaft over med havsalt og pepper eller annet krydder. Dette kan man jo (nesten) spise evig av, det er jo begrensa hvor mye man orker av dette. I tillegg drikke vann ved siden av

- Lage buljongkraft, smaker kjempegodt!

Anonymkode: 67e3e...529

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

- Pleier å skjære opp rødløk, tomat, helle sitronsaft over med havsalt og pepper eller annet krydder. Dette kan man jo (nesten) spise evig av, det er jo begrensa hvor mye man orker av dette. I tillegg drikke vann ved siden av

- Lage buljongkraft, smaker kjempegodt!

Evt legge oppi noen potetbiter og gulrøttbiter i buljongen 😄 

• Liker 1
Skrevet

Vann og gulerøtter i ubegrensede menger mellom måltidene! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis myyyye salat til måltidene! Lag selv hver morgen så du har utover dagen, eller kjøp ferdigposer "vasket og klar"  :)

Har selv levd på ca 1300kcal daglig i 3 mnd. Det verste var i starten da jeg sluttet med småspisingen. Nå kjenner jeg ikke særlig til sult, anbet enn når det nærmer seg mat.

Spiser forresten mye havregrøt, det metter godt!:)

Anonymkode: 73ec6...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være bra lav og ikke veie veldig mye for at 1400 kcal skal være et fornuftig kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Med mindre du skal leve veldig begrenset for en kort periode. Hvor mye veier du og hvor høy er du?

Øk inntaket av proteiner og sunt fett, det metter mer enn karbohydrater. Drikk mindre brus selv om den er sukkerfri. 

Anonymkode: 08164...036

• Liker 4
Gjest EmKay
Skrevet

Synes også 1400kcal virker veldig lite. Om du tenker å holde deg til dette støtter jeg isåfall å øke mengden proteiner og fett.
Det er jo også ganske mange grønnsaker du så og si kan spise ubegrenset av om du trenger påfyll men har lite kcal å ta av.

Jeg har prøvd utallige dietter, men har først nå funnet det som funker for meg, som er "smartkarbo". Kutter det mest av karbohydrater, og de karbohydratene jeg spiser er såkalt "rene". Dvs potet, frukt, gulrot, osv i begrensede mengder. Spiser ikke brød, pasta, ris og sukker. 
Jeg teller ikke kcal, veier ikke mat, har ingen mengdekontroll. Spiser når jeg vil og så mye jeg trenger for å bli mett, og vekten renner av i passe raskt hastighet. Og skulle jeg f.eks. bli invitert i selskap en dag, tar jeg en høykarbodag og unner meg litt kake osv. Vekten min er lavere nå enn den har vært på 10 år, og da er det i tillegg kun 1 år siden jeg fikk barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...