Gå til innhold

Hva tenker du hvis en mann på 35 har følelser for ei på 17?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare rent hypotetisk, for jeg har en teori om at vi som samfunn er kommet dithen at vi dømmer kjærlighet hardere enn hat. Altså hvis jeg sier at en mann på 35 har romantiske følelser for ei på 17, så vil det komme sterkere og hatefulle reaksjoner på dette enn om samme mann på 35 hadde sagt at han hatet ei jente på 17 og ønsket henne alt vondt..

Har jeg rett?

Anonymkode: 75689...674

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg pedofil. 

Anonymkode: 470e8...3e9

• Liker 24
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare rent hypotetisk, for jeg har en teori om at vi som samfunn er kommet dithen at vi dømmer kjærlighet hardere enn hat. Altså hvis jeg sier at en mann på 35 har romantiske følelser for ei på 17, så vil det komme sterkere og hatefulle reaksjoner på dette enn om samme mann på 35 hadde sagt at han hatet ei jente på 17 og ønsket henne alt vondt..

Har jeg rett?

Nei, de er begge umodne. 

Anonymkode: 98439...54b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da tenker jeg pedofil. 

Da bør du selvfølgelig google ordets betydning.

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Å hate ei jente på 17 er virkelig helt hinsides all fornuft. Hvis ikke hun hadde drept ungen din eller noe.

Å ha romantiske følelser for ei på 17 er bare veldig veldig umodent. Eller at han har overgripertendenser.

Anonymkode: 89f42...8e6

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

🤮

Anonymkode: bcf18...823

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jeg rett?

Du mener det er en sosial konstruksjon at det er feil, samtidig som du ser bort fra at ei jente på 17 år er umoden, hun kan lett la seg utnytte, de fleste voldtekter skjer med eldre menn og yngre kvinner, samme gjelder vold i nære relasjoner. 

Sosial konstruksjon eller ei, alle data støtter at en 17 år gammel jente har ingenting å gjøre med en 35 år gammel mann. 

Anonymkode: 0ed3a...78a

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør du selvfølgelig google ordets betydning.

Vet godt hva det betyr, men det er det jeg tenker.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler er umodent. Hvorfor skulle en mann hate en ung jente med mindre hun hadde gjort han eller noen nær han noe veldig vondt? 

Anonymkode: 1f75b...55c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg pedofil. 

Veldig synd at slike merkelapper settes. Det utvanner definisjonen av det,  til slutt ender man opp med at ordet ikke lenger har noen betydning.

På samme måte som angst, depresjon, m.flr. 

Anonymkode: 0ed3a...78a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Umodent både å hate og ha romantiske følelser for en såpass ung jente. 

Anonymkode: 18255...95b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Umodent både å hate og ha romantiske følelser for en såpass ung jente. 

Anonymkode: 18255...95b

Er det egentlig umodent å få følelser? Noe man ikke kan noe for? Så lenge det er harmløst og man ikke er ute etter å utnytte noen? Jeg snakker om følelsene alene, og ikke å agere på dem. Er ikke romantiske følelser bare positivt da?

Kjenner et par hvor aldersforskjellen er 22 år og de fant hverandre da hun var 22 og han 44. De har vært sammen i over 10 år og har 2 barn sammen. Betyr det at mannen er umoden, selv om han allerede hadde et barnekull med en tidligere partner?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at maktbalansen i et slikt forhold vil bli for skjevt. Derfor må han, som er den parten med mye makt, være veldig varsom med å innlede et forhold. Han bør ihvertfall vente noen år før han på noen som helst måte har følelser for henne.

Hvis han har makt over henne på andre måter enn alder, erfaring og kjønn bør han være ekstra forsiktig, og helst ikke innlede noen nærere relasjon. Det kan f.eks være om han har en lederrolle, er forelder til hennes venninner, eller er noen hun sannsynligvis ser opp til, f.eks en politiker eller kjendis.

Dersom han ikke klarer å distansere seg selv emosjonelt er han nødt til å distansere seg selv fysisk. Som den parten med mest erfaring og makt, og som den parten som føler tiltrekning, er dette hans ansvar.

Om det var snakk om en kvinne på 35 og en 17 år gammel gutt ville situasjonen vært den samme. I de aller fleste tilfeller vil så stor forskjell i alder og erfaring veie opp mot den fysiske og sosiale fordelen menn har.

Anonymkode: afb42...084

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker taper og at du e er mye yngre mentalt.  

Anonymkode: bcd4b...300

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke i mine øyne.

Dersom de ikke var i familie hadde jeg lurt på hvorfor en 35 år gammel person hater/elsker en på 17 år. De er jo på helt forskjellige steder i livet.

Anonymkode: 8076f...94d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg tenker at om han får følelser så burde han være voksen nok i hodet til å forstå at han ikke tar det videre. Forstår at man kan få noen slags følelser, men lurer også på i hvilke situasjoner en 35 år gammel mann henger rundt med 17-åringer. De situasjonene jeg kan tenke meg som er naturlige vil gjøre at det er upassende og om det er slik at man oppsøker 17-åringer så er det litt creepy. Når man selv er ganske voksen så er de fleste settinger der man oppsøker mindreårige ikke særlig naturlige.

Jeg tenker at det også er ganske spesielt å gå rundt å hate ei på 17. Hva har hun gjort da tenker jeg? Har hun drept noen? Om ikke så vitner det også om en umodenhet hos han.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Ikke i mine øyne.

Dersom de ikke var i familie hadde jeg lurt på hvorfor en 35 år gammel person hater/elsker en på 17 år. De er jo på helt forskjellige steder i livet.

Anonymkode: 8076f...94d

Det er bare et tenkt scenario for å frem at mennesker faktisk forakter og fordømmer kjærlighet foran hat. At det er så kaldt samfunnet har blitt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare et tenkt scenario for å frem at mennesker faktisk forakter og fordømmer kjærlighet foran hat. At det er så kaldt samfunnet har blitt.

Nei, dette er tankene til han mannen som påstår gamle menn ikke er ekle selv om de foretrekker tenåringsjenter.

De fleste som har 17 årige døtre, og de fleste som har vært 17 år gamle jenter, vet hvor utrolig barnslig de kan være.

Ingen som er mye rundt 17 år gamle jenter, tenker de har noe med en over 30 år gammel mann å gjøre.

Er han umoden, er det jo ennå verre. En voksen mann med store mangler.

Ting blir ikke mer rett bare fordi man finner opp en haug nye unnskyldninger i eget hode.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke finne noen som helst god grunn for at en 35åring kan forelske seg i en 17åring. Jeg kan forstå at en 35åring kan føle hat for en 17åring i enkelte tilfeller. (Drap, grov vold, overgrep). 

Anonymkode: 2136a...db2

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...