Gå til innhold

Noen Finn-oholikere her som vil hjelpe meg med å lete etter leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rullestolbruker og på boligjakt etter samlivsbrudd. Finner svært få boliger som kan passe, og begynner å bli ganske motløs. Vet det er mange som elsker å tråle Finn.no for å se på bilder, så lurte på om det kanskje er noen her inne? Og som kan gi meg et pip i denne tråden hvis dere kommer over en rullestolvennlig leilighet?

Jeg blir egentlig bare i dårlig humør av å se på Finn, for det er så mange leiligheter som jeg ikke kan bo i, og de få som er store nok er voldsomt dyre. Har ikke fått svar fra husbanken enda, og tør ikke håpe på for mye.
Jobber i Oslo, så leter primært etter leilighet der, men også i de nærmeste kommunene. Må være enkelt å pendle med buss/tog, og togstasjonen må være universelt utformet. Trenger bolig med to (aller helst tre) soverom pga. barn. Pga. rullestolen må alle døråpninger være minst 90 cm. Det må ikke være trinn opp til badet. Det må være plass ved siden av do til rullestolen, til sideveis forflytting. Helst bør det være mulig å snu rullestolen i alle rom, selv med normal møblering som f.eks. seng. Og så må det være heis i bygget. 

Så hvis noen tilfeldigvis kommer over en sånn leilighet hadde jeg blitt superglad om dere la inn lenke her. Tusen takk. 

Anonymkode: e7165...d0f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort hadde du tenkt deg? Og prisen sånn omtrentlig? Går ut i fra at du ikke skal ha noe oppussingsobjekt. Men om det er egen inngang uten trapp så er du interessert eller vil du ha litt opp i etasjene? 

Jeg kan prøve å se etter, og det er nok flere som også slenger seg på håper jeg.

Anonymkode: 22a56...93b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange fine forslag, MEN ingen har dører som er minimum 90 cm. Det er veldig vesentlig for TS på grunn av rullestolen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange fine forslag, MEN ingen har dører som er minimum 90 cm. Det er veldig vesentlig for TS på grunn av rullestolen. 

Hvordan vet du det? Står ingenting om bredde på dørene i annonsen jeg la link til, var til og med inne og sjekket taksten nå. Måtte måle i min egen leilighet, der er det 90 cm bredde, hadde jeg skrudd karmene helt ut hadde det blitt noen cm til. Uansett må vel kanskje ts, som mange andre, regne med å gjøre noen tilpasninger når hun skal flytte. Å skjære ut større døråpning er ikke vanskelig, bare litt støvete. 

Anonymkode: e3375...576

Skrevet

Du snakker til meg! 😂

Men….pris er jo alt her da. 
Og jeg vil tro du må legge inn justeringer i prisen på badet da omtrent ingen boliger er universelt utforma.

Men jeg ville tenkt at nybygg tiltenkt litt seniorer også er et sted å begynne. 

Men ja, hva er budsjettet ditt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Oslo jobber du og hva er budsjettet?

Anonymkode: acdb6...57f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sjekker gjerne. Men må helst vite litt til. Budsjett?  
Har du kontroll på om du har rett på støtte for tilrettelegging av bolig? Isåfall vil kanskje flere leiligheter være aktuelle. 

Endret av Luckiness
Fant svar i første innlegg
Skrevet

Jeg er ikke kjent i Oslo, så mulig enkelte her utelukkes pga avstand eller ikke-tilrettelagt stasjoner for kollektivtransport.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=260522240 Finner ikke mål på dører. Men kanskje er det noe en kan få ordnet? Altså lage større døråpning og skifte dører. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=260394854 Finner ikke info om dører her heller.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=260464786 Ikke info om dører. Usikker på om det er trapp ved fellesinngang. Er vel trolig det. Men en har kanskje rett på støtte til tilrettelegging med rampe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...